Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Damagesta...  (Luettu 3673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chaosworm

Damagesta...
« : 03.07.08 - klo 12:17 »
Jos 0/2 ornithopter, jolla on Curiosity, pääsee läpi, niin tekeekö se silloin 0 damagea, vai eikö se tee damagea ollenkaan? Eli saisiko nostaa kortin?

Ja jos Goblin War Wagon, jolla on curiosity, pääsee läpi, mutta jos damage preventoidaan, saako nostaa?
aka. Awaclus

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Damagesta...
« Vastaus #1 : 03.07.08 - klo 12:29 »
0 on sama kuin ei yhtään. Ei yhtään damagea tarkoittaa sitä ettei Curiosity triggeröidy etkä saa nostaa korttia.

Jos creaturen tekemä damage preventoidaan, niin silloin creature on tehnyt nolla damagea, eli ei yhtään damagea, ja Curiosity ei taaskaan triggeröidy.
« Viimeksi muokattu: 04.07.08 - klo 06:18 kirjoittanut duracel »
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Chaosworm

Vs: Damagesta...
« Vastaus #2 : 17.07.08 - klo 17:57 »
Ok. Kiitos tiedosta. Sitten on seuraava kysymys:

Jos on yksi life, ja heittää vastustajan Prodigal Sorcererille Spirit Linkin, ja vastustaja ampuu sorcererilla (siis sen jälkeen kun linkki on resolvannut) minuun, kuolenko, ennen kuin spirit linkki pelastaa? Eli siis triggeröityykö "deals damage" silloin, kun damage stäkittää, vai silloin kun damage resolvaa, ja vaikka triggeröityisikin vasta kun damage resolvaa, pelastaako se jotenkin mystisesti sillä yhdellä laiffillaan?
aka. Awaclus

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Damagesta...
« Vastaus #3 : 17.07.08 - klo 21:05 »
Prodical Sorcererin damage ei käytä stäkkiä, kuten ei mikään muukaan damage. Se, että combat damage assigmentista usein käytetään termiä "lämät stäkkiin?" sekoittaa monia.

Eli Prodical Sorcerer jossa on Spirit Link käyttää abilityään ja stäkkiin menee "Prodical Sorcerer deals 1 damage to target creature or player". Kun tämä resolvaa otit yhden päähän. Sitten, ennen kuin Spirit Link menisi stäkkiin, tarkistetaan state-based efektit eli huomataan että sinulla on 0 lifeä, hävisit siis ennen kuin Spirit Linkin lifegain meni edes stäkkiin.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.