Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Joitakin kysymyksiä  (Luettu 3446 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fayt

Joitakin kysymyksiä
« : 06.07.08 - klo 20:35 »
Elikkäs olis pari kysymystä säännöistä. Ollaan nyt veljen ja kaverien kanssa pelattu sellainen vähän vajaa vuosi mut pari sääntöä on jäänyt vähä hämärän peittoon.
Elikkäs:
1. Lasketaanko token creaturet creatureiksi? Eli jos each creature gets +1/+1 niin saako token creaturetkin? Eli päteekö niihin samat säännöt kuin creatureihinkin?
Myöskin kun Soul Wardenin taito "Whenever another creature comes into play, you gain 1 life" niin saako token creatureista myös tämän elämän?

2.Blazing Archon  Kun sinulla on vain se kentällä saatko päästää vain kaikki hyökkäävät creaturet läpi ja otat 0 damagea, vaiko täytyykö sinun blokata Blazing Archonilla, koska sinuun itseesi ei voi iskeä? Eli täytyykö Blazing Achonilla blokata jos se on kentälä yksin.

3. Voisiko joku kertoa yksinkertaisesti planeswalkerin säännöt? Minulla itselläni on punainen planeswalker mutta en käytä sitä peleissä kun säännöt on vielä vähän hakusessa tästä kortista. Voitko esim käyttää siihen. Ja voiko planeswalkeriin kohdistaa minkäänlaista enchantsment auraa/ instanttia/ sorceryä?

4. Platinum Angel. Kun sinulla on Platinum Angel [ voitko kun sinulla on tämä kortti kentällä toisin sanoen päästää kaiken damagen itseesi ja mennä 0 elämälle kuolematta vai jääkö sinulle aina 1 elämä ja kun kortti lopulta tuhoutuu kuoletko jos olet vaikka menettänyt 200 elämää vai onko sinulla silti 1 elämä? Myöskin onko kun sinulla on tämä kortti kentällä toisin sanoen että peli vain jatkuu kunnes kortin omistaja on voittanut toisen pelaajan? Vai onko tähän korttiin jotain erikois-sääntöjä?

Tässä ovat tämänhetkiset sääntöongelmat jotka muistin. Toivottavasti osaatte auttaa :)

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Joitakin kysymyksiä
« Vastaus #1 : 06.07.08 - klo 20:46 »
1. Jep, ne ovat creatureja ja samalla siis permanentteja. Molemmat mainitsemasi asiat vaikuttavat niihin aivan kuten muihinkin creatureihin.

2. Niin kauan kuin sinulla on Blazing Archon ei yksikään ukko voi hyökätä kimppuusi. Jos jokin ukko oli jo hyökkäävä kun Archon tuli peliin (esim. Vedalken Orrery pöydässä) Archon ei enää vaikuta siihen koska se hyökkäsi jo.
(sivuhuomauts: Planeswalkereisi kimppuun voi yhä hyökätä)

3. Se on permanent jonka abilityä saa käyttää kerran omalla vuorollasi kun stack on tyhjä. Se tulee peliin N loyalty counterin kanssa (N on oikeassa alakulmassa). Kun käytät abilityä, lisää siihen tai poista siitä N counteria abilityn hintana. Jos siinä on 0 counteria se menee graveyardille. Sen kimppuun voi hyökätä, jokaisesta hyökkäävästä ukosta päätetään hyökkäävätkö ne sinun vai Planeswalkerisi kimppuun, ja voit blokata normaalisti.
Siihen voi pelata spellejä jotka sanovat "target permanent" tai "target Planeswalker".
Jos siihen tehdään vahinkoa siitä poistetaan niin monta loyalty counteria.
Jos joku sinun controlloima source tekee muuta kuin combat damagea vastustajaan saat redirectata sen halutessasi kokonaisuudessaan Planeswalkeriin (esim. pelaat Shockin vastustajaan, voit tehdä ne vahingot Planeswalkeriin vastustajasi sijasta)


4. Se sanoo että et häviä peliä, muuta se ei estä - lifesi voi mennä miinuksen puolelle ja Platinan lähtiessä pelistä kuolet samantien. Vastustajasi ei voi voittaa peiä niin kauan kuin Platina on pelissä joten hänen täytyy hoidella myös Platina jos mielii voittoa.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Fayt

Vs: Joitakin kysymyksiä
« Vastaus #2 : 06.07.08 - klo 20:54 »
kiitos tämä auttoi paljon :)

vielä sen verran eetä kun blazing archon on kentällä niin tarkoittaako se että sinuun ei voi hyökätä vai että sinuun ei tule damagea hyökkäyksestä?
esim. Hyökkään 3 creaturella ja vastuksella on vain blazing archon kentällä. Voiko hän päästää vain kaikki läpi jolloin damage häneen on 0 vai onko se niin että minä en voi edes hyökätä kyseiseen pelaajaan? Jos se olisi näin tarkoittaisiko se sitä että kun hyökään on vastustajan suojattava blazing archonilla koska en voi iskeä mihnkään muuhunkaan?

Poissa Polari

Vs: Joitakin kysymyksiä
« Vastaus #3 : 06.07.08 - klo 21:02 »
Blazing Archon sanoo että et voi hyökätä sen omistajan kimppuun, ja Magicissahan hyökkääminen tapahtuu aina pelaajaa eikä pelaajan creatureja kohti. Esim. tilannetta "Hyökkään 3 creaturella ja vastuksella on vain blazing archon kentällä" ei voi tapahtua (ainakaan ilman kikkailua), koska Blazing Archon estää sinua alkujaankaan julistamasta niitä kolmea creaturea hyökkääviksi.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)