Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mana cost X nollana!  (Luettu 3959 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tervonaattori

Mana cost X nollana!
« : 29.10.08 - klo 20:29 »
Eli muutama selventävä kysymys nollana maksetusta X:stä...

Jos yritän countteroida Condescendillä X=0, niin saan sen Scry kakkosen?
Voiko tuon nollan jättää maksamatta? (eihän siinä kai mitään järkeä olis, mutta...)
Voiko "can't be countered" spelliä edes targetoida jollain Counterspellillä? Tässä tapauksessa Scry 2:den saamiseksi.

Engineered Explosives ilman maksua tuhoaa esim. Chrome Moxit?
Chalice of the Void ilman maksua counteroi esim. Chrome Moxit?

Poissa Nastaboi

Vs: Mana cost X nollana!
« Vastaus #1 : 29.10.08 - klo 21:24 »
Jos yritän countteroida Condescendillä X=0, niin saan sen Scry kakkosen?

Condescendin pelatessasi voit valita X=0. Spelli resolvaa normaalisti, ja pääset scryaamaan.

Lainaus
Voiko tuon nollan jättää maksamatta? (eihän siinä kai mitään järkeä olis, mutta...)

Voi jättää maksamatta. Esimerkiksi, jos yrität counteroida omaa spelliäsi.

Lainaus
Voiko "can't be countered" spelliä edes targetoida jollain Counterspellillä? Tässä tapauksessa Scry 2:den saamiseksi.

Kyllä voi. Can't be countered ei estä targetoimasta spelliä esim. Condescendillä. Condescend resolvaa normaalisti, mutta sen counterointiefekti vain jää tapahtumatta. Scry tapahtuu normaalisti.

Lainaus
Engineered Explosives ilman maksua tuhoaa esim. Chrome Moxit?
Chalice of the Void ilman maksua counteroi esim. Chrome Moxit?

EE ja Chalice ilman countereita ilmoittavat kysyttäessä counterien määräksi 0, joten ne toimivat niin kuin kuvasit.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Tervonaattori

Vs: Mana cost X nollana!
« Vastaus #2 : 05.11.08 - klo 13:20 »
Ainakin jokseenkin samaan asiaan liittyvä kysymys... Mikä on Chalicen ja EE:n manacosti pöydässä? Eli onko se aina nolla vai se mitä siitä maksettiin?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Mana cost X nollana!
« Vastaus #3 : 05.11.08 - klo 14:02 »
X on nolla aina kaikkialla paitsi stäkissä. Stäkissä X riippuu siitä mitä siihen maksettiin.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa jatoen

Vs: Mana cost X nollana!
« Vastaus #4 : 05.11.08 - klo 14:09 »
Elikkä jos haluan counteroida esim. Consume Spiritin johon on maksettu sanotaan 5 pitääkö minun maksaa 11 Spell Burstiin jos haluaisin saada sen vielä käteen??

Poissa Nastaboi

Vs: Mana cost X nollana!
« Vastaus #5 : 05.11.08 - klo 14:52 »
Okein laskit. Suosittelen luettavaksi: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=15596.0
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM