Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Total rating - wtf?  (Luettu 3912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rayenni

Total rating - wtf?
« : 02.12.08 - klo 22:46 »
Heipä hei. Siirtäkää tämä topikki heti minne sen koette kuuluvan - itse koen aiheen kuuluvan käsiteltävän vain dci-ihmisten kanssa ja asia on muutenkin kauhean diskreetti muualla esitettäväksi.

Tällä päivämäärällä (kai) on total rating tullut pällisteltäväksi DCI information centeriin. Suuren hälyn ja haloon jälkeen kukaan ei tunnu tietävän aiheesta mitään, mutta arvauksia ja näkemyksiä löytyy jokaiselta - eikä vähiten minulta. Poistakaa siis joku kamalan fiksu tämä polte meistä, joita aihe jaksaa kiinnostaa, ja kertokaa mistä on kyse.

Miten total rating lasketaan? (Käsitykseni: kaikki ko. pelaajan pelit lasketaan saman ratingin vaikutuksen alaiseksi kronologisessa järjestyksessä, käyttäen vertailulukuina vastustajien sen hetkistä total ratingia.)
Kelpoistutaanko SM-kisoihin totalilla, compositella, vai millä hemsvetillä?
Mitkä kaikki formaatit vaikuttavat totaliin?
Onko systeemissä joku suuri etu verrattuna compositeen?

Myös kaikki yleinen turina totalista kiinnostaa ainakin allekirjoittanutta.

.olli

Poissa duracel

Re: Total rating - wtf?
« Vastaus #1 : 02.12.08 - klo 23:51 »
Total rating lasketaan kaikista pelaajan pelaamista matseista kaikissa formaateissa paitsi 2HG:ssä. Se lasketaan samalla tavalla kuin muutkin ratingit, mutta kaikki formaatit tulevat saman ratingin alle.

SM-kisoihin ja Worldseihin on mahdollista qualifoitua ensi vuonna molemmilla ratingeilla. Tarkemmat tiedot SM-kutsuista selviää varmaan joskus.

Systeemissä on suuri etu tilanteessa, jossa halutaan kutsua pelaajia turnauksiin, joissa on useita eri formaatteja. Tämä myös kannustaa pelaamaan monipuolisesti.

Kaikki whinetys aiheesta suoraan kaatopaikalle tai jollekin muulle alueelle, kiitos.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Nod

Vs: Re: Total rating - wtf?
« Vastaus #2 : 03.12.08 - klo 15:00 »
Total rating lasketaan kaikista pelaajan pelaamista matseista kaikissa formaateissa paitsi 2HG:ssä. Se lasketaan samalla tavalla kuin muutkin ratingit, mutta kaikki formaatit tulevat saman ratingin alle.
~jari

Osaatko muuten miksi total ratingin eventtien määrä ei ole sama kuin compositen + random formaattien? Minulla ainakin compositessa on enemmän eventtejä laskettu kuin totalissa. Onko tuossa joku aikaleikkuri?
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa duracel

Re: Total rating - wtf?
« Vastaus #3 : 04.12.08 - klo 18:00 »
En tiedä, minullakaan eivät nuo eventtien määrät täsmää. En ymmärrä miksi siinä olisi mukana turnaukset vain jostain tietystä päivästä alkaen. Katsellaan, jos DCI tuota suvaitsisi joskus selventää.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Total rating - wtf?
« Vastaus #4 : 04.12.08 - klo 18:31 »
Joku spekuloi irkissä, että olisivat jättäneet tällä viikolla päivittämättä Totalin jostain syystä. Eli siitä ehkä puuttuisi viime viikon rating-päivityksen jälkeen uploadatut turnaukset? Kuinka isosta erosta teillä on kyse?

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Rancid-

Vs: Total rating - wtf?
« Vastaus #5 : 04.12.08 - klo 18:55 »
Composite: 217 events (72 constructed, 145 limited)
Eternal: 6 events
Team Constructed: 2 events
Team Limited: 1 event

Total: 219 events ???
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.