Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Blood Wall casualiin  (Luettu 5621 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mad-Hatter

Blood Wall casualiin
« : 25.07.09 - klo 12:07 »
Joo. Olen tässä uudelleen aloittamassa mtg:tä, vuosien tauon jälkeen, aloittelen nyt casuallilla, sitten siirryn ehkä T2.
Nyt on tälläinen pieni pakan alku/ idea jo päässä keksitty. Kun on uusia korttejakin jo vähän katteltu.
Kyseessähän on Blood wall+ Rite of Consumption comboon perustuva mono musta.
Kortti ehdotukset enemmän kuin tervetulleita.
Tässä teille vähän listaa siitä mitä olen ajatellut. (Näin sitten vaivaa jopa niin paljon että linkkasin nuo peräti uudistetun gathererin mukaan. Että, kyllä pitäisi ihan toimiakkin korttien linkit.)

4x Wall of Blood   (Pakan sydämmen oikea puolisko)
4x Rite of Consumption   (Pakan sydämmen vasen puolisko)
4x Dark Ritual   (Manaa, ekan vuoron wall of blood.)
4x Dimir Machinations   (Transmute)
4x Bile Urchin   (Kun lyön Wall of Bloodilla 19, tämä viimeistelee homman. Mahtaa vastustajaa vituttaa kuolla ekan/ tokan vuoron bile urchinille.)
4x Ebony Charm   (Toinen viimeistelijä)
3x Rain of filth   (Manaa, jos tulee hätätilanne)
4x Misery Charm   (Vaihtoehtoinen finisher)
4x Darkness   (Vähän preventtii etten vaa kuolis.)
4x Duress   (Duress.)
21x Swamp
« Viimeksi muokattu: 25.07.09 - klo 21:27 kirjoittanut Mad-Hatter »

Poissa Chaosworm

Vs: Blood Wall casualiin
« Vastaus #1 : 25.07.09 - klo 15:54 »
Tämä vaikuttaa varsin hauskalta combolta. Itse pelaisin kuitenkin False Curen tilalla ainakin sitä uutta "target player draws two cards and loses 2 life" -lappua.
aka. Awaclus

Poissa Padishar

« Vastaus #2 : 25.07.09 - klo 16:35 »
Tietänet, että ainoastaan limited-formaateissa pakan minimikoko on 40 korttia, muulloin 60?

Poissa Mad-Hatter

« Vastaus #3 : 25.07.09 - klo 16:39 »
Tietänet, että ainoastaan limited-formaateissa pakan minimikoko on 40 korttia, muulloin 60?
Mnjoo, kuten jo sanoinkin aloitusviestissäni. Olen uudelleen palaamassa mtg:n pariin, joten en välttämättä muista kaikkia sääntöjä.
Hyvä kun huomautit. Täytyy kai keksiä jotain kortteja sitten lisää tohon.

Tämä vaikuttaa varsin hauskalta combolta. Itse pelaisin kuitenkin False Curen tilalla ainakin sitä uutta "target player draws two cards and loses 2 life" -lappua.
Kiitos ehdotuksesta. Pistänpä sitten tuohon False Curejen tilalle ne, kuhan katson kyseisen kortin nimen.

Poissa Delicious_Kake

« Vastaus #4 : 25.07.09 - klo 16:45 »
Sign in Blood taitaa olla aivan kuraa, jos ajattelet False Curen alkuperäistarkoitusta. Cure on instant ja vastaus lifegainiin. Sign in Blood tekee tietty kahta päähän, mutta miksi ihmeessä pelaisit sitä vaikka Misery Charmin edestä? Charm on manan halvempi, tekee omien tarkoitusperiesi kannalta saman asian ja on _instant_, joten finisherinähän se sopii tähän pakkaan kuin nyrkki silmään. Jollei aivan noin hyvin, niin ainakin paremmin kuin kaksi päähän kahdella manalla...

-Kake

EDIT:

Ota ne Sign in Bloodit suosiolla pois ja korvaa vaikka sillä aiemmalla False Curella. Toki noilla saa nostaa lappuja itse tarvittaessa mutta antisynergioivat pakan kanssa muutoin ja pelkkänä finisherinä on parempaakin tarjolla, esim. se Misery Charm jos ei parempaa keksi. "Hyvä finisheri" se ei missään nimessä ole, vaikka kasuaalista onkin puhe, sillä paljon helpommalla pääset jos otat instant-finisherin.
« Viimeksi muokattu: 25.07.09 - klo 20:03 kirjoittanut Delicious_Kake »

Poissa Mad-Hatter

« Vastaus #5 : 25.07.09 - klo 16:56 »
Noh, nyt on pakka uusittu, että saatiin tuo 60 kasaan. Kuitenkin tein homman aika pikaisesti (Gathererista kattelin halvat mustat, jotka voi olla hyödyllisiä.) eli osa uusista voi olla aika kuraa. Olen kuitenkin avoin ehdotuksille. Että antakaapa vain omia ehdotuksianne, jos siltä tuntuu.
Niin, ja riittääkö tuo 16 swamppia? Tarvisko olla lähempänä 20? Vai kenties yli kahdenkymmenen maagisen rajan?

Poissa pyyhttu

Re: Blood Wall casualiin
« Vastaus #6 : 25.07.09 - klo 17:09 »
"Your search for "wall of blood" yielded 1 results..."

Bremen 18.08.2005: http://morphling.de/top8decks.php?id=283

Toi jäi joskus aikoja sitten mieleen ja kävin hakemassa, jos antais sullekkin inspiraatiota. Lisäile ländejä tosiaan lähemmäs 20:ntä, varmaan goldfishaillessa huomaat että ei oikein manat nouse... Ja jotain disruptia suosittelan (á la Duress) niin ei täysin häviä ekaan counteriin.

Poissa Mad-Hatter

« Vastaus #7 : 25.07.09 - klo 17:14 »
No taas kerran uusittu, duress ja lisää swamppeja.
Edit: Ja Sign in Bloodit korvattu Misery Charmeilla.
« Viimeksi muokattu: 25.07.09 - klo 21:27 kirjoittanut Mad-Hatter »