Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Uwr Suspend  (Luettu 5468 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ScoopArt

Uwr Suspend
« : 20.04.10 - klo 23:47 »
Heti alkuun ilmoitan, että pakka on kasattu puhtaasti hupimielessä.
Olen pitkään halunnut tehdä pakan Arc Bladen, Reality Stroben ja kumppanien ympärille,
ja tässä se siis sitten on. Tarkoitus on laittaa suspendspellit pyörimään ja ärsyttää vastustajaa suunnattomasti,
ja ehkä jopa voittaa jos vastustajan pakka tekee ei mitään.

Lista:

11 Island
4 Plains
3 Mountain
4 Terramorphic Expanse

4 Wall of Denial
4 Epochrasite
3 Chronozoa

4 Paradox Haze
4 Arc Blade
4 Chronomantic Escape
3 Reality Strobe

4 Telling Time
4 Ponder
4 Clockspinng

Manabase on jälleen erittäin vahva, budjetilla mennään.
Onko mustan splashaaminen Festering Marchin takia kannattavaa?
Kommentteja saa esittää vapaasti, mutta mielellään perustellen.

Poissa Chaosworm

Vs: Uwr Suspend
« Vastaus #1 : 21.04.10 - klo 07:38 »
Jhoira of the Ghitu tulee ensimmäiseksi mieleen. Sitten varmaan voisi pelata jotain isoja (Suspend-)mörköjäkin.
« Viimeksi muokattu: 21.04.10 - klo 07:41 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa ScoopArt

Vs: Uwr Suspend
« Vastaus #2 : 21.04.10 - klo 23:48 »
Jhoiraa en näe tarpeelliseksi pakkaan, mitä sen avulla muka haluaa suspendata?
Curve loppuu käytännössä neloseen, eli T3 Jhoira - T4 Suspend (ihan mikä tahansa jonka voisin pelata jo suoraan)
ei kuulosta järin vakuuttavalta tahi tarpeelliselta.
Ison lihan sijaan valitsin Chronozoan ihan vain sen hauskuuden takia.
Greater Gargadon oli harkinnassa ja pakkaan menossakin, mutta tila loppui kesken.
Onko tuossa läjässä jotakin josta voi surutta luopua ja lyödä Gargadonin tilalle?
En kuitenkaan aio luopua Paradox Haze - Reality Strobe - Arc Blade - Chronomantic Escape -ketjusta, koska
niiden ympärille pakka on rakennettu.

Poissa Anrix

Vs: Uwr Suspend
« Vastaus #3 : 22.04.10 - klo 15:55 »
Voisi kokeilla clockspinningien tilalle jhoira's timebugeja..en tiedä miten toimivat, mutta olisi tarvittaessa myös pikkuhirmu:P Deep-sea kraken voisi olla myös hauska kokeiltava.

Poissa ScoopArt

Vs: Uwr Suspend
« Vastaus #4 : 22.04.10 - klo 23:58 »
Deep-Sea Krakenissa on käsittääkseni se heikkous, että jos vastustaja onnistuu poistamaan
viimeisin time counterin omalla vuorollaan, niin en voi castata Krakenia. Onko näin?

Jhoira's Timebugit jätin pakan ulkopuolelle, koska ne syövät poistoa salamannopeasti.
Wall of Denialilla on shroud, Epochrasite tulee aina takaisin ja Chronozoa pelataan vasta kun useampi
Paradox Haze on tiskissä jotta sen saa helpommin tuplattua. Silloin Jhoira's Timebugit eivät pitkään tiskissä viihdy.
Clockspinningin efekti on loppujen lopuksi samanlainen, maksaa vain enemmän buybackin takia.
Pelaan siis ennemmin Clockspinningiä kuin Jhoira's Timebugia.

Poissa Anrix

Vs: Uwr Suspend
« Vastaus #5 : 23.04.10 - klo 09:29 »
Deep-Sea Krakenissa on käsittääkseni se heikkous, että jos vastustaja onnistuu poistamaan
viimeisin time counterin omalla vuorollaan, niin en voi castata Krakenia. Onko näin?

No mitä itse nopeasti netistä tsekkasin, niin ainakin porukka on sanonut, että sen voi "counteroida" pelaamalla split second spellin, jolloin vika counter lähtee veks ja kraken tulee stakkiin, mutta split secondin vuoksi sitä ei voi pelata. Vissiin muuten voi?

Poissa luma

Vs: Uwr Suspend
« Vastaus #6 : 23.04.10 - klo 10:21 »
Deep-Sea Krakenissa on käsittääkseni se heikkous, että jos vastustaja onnistuu poistamaan
viimeisin time counterin omalla vuorollaan, niin en voi castata Krakenia. Onko näin?

Miksikäs et voisi? Suspend sanoo, että kun viimeinen time counter lähtee, niin saat castata kyseisen kortin. Sillä ei ole mitään väliä, kenen vuoro ja mikä phase on menossa, kyseinen ability kun antaa sinulle luvan castata sen spellin sellaisenakin hetkenä jolloin se ei normaalisti olisi mahdollista (vai castaatko useinkin creatureita upkeepissäsi kesken triggerin resolvaamisen?).

Ainoastaan Split Second -spellillä tuon voi estää, koska jos vastustasi pelaa vaikka Krosan Gripin, niin Krakenin triggeri menee stackiin sen päälle ja resolvaa ensin. Kuitenkin, Split Second sanoo ettei spellejä saa castata, ja "et saa" -efekti voittaa "saat" -efektin joten et voi castata Krakenia.
« Viimeksi muokattu: 23.04.10 - klo 10:24 kirjoittanut luma »

Poissa ScoopArt

Vs: Uwr Suspend
« Vastaus #7 : 25.04.10 - klo 21:42 »
Osasin näemmä...
Kämmäilystä huolimatta testailin Deep-Sea Krakeneita pakassa.
(Yksi yhden Ponderin tilalla ja toinen yhden Chronozoan sijaan.)
Usean testipelin jälkeen kävi selväksi että Krakenit olivat a) liian hitaita tai b) söivät poistoa viimeistään vastustajan vuorolla.
Yhden pelin taisin voittaa Krakeneiden avulla joskus vuorolla n (n > 20) hardcastaamalla Krakenin.

Krakenien hyödyllisyys on siis vähän niin ja näin. Taidan pitää pakan yhä entisellään.
Löytyykö vielä ideoita pakkaan?