Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Varmistus convokesta...  (Luettu 4025 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masa88

Varmistus convokesta...
« : 20.04.10 - klo 09:49 »
Tuli mieleen, mites nuo Eldrazi spawnit voidaan hyödyntää convokesta? Tai siis, voiko spellin aikana julistaa, että täppää spawnin, jonka jälkeen ottaa siitä uhraamalla manan pooliin?
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa duracel

Re: Varmistus convokesta...
« Vastaus #1 : 20.04.10 - klo 10:12 »
Et voi. Spellejä castatessa täytyy noudattaa tiettyä järjestystä, ja mana abilityt täytyy pelata ennen kuin maksat yhtään mitään. Koko maksu suoritetaan yhdellä kertaa, mutta siinä vaiheessa mana abilityjen pitää olla pelattuna.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Chaosworm

Vs: Varmistus convokesta...
« Vastaus #2 : 20.04.10 - klo 10:17 »
Eli siis jos minulla on pöydässä vaikka kaksi Ornithopteria ja yksi Lotus Petal, en saa pelattua Frogmitea?
aka. Awaclus

Poissa Rancid-

« Vastaus #3 : 20.04.10 - klo 10:21 »
Saat, koska affinityn määräämä mana costin alentuminen tapahtuu ennen kuin alat pelailla mana abilityja maksaaksesi Frogmitestä.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa duracel

Re: Vs: Varmistus convokesta...
« Vastaus #4 : 20.04.10 - klo 11:14 »
Eli siis jos minulla on pöydässä vaikka kaksi Ornithopteria ja yksi Lotus Petal, en saa pelattua Frogmitea?

Convoke on additional cost, joka maksetaan samaan aikaan kuin muutkin maksut. Affinity on static ability, joka halventaa spellin pelaamisen hintaa jo ennen kuin mitään maksetaan. Molemmat tekevät kyllä periaatteessa samaa asiaa, mutta toimivat eri tavalla.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Omni

« Vastaus #5 : 20.04.10 - klo 14:15 »
Minä luulin, että kun Lotus Petal uhrataan, niin on enää kaksi artifactia pelissä, ja affinity-ehto tarkistetaan sitten uudestaan... :/

Poissa luma

« Vastaus #6 : 20.04.10 - klo 14:35 »
Kun spelliä pelataan, tapahtuvat asiat seuraavassa järjestyksessä:
1. ilmoita pelaavasi spelli ja siirrä se stackiin
2. valitse moodit, kickerit, additional costit, alternate costit ja kaikki muut vastaavat
3. valitse targetit
4. jos jotain pitää jakaa targetien kesken (esim damagea), tee se
5. laske spellin lopullinen hinta. Tässä vaiheessa huomioidaan kaikki hintaa lisäävät ja pienentävät efektit, ja sen jälkeen spellin hinta ei enää muutu vaikka mitä tapahtuisi.
6. voit aktivoida mana abilityjä
7. maksa spellin hinta missä järjestyksessä tahansa

Siis: kun määrität spellin hinnan vaiheessa 5, niin sen jälkeen se ei enää muutu. Esimerkiksi kyseisen Frogmiten hinnaksi tulee 1, koska sinulla on kolme faksia pelissä. Kun siirryt vaiheeseen 6, niin Lotus Petalin uhraaminen manaksi ei enää vaikuta spellin hintaan mitenkään.

Toisaalta, Eldrazi Spawneja ei voi hyödyntää sekä manaksi että Convoken maksamiseen siksi, että mana abilityt pitää aktivoida vaiheessa 6 ja spellin maksaminen (johon kuuluu miesten täppääminen Convokeen) tapahtuu vasta sen jälkeen vaiheessa 7.