Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Joensuu Su 5.12 klo 11-> Legacy  (Luettu 1793 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa chibi

Joensuu Su 5.12 klo 11-> Legacy
« : 29.11.10 - klo 22:53 »
Elikkäs Legacya Joensuussa joulukuun 5. päivä (sunnuntai), pelipaikkana toimii Nuorisokahvila Scream

Mikäli kyseinen formaatti ei ole ennestään tuttu, tai banlist on unholassa, klikkaa tästä.

Turnaus alkaa klo 11, paikalle on suotavaa saapua jo 10.30

Ennakkoilmoittautuminen ei ole pakollista.

Palkinnoiksi:

Pusseja pelaajamäärän mukaan.

Osallistumismaksu:  5€ (tuokaa käteistä, paikalla ei ole kortinlukijaa!)

Kysymykset yms. utelut voi lähettää sähköpostilla osoitteeseen arttudsb(ät)hotmail(piste)com



" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn

Poissa Masa88

Vs: Joensuu Su 5.12 klo 11-> Legacy
« Vastaus #1 : 05.12.10 - klo 18:30 »
Haluaisin tietää missä ihmisten seisomiset olivat, ja metagame breakdown olisi kanssa jees :)
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa chibi

Vs: Joensuu Su 5.12 klo 11-> Legacy
« Vastaus #2 : 05.12.10 - klo 18:47 »
Paikalle saapui 10 peluria, meni vähän deck-testailun puolelle tämä homma.

Standingsien top5:
Flink, Jesse  9  (KALA)
Nykänen, Antti  9  (Goblin Charbelcher)
Salo, Teemu  9  (Affinity)
Tapio, Arttu  7  (GW Aggro/Tempo)
Tukia, Kaarle 7  (CT-ThopterSword)

Deck Breakdown:
1 Goblin Charbelcher
1 MonoU Merfolk
1 Sligh
1 UGwb Survival
1 CT-ThopterSword
1 MonoB Suicide
1 Rgb Goblins
1 Affinity
1 GW Aggro/Tempo
1 RB-hässäkkä
« Viimeksi muokattu: 05.12.10 - klo 20:07 kirjoittanut chibi »
" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Joensuu Su 5.12 klo 11-> Legacy
« Vastaus #3 : 05.12.10 - klo 20:03 »
Mitäs pakkoja se tuo top3 pelaili? Siun ja Kaarlen techit mie nyt osaan jo arvatakkin vai oliko niissä jotain ylläreitä?

Ja seuraavan kerran sitten sumplit turnauksen silleen että miekin pääsen paikalle  ;)
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa chibi

Vs: Joensuu Su 5.12 klo 11-> Legacy
« Vastaus #4 : 05.12.10 - klo 20:05 »
Itse päätin pelailla jotain mihin vaan laput löytyy, ja joka ei ole kala eikä dredge. Tämä lopputuloksena:

Maindeck:
Land:
3 Plains
2 Forest
1 Swamp
1 Savannah
1 Scrubland
4 Horizon Canopy
4 Wasteland
4 Windswept Heath
1 Verdant Catacombs
1 Marsh Flats
 -22 lands-

Artifact:
4 Aether Vial
2 Umezawa's Jitte
1 Sword of Fire and Ice
1 Sword of Light and Shadow
 -8 artifacts-

Planeswalker:
1 Elspeth, Knight-Errant
 -1 planeswalker-

Instant:
4 Path to Exile
 -4 instants-

Creature:
4 Knight of the Reliquary
4 Qasali Pridemage
4 Stoneforge Mystic
4 Mother of Runes
4 Serra Avenger
4 Tarmogoyf
2 Terravore
 -26 creatures-
--Total: 61--

Sideboard:
3 Krosan Grip
3 Extirpate
2 Enlightened Tutor
1 Bojuka Bog
1 Tormod's Crypt
1 Relic of Progenitus
1 Ethersworn Canonist
1 Dueling Grounds
1 Circle of Protection: Blue
1 Compost
--Total: 15--


Round 1, vastassa Antti Nykänen ja Goblin Charbelcher  0-2
Ykkösgame käyntiin, arvelin että Antti pelaa Zoota. Ensimmäinen spelli Antilta on Lotus Petal, ja olen ihan hämmentynyt. Tästä toivuttuani tajuan että sillähän on kädessään vanha kunnon lasikanuuna, match-up johon dekkini ei juurikaan paljoa sano.
Belskeri heittää tykin tiskiin, mutta pooliin ei jää mitään millä aktivoida kanuunaa, huokaisen helpotuksesta ja toivon että pieksu riittää. Loppujen lopuksi kanuuna läiskäisee minut hengiltä kun ensi vuorolle olisi ollut pöydässä lethalit Serra Avenger+Jitte kombinaatiolla. No ei voi mitään, mennään seuraavaan.

Sidetän sisään gripit, extirpatet, tutorit, canonistin ja dueling groundsin, eli yhteensä kymmenen lappua... pois otan pathit, terravoret, elspethin ja kolme mutsia.

Kakkosgame käyntiin ja heti mulligaania kuuteen. Käsi on semisti hyvä, nostan viisi landia ja belskeri vetää tällä välin tiskiin 14 goboa ja tappaa minut. Elämä on!
Ajattelen että nyt vaan sitten kolme voittoa ja kotiin hyvillä mielin.

Round 2, vastassa Marko Sykkö ja MonoB Suicide  2-0
Ykkösgame pyörähtää käyntiin. Tiedän mitä Marko pelaa, mutta Markolla ei ole käsitystä mitä minä pelaan. Aikani siinä pallottelen discardin edessä ja sacrifice spellien/abilityjen ruokana. Viimein saan yhden äijän pysymään tiskissä tarpeeksi kauan että saan siihen SoFaIn kiinni ja alan jyystää vastustajaa hengiltä(tietty auttoi että Bitterblossom söi sitä lifeä toiselta myös). Aikamme siinä hitsaamme ja Marko skuuppaa kun topdeck tarjoili vain turhuutta.

Sidetän sisään compostin, tutorit ja dueling groundsin. Ulos otan terravoret ja kaksi tarmoa perishin pelossa.

Kakkosgame käyntiin, aloitan vahvasti pelaamalla pari pridemagea jotka naukkaavat gatekeeperista samantien. Saan tiskiin kuitenkin noin vuorolla 6/7 mysticin ja haettua kouraan jitte'n. Saan jitte'n tiskiin ja alan tiputella bitterblossomin tarjoamia keijukaisia samalla kuitenkin Markoa hikisesti jyystäen. Topdekkailen namusti vain miehiä, kun Marko puolestaan päättää rampata manaa nostamalla pari darraa ja muutaman landin putkeen. Peli päättyy kun Marko myöntää ettei hän saa enää tarpeeksi miehiä tiskiin elääkseen ensi vuorolle, homma paketissa 2-0 kuten odotinkin.

Round 3, vastassa Jesse Flink ja MonoU Merfolk  2-0
Edellisiltana olimme Jessen kanssa testailleet dekkejämme vastakkain ilman sideä, tuloksella ~10 - 3 minulle. Näin voi olettaa että Jesse parkaisee inhosta kun kuulee match-uppinsa.
Game 1 käyntiin ja vihu alkaa mättää kalojaan ahkerasti pöytään. Vastaan saamalla vialin turnilla 1 tiskiin ja tiputtelemalla siitä kavuja tiskiin. Vihu kiittää vihaisella katseella vialille ja yrittää alkaa aggrottamaan minusta ohi. Tämä ei minulle kelpaa vaan tiputtelen tiskiin mysticin ja pari kavua, jotka lopulta equipmenttien avulla saavat vastustajan skuuppaamaan tuskasta.

Sidetän sisään tutorit, dueling groundsin, CoP: bluen ja kaksi extirpatea. Ulos otan terravoret, mysticin, tarmon, elspethin ja muistaakseni yhden knightin.

Kakkosgame lähtee käyntiin vastustajan turn 1 cursecatcherilla. Vastaan turn 1 vialilla. Jesse pelailee parin seuraavan vuoron aikana tiskiin pari commanderia ja reejereyn. Minä puolestani tiputan tiskiin pelkän CoP: Bluen (johon vastustaja näennäisesti jo luovutti pelin). Sitten yllättäen tiskiin tippuu vastustajalta standstill pöydän ollessa seuraavanlainen: Jesse- 3 Island, 1 Cursecatcher, 2 Coralhelm Commander, 1 Merrow Reejerey  Minä-2 Plains, 1 Forest, 1 Vial(2 counteria) ja 1 CoP:Blue
Hämmennyn tästä suuresti ja arvelen että kenties vihulla on kädessä 2-4 mutavaulttia. Katson omaan kuoraan, näen 2 wastea ja arvelen kaiken olevan hyvin kun on vielä vialikin tiskissä. Aikamme siinä hitsaamme, Jesse levelaa kalat täydelle levulle, minä nostelen kavuja ja tiputtelen tiskiin eikä Jesse uskalla tulla päin circleä joten odottelemme. Aikani siinä odotan yhtä mysticciä, mutta en sitä saa ja toivon että kala ei vain räjähdä tiskiin. Sitten Jesse päättää vihdoin rikkoa oman stillinsä, pelaa pöytää pari silvergill adeptia, commanderin ja atlantiksen parin seuraavan vuoron aikana. Minä puolestani pistän pöytään 2 mutsia, 2 knight of the reliquarya, toisen tarmon ja jitte'n. Pöytätilanne vuorolla ~18 => Jesse: 5 Island, 3 Coralhelm Commander, 2 Silvergill Adept, 2 Cursecatcher, 1 LoA ja 1 Merrow Reejerey  Minä: 2 Plains, 2 Forest, 1 Horizon Canopy, 1 Swamp, 1 Wasteland, 1 Vial(3 counteria), 2 Knightia, 2 Mutsia, 2 Tarmoa, 2 Pridemagea, 1 Serra Avenger, 1 Jitte ja 1 CoP: Blue
Lifet puolestaan n. 15 Jesse, 12 minä. Alan hieroa Jesseä knightilla, joka saa mutsilta prot. bluen. Haen vielä tiskiin dueling groundsia, mutta Jesse päättää skuupata pelin kun hänen miehensä eivät riitä ajamaan minua hengiltä circlenkään takia. Homma purkkiin 2-0, vaikka kakkosgame kestikin sen 25-30minuuttia sen standstill episodin takia.

Round 4, vastassa Kaarle Tukia ja CT-ThopterSword  1-1-1
Olin ehtinyt kakkosrundilla skouttaamaan kyseistä dekkiä ja osasin hieman jo odottaa hitsausta tältä match-upilta. Ykkösgame ei kauaa kestä, kun vastustaja mulligoi kuuteen, lähtee vähillä landeilla joista minä sitten vielä pari wastetan ja saan tiskiin mysticin equipmentin kanssa, eikun sideilemään!

Sidetän sisään 3 grippiä, 3 extirpatea ja bojuka bogin. Ulos otan kolme mutsia ja pathit.

Kakkosgame käyntiin, ja hitsaus alkakoon. Molemmat taisivat mulligoida kuuteen ja ehdin saada pari miestä tiskiin ennenkuin counterbore hyökkää esiin topin säestyksellä. Kaarle wastettaa ainoan vihreän manani, kädessäni on 6 korttia joista kaikki ovat vihreitä. Näin alkaa thopterin hitsaus-prosessi joka sisältää Jaskalla minun ahdisteluani(ei siis vihreää manaa), kaiken castaamani kynäämisen, hiljalleen thopter-kombon kaivamisen ja loppujen lopuksi jaskan ultimatumin resolvaamiseen ja 12 thopterin aggressiiviseen käyttäytymiseen. Tämä prosessi kesti siis noin 35-40 minuuttia, sen aikana ei oikeasti tapahtunut YHTÄÄN MITÄÄN ja tilanne 1-1.

Ei sidetystä viimeiseen.

Aloittelemme kolmosgamen shuffleja, Kaarle kysyy minulta aikaa. Katson kelloa ja ilmoitan että sitä on jäljellä n. 9 minuuttia. Molemmille tulee hymy suunpieliin ja yleisökin alkaa repeillä vieressä, onhan kyseessä kuitenkin Counterbore-Thopteri!
Shufflaamme pari minuuttia, vierestä katsonut Jani oli heittänyt sekuntikellon käyntiin kun olin ilmoittanut ajan ja naureskelemme että mahtaapi olla hauskat 7 minuuttia. Minä mulligoin vielä kuuteen ja näin saamme homman käyntiin. Saan aloituskäteen kaksi landia, mysticin, pridemagen, jitten ja serra avengerin. Alan mättää kavuja samantien tiskiin pikaisen voiton toivossa. Hymyni kuitenkin hyytyy kun Kaarle pelaa tiskiin Peacekeeperin, jonka olin unohtanut ihan tyystin ja olin ottanut pathitkin pois(katsoin siis roundilla 2 kun thopter jumitti pöytää peacekeeperilla affista vastaan kunnes oli niin paljon thoptereita ettei vastus enää voinut selvitä niistä hengissä). Kaarle hymyilee ja kysyy "Otit varmaan ne pathit pois? :D", vastaan kohteliaasti "Niinhän mie tein! :D"
Katsomme kelloa, jäljellä 2œ minuuttia ja päätämme hitsata loppuun saakka, lopulta mitään ihmeitä aikaan saamatta. Varsinkin kun grippasin foundryn ja bojuka bogeilin sen exileen. Matchista hyvä fiilis jää päälle vaikka se päättyikin erittäin mitäänsanomattomasti.

Round 5*, ja vastassa hölisevä väkijoukko
Alan merkitsemään tuloksia, jakamaan palkintoja ja tiedustelen miten monta halukasta tulisi after-gameille draftin muodossa. Vastaukseksi saan kysymyksiä asioista jotka olin juuri ehtinyt tiedottaa ja yleistä epäselkoisuutta.
Lopulta saan passitettua pelurit ulos, ja pääsen lukitsemaan paikan ovet. Huokaisen helpotuksesta ja päätän että seuraavan kerran turnausta pidän vasta tammikuun puolella.


Kiitos kaikille osallistuneille, ja erityisesti niille jotka jaksoitte vielä draftailla jälkikäteen!
" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn

Poissa chibi

Vs: Joensuu Su 5.12 klo 11-> Legacy
« Vastaus #5 : 05.12.10 - klo 20:09 »
Ja seuraavan kerran sitten sumplit turnauksen silleen että miekin pääsen paikalle  ;)

Seuraavien 4kk turnauksille ollaan varailemassa tiloja, joten alahan ilmoitella päiviä. En voi niitä pitää sinulle sopivana ajankohtana ellet minulle ilmoita milloin pitää näitä.

Mitäs pakkoja se tuo top3 pelaili? Siun ja Kaarlen techit mie nyt osaan jo arvatakkin vai oliko niissä jotain ylläreitä?

Päivitin aiempaan postaukseen top5 dekit.
" - -You've failed the Legacy. You've failed yourself. I can do no more." - Volrath, to Karn