Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Soldier of Fortune ja stallaus  (Luettu 3648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chaosworm

Soldier of Fortune ja stallaus
« : 07.05.11 - klo 15:23 »
Jos minulla on turnauksessa Soldier of Fortune kentällä ja käytän sitä pakan shufflaamiseen vaikka siihen ei olisikaan mitään perusteltua syytä (eli silloin kun kenelläkään ei ole mitään tietoa kenenkään pakan järjestyksestä eikä ole mitään Cosi's Tricksteriä tms. kentällä), miten toimitaan? Minulla kävi mielessä seuraavat vaihtoehdot:

1. Pakka shufflataan ja peli viivästyy.
2. Pakkaa ei shufflata (tätä pitäisin todennäköisimpänä vaihtoehtona).
3. Saan pelin viivyttelemisestä penaltyä.

Ei sillä että aikoisin koskaan Soldier of Fortunea turnauksessa pelata, mutta ihan noin mielenkiinnosta kysyn.

Siinä tapauksessa että on joku shufflauksesta hyötyvä efekti, kuten Cosi's Trickster, niin en ainakaan varmaan saa penaltyä, mutta shufflataanko pakka siinä tapauksessa oikeasti vai toimitaanko muuten niin kuin pakka olisi shufflattu mutta sitä ei shufflata?
« Viimeksi muokattu: 08.05.11 - klo 17:58 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa jhavuka

Vs: Soldier of Fortune ja stallaus
« Vastaus #1 : 09.05.11 - klo 10:46 »
Jos minulla on turnauksessa Soldier of Fortune kentällä ja käytän sitä pakan shufflaamiseen vaikka siihen ei olisikaan mitään perusteltua syytä (eli silloin kun kenelläkään ei ole mitään tietoa kenenkään pakan järjestyksestä eikä ole mitään Cosi's Tricksteriä tms. kentällä), miten toimitaan?

Ensin kysytään miksi aktivoit abilitya ilman mitään syytä. Jatkotoimenpiteet riippuvat vastauksesta. Jos pelaaja sekoittaa pakkaa "muuten vain ja koska voi", annetaan joko huomautus tai varoitus hitaasta pelaamisesta ja kehoitetaan lopettamaan kyseinen toiminta. (Itse antaisin hyvin todennäköisesti suoraan varoituksen.) Varoituksen kylkiäisinä annetaan kaksi ylimääräistä lisävuoroa siltä varalta, että peli menee ajalle. Toistetusta Slow Play -varoituksesta tuleekin sitten Game Loss.

Jos pelaaja yrittää tietoisesti kuluttaa kierrosaikaa saadakseen etua, on kyseessä stallaaminen ja turnauksesta diskaaminen.

Siinä tapauksessa että on joku shufflauksesta hyötyvä efekti, kuten Cosi's Trickster, niin en ainakaan varmaan saa penaltyä, mutta shufflataanko pakka siinä tapauksessa oikeasti vai toimitaanko muuten niin kuin pakka olisi shufflattu mutta sitä ei shufflata?

Riippuu efektistä. Jos ainoa pakan sekoittamisesta hyötyvä efekti on Cosi's Trickster ja pakassa ei ole yhtään korttia, joiden sijainti on tiedossa, voidaan minun mielestäni käyttää shortcuttia ja jättää pakka sekoittamatta. Sen sijaan, jos pelissä on esim. Future Sight, on pakka sekoitettava. Tosin sekoitus voi olla hyvin nopea, jos pakkaa ei ole manipuloitu mitenkään esim. Brainstormilla tai scry-mekaniikalla.

Mind's Desire on esimerkki kortista, jonka yhteydessä käytetään useimmiten shortcuttia ja jätetään pakka sekoittamatta kopioiden resolvaamisen yhteydessä. Näin tehdään yleisen viihtyisyyden ja ajan säästämisen nimissä, jos mikään ei sitä estä (hei, Future Sight!). Jos kuitenkin päätät sekoittaa pakan jokaisen kopion resolvaamisen yhteydessä, pääset hyvin todennäköisesti vastaamaan erinäisiin tuomarin kysymyksiin ensimmäisessä vastauksessa mainituin lopputuloksin.