Nopsaan jotain napsuttelen.
Päivän paras plan oli ylipäätään mennä edes pelaamaan. Suoraan yövuorosta pelaamaan ja pelien jälkeen takas töihin. GG. Yö pimeinä tunteina syntyi enemmän tai vähemmän omaperäinen standstill lista, mikä lainasi ison osan filosofiastaan Dreadstilliltä, mutta yksinkertaisti pelejä hiukan tempo-orientoidumpaan suuntaan. Tässä listaa:
4 Mishra's Factory
4 Wasteland
4 Scalding Tarn
2 Flooded Strand
3 Volcanic Island
1 Tropical Island (en tehny mitään, neljäs volcanic ois ollu parempi)
2 Island
1 Mountain
4 Trinket mage (sielu)
4 Grim Lavamancer
2 Phyrexian Dreadnought
4 Stifle
4 Force of Will
4 Standstill
4 Mental Misstep
4 Spell Snare
4 Brainstorm
1 Engineered Explosives (ei kamalasti ollu käyttöä)
1 Sensei's Divining Top
1 Basilisk Collar
1 Tormod's Crypt
1 Pithing Needle
SB:
4 Submerge (mainio)
3 Null Rod (ei tänään tehny mitään)
3 Pyroblast (jees)
2 Pithing Needle (järjettömän hyviä)
2 Tormod's Crypt
1 Meekstone (ei tehny mitään)
Deckki toimi loistavasti, ei siitä sen enempää. Monet tuntu pelkäävän sitä nauttia, vaikka se ei läheskään aina ole se ykkös plan, välillä vaan varastaa pelejä.
1. Matsi, Axel ja combo Elves
Tää on niitä matseja mihin jokainen aina varautuu ennen turnausta. Nostan ekassa pelissä kaikki misstepit ja muutenkin disruptoin Axelin pelin jokseenkin totaalisesti. 2/2 miehet ajelevat voittoon. Toisessa pelissä jään jalkoihin je en saa oikein mauttoman hyviä viboja matchupista mun kannalta. Axelilta kestää yllättävän kauan tappaa minut joten hyväksyn tasurin kun aikaa huudellaan. Oisin toki voinu scoopata 15 min aikasemmin, kun oli jo selvää etten voi voittaa, mutta kai sitä ei halua hävitä ekaa matsia.
2. Matsi, Antti ja Dredge (Aggro Imps!)
Luulen, että Antti ei tiedä mitään mun main deck cryptasta, joten mulla on hyvä fiilis. Couteroin alun discard outletit ja kun therapya ei kuulu, niin ajattelen yksinkertaisesti voittaa ja haen magella nautin kädessä olevan stiflen kaveriksi. Antti nostaa breakthroughn ja siitä therapyn...hei hei nautti. Ois voinu tietysti hakea sen cryptan ja grindata hitaan voiton. Maagi ajelee aikansa ja joka nostolla toivon toista maagia lopettamaan pyristelyt. Nouseehan se vihdoin ja seuraavalla vuorolla comboamaan valmis grave tyhjenee ja menemme seuraavaan peliin. Lähen hyvällä kädellä missä ei ole ländejä :O ...oli cryptaa, missteppiä, fowia jne. Kesti melko kauan nostaa ensimmäiset kaksi ländiä, mitkä olivat värittömiä. Ei mennyt tosin Antillakaan kovin vahvasti johtuen mun disruptioista. Antti ei dredgaa kertaakaan pelin aikana vaan ajelee minut nurin kahdella impillä ja hardcast flame-kin zealotilla...tämä on sitä magiciä NII! Kolmannessa pelissä haen vihat tiskiin ja voitan, niin kuin mun mielestä Dredgeä vastaan pitääkin, jos on vähänkin valmistautunut.
3. Matsi, Jussi ja CounterTop Thopters
Tää on oikeesti vähän nihkee matsi. Ekassa pelissä nostan 3 Factoryä, mikä tekee Jussin Humilitystä "hyvän." Saan annettua juuri riittävästi painetta mikä riittää oikeaan paikkaan pelatuilla suojauksilla voittoon. Toiseen peliin sidettelen stiflet ja noughtit ulos, koska ne ei tee oikeesti mitään tuolle deckille. Jussi sidettää Humilityn ulos, joka avaa mukavat mahdollisuudet Lavamancerille ammuskella hitaasti mutta varmasti Moatin yli. Peli ratkeaa taisteluun neulasta, kun voitan countersodan Blastilla. Jussi toppaa responssina ja tuntuu tykkäävän näkemästään. Otan readit, että sieltä vois olla Academy Ruinssia tulossa. Omalla vuorolla cryptalla paha neula pois, ja Mankeli hoitaa loput. Tiukat pelit ja kerrankin oli hyötyä, että vastustajan deckki oli todella tuttu.
4. Matsi, Ville ja Marit of the Reliquary
Neljäs Jyväskylä vs. Jyväskylä matsi... Mulla on nautti pöydässä ja sillä on Collar kaulassa. Ajan kerran. Ville pyöräyttää Maaritin pöytään ja ajattelen että mitäpä sitten, Villellä on enää muutama life ja mulla on Factoryitä pöydässä. Ajan siis, koska nautillahan on deathtouch. Maarit blockkaa. Katselen ihmeissäni, miksei se mene rikki. "Se on indestructible" ... ... ... ... ...jotain tässä selkeästi meni vikaan ja scooppaan seuraavalla vuorolla. TUli hetkeks semmonen olo, että vois oikeestaan kätellä samantien. Toisessa pelissä en oikeastaan ihan tarkalleen muista mitä tapahtuu, mutta Submerge tulee puskista ja hoitelee Maaritin piiloon. Nought ajelee nopeaan tahtiin lethalit. Kolmannessa pelissä tilanne näyttää siltä, että häviän aivan varmasti, mutta jollain ihmeellä saan aktiivisen lavamancerin pöytään ja sille vielä Collarin. Standstill nostaa ratkaisut Villen viimeiseen pyristelyyn ja lisävuoroilla Mankeli viimeistelee aloittamansa työn. Todella tiukat ja hyvät pelit, jotka ois tuota ekan game kämmäystäni lukuunottamatta voinu kääntyä miten vaan.
(edit: kylläpäs kämmäilin ton ekan pelin näin jälkikäteen ajatellen...menköön väsymyksen ja osaamattomuuden piikkiin, oppia ikä kaikki)
5. Matsi, Janne ja WB Deadguy (Pikula)
Ekan pelin häviän kahteen confidanttiin ja Mysticciin. Ekan kerran koko turnauksessa nostan ihan armoton jörssiä. Toisessa pelissä mulligoin viiteen ja siitähän ei voi kun voittaa. Kolmanteen peliin deckki tarjoilee maukkaan avauskäden mikä on täynnä countereita + stifle-nought, mutta ikävästi vaan yksi ländi. Ajattelen että drawilla tän voi ehkä jopa pitää. Seitsemän tai kahdeksan vuoroa nostan no-landia. Lavamancer ja counterit pitävät minut jotenkin mukana pelissä ja cunteroin ainoastaan discardit. Lopulta koittaa fistpump kun nostan islandin ja rullaan suurella nautinnolla ison Jytkyn pöytään force backupilla. Tähän ei oo enää sitten mitään näyttää.
4-0-1 ...vähän harmittaa kun lotto ei pairannu mua Petriä vastaan, joka pelas samankaltaista deckkiä kun Jannekin. Hyvä Petrille
Typot ja muisti/peli-virheet menee väsymyksen piikkiin. Deckki oli äärimmäisen kiva pelata ja toimikin vielä hyvin. Pieniä muutoksia voisin harkita mutta ei mitään suurta. Älkää kokeilko. Vois useemminkin pelailla Rentukassa legacya, vink vink.