Poromagia

Kirjoittaja Aihe: MTG 10 vuoden tauon jälkeen?  (Luettu 5001 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lurkki

• Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Jack of all trades, master of none.
MTG 10 vuoden tauon jälkeen?
« : 18.07.11 - klo 13:33 »
Peliporukka hajos joskus 10+ vuotta sitten kun siirryin yläasteelta eri lukioon kuin muut. Yritin mtgtä tuolloin muihin tartuttaa, mutta lopputuloksena oli vain lätkintää mun dekeillä niin, että sain joka kerta selittää kaikki säännöt ja kukaan ei hankkinut omia kortteja.

Kaikki vanhat kortit on kuitenkin tallessa ja jopa pari silloin kasattua pakkaa on yhä niputettuna sleeveissään odottamassa parempaa päivää. Mun uusimmat kortit on varmaan jostain Masquesin ajoilta. Yllättäen juuri kukaan mun tuttavista ei pelaa magicia, enkä haluais taas lätkiä niitä 10 vuotta vanhoja pakkoja selittäen muistivaralta sääntöjä samalla.

Mistä tässä kannattais lähteä liikkeelle? Varmaan siitä, että haen kortit äidin varastosta esiin :-[ Asun Tampereella eli täältä luulis pelaajiakin kyllä löytyvän?

Poissa Lightstorm

Vs: MTG 10 vuoden tauon jälkeen?
« Vastaus #1 : 18.07.11 - klo 13:49 »
Tuolla turnaus osastolla on ainakin tällainen:

http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,63584.0.html

Poissa Nastaboi

« Vastaus #2 : 18.07.11 - klo 15:31 »
Samaa suosittelen, eli rohkeasti tuommoiseen matalan kynnyksen tapahtumaan kuten mainittu tiistaipeli tai Friday Night Magic. Draftiformaatissa on runsaasti hyviä puolia:

-ei tarvitse omia kortteja mukaan
-kaikilla korttien suhteen samat lähtökohdat eli et häviä vastustajan rahapinoille
-pääsee käsiksi uusiin kortteihin ja kokoelma karttuu
-basic set sopii aloittelijalle tai pitkään tauolla olleelle
-säännöt tulee kerrattua samalla hyvin
-on muuten vain älyttömän hauskaa

Samalla tutustut vähän paikallisiin tyyppeihin ja saat vihiä siitä, minkälaisia constructedformaatteja pelaillaan missäkin ja mistä aloittaa korttien keräily uusiin pakkoihin. Pelin säännöt ovat taas vähän muuttuneet kymmenessä vuodessa. Tärkeimpinä muutoksia combat damage ei mene enää stäkkiin ja mana burnia ei tule, muut opit nopeasti pelaamalla.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Arirmind

« Vastaus #3 : 18.07.11 - klo 15:45 »
Jos innostut jälleen niin kyllä tampereella pelaajia on. Juuri viime sunnuntaina lähti 2 täyttä autolastilista kohti Jyväskylää Legacy turnaukseen. Harvoin edes oman pakan puute on este osallistua näihin turnauksiin, sillä usein löytyy kisapakkaa lainaan, mikäli omista korteista ei saa kasaan.

Myös uutta moninpeliformaattia: EDH (commander) tulee usein pelailtua tiistaisin draftin jälkeen ja myös tähän löytyy usein lainapakka, mikäli ei ole omaa.

Mutta toki se oman pakan kasaaminen on ja aina tulee olemaan ainakin puolet huvista kun magicista puhutaan :)
« Viimeksi muokattu: 18.07.11 - klo 15:47 kirjoittanut Arirmind »

Poissa lurkki

• Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #4 : 18.07.11 - klo 15:48 »
Kiitos kaunis :) Ehdin jo harmitella, että oon aina tiistaisin töissä kuudesta eteenpäin. Tajusinpa sitten, että tänään on viimeinen viikko töitä ennen kolmen viikon lomaa. Tarvii tuppautua lähiviikkoina mukaan kun sitten taas syksyllä ei ole mahdollisuuksia.

Poissa jrno

« Vastaus #5 : 19.07.11 - klo 01:51 »
noniinno

Poissa Armus79

« Vastaus #6 : 19.07.11 - klo 10:42 »
Tarkistuta myös vanhat korttisi ja tsekka onko joku niistä muuttunut arvokortiksi. Vanhoja Dazeja ja Swords to Plowshares juttuja, vain muutama mainitaakseni, kelpaa hyvin ihmisille... kai.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa lurkki

• Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #7 : 19.07.11 - klo 22:33 »
Swords to plowshareseja löytyykin muutama, mutta jos mulla on jotain arvokortteja aion kyllä pitää ne itse  ;D

Poissa Arcane

« Vastaus #8 : 20.07.11 - klo 00:38 »
https://accounts.onlinegaming.wizards.com/
Netiski voi pelata...

Tällöin vain vanhoista korteista ei ole mitään hyötyä, ja varmasti monille suuri syy palata pelin pariin on löytää konkreettisia pelikavereita jota vastaan pelata naamatusten. En itse lähtisi Magic Onlinea ensimmäiseki vaihtoehdoksi suosittelemaan paluuta tekevälle.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa lurkki

• Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #9 : 20.07.11 - klo 12:18 »
Joo mä istun tietokoneella tarpeeks ihan muutenkin, olis ihan mukavaa saada syy lähteä jonnekin muualle tai vaikka kutsua kavereita kylään. Oishan online toki muistin virkistämisen kannalta varmasti hyödyllistä.

Kävin nyt toistaiseksi paremman puutteessa ostamassa pari valmista pakkaa ja muutama kaveri on ainakin luvannut alustavasti tulla kokeilemaan, sais vähän rutiinia taas takaisin. Ensi viikolla vois tähdätä tiistaipeliin mukaan.

Poissa Tube_242

« Vastaus #10 : 20.07.11 - klo 16:27 »
Jep itsekkin suosittelen limitediä tauolta palaavalle. Itse kävin piiitkän turnauspaussin jälkeen pelailemassa limitediä ja jäin heti kättelyssä koukkuun. Kivaa oli ja kortteja nousi vaihtokansioon, vaikka hävisin 2 (noh yhden byen sain, joten ei tullu 0-3:sta hehe) !! Nyt huomaan suunnittelemani seuraavaa vapaata viikoloppua FNM:än ehdoilla ohoh!

Poissa lurkki

• Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #11 : 20.07.11 - klo 19:05 »
Mä oon aina ollu ihan casuaali vaan, ei tullu turnausosiotakaan katsottua kun pelottaa koko nimi. Mutta kun ei tuttuja entuudestaan ole niin sinne sitten mennään, missä ihmisiin tutustutaan. Ei se häviäminen voi olla niin vaikeeta ;)