Poromagia

Kirjoittaja Aihe: stackin järjestyksestä ja karnista  (Luettu 3274 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rikke

stackin järjestyksestä ja karnista
« : 19.11.11 - klo 10:09 »
1. Jos mulla on smokestack (tai sheoldred) ja vastustajalla bitterblossom niin voiko vastustaja uhrata juuri tulleen tokenin smokestackiin? Saako vastustaja laittaa triggerit järjestykseen vai onko smokestackin triggeri minun "hallussani" jolloin se menee pinon päälle?

2. Jos teen Karn, Silver Golemilla vaikka Jitestä miehen, niin se irtoaa olennosta jossa se oli kiinni, eikä sitä voi equipata uudestaan niin kauan kuin Jitte on mies?

Poissa Kide

Vs: stackin järjestyksestä ja karnista
« Vastaus #1 : 19.11.11 - klo 12:05 »
1. Kun upkeepin alussa triggeroituu useampi asia, laitetaan triggerit stackiin Active Player - Non-Active Player -järjestyksessä. Eli kun vastustajasi upkeep alkaa, menee Bitterblossom stackiin alle ja sitten Smokestack, jolloin savukasaan täytyy uhrata ennen kuin keijukainen on ehtinyt taistelukentälle.
Jos taas mietit omaa upkeepiasi, saat laittaa kaikki omat triggerisi haluamassasi järjestyksessä stackiin. Voit esimerkiksi ensin uhrata permanenteja ja sen jälkeen lisätä counterin Smokestackiin.

2. Juurikin näin.
Lainaus käyttäjältä: Comprehensive Rulebook
301.5c An Equipment that's also a creature can't equip a creature. An Equipment that loses the subtype "Equipment" can't equip a creature. An Equipment can't equip itself. An Equipment that equips an illegal or nonexistent permanent becomes unattached from that permanent but remains on the battlefield. (This is a state-based action. See rule 704.)
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Rikke

Vs: stackin järjestyksestä ja karnista
« Vastaus #2 : 19.11.11 - klo 13:57 »
Eli minä päätän omista korteista aiheutuvien triggerien järjestyksen myös vastustajan vuorolla. Esim. jos on tangle wire ja smokestack molemmat pelissä niin voin päättää laittaa savukasan triggerin päällimmäiseksi jolloin vastustaja ei voi täpätä ja uhrata samaa permamenttia?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: stackin järjestyksestä ja karnista
« Vastaus #3 : 19.11.11 - klo 15:12 »
Kyllä. Jos samaan aikaan stäkkiin on menossa useampi kontrolloimasi efekti, päätät missä järjestyksessä ne sinne menevät.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.