Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Confusion in the Ranks + lainaaminen  (Luettu 3277 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samulai

Confusion in the Ranks + lainaaminen
« : 22.11.12 - klo 21:18 »
Pöydässä on Confusion in the Ranks. Pelaan Goblin Pikerin ja päätän Ranksilla targettaa vastustajan Primeval Titania. Tähän stäkin Act of Aggressionin jolla tähdätään myös titaania. Kysymys kuuluu: missä vaiheessa ranks laittaa abilitynsä stackkiin, ennen vai jälkeen targettien valinnan? Ja onko tämä siirto tämän puitteissa toimiva eli saanko pitää sekä gobon että titaanin?

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Confusion in the Ranks + lainaaminen
« Vastaus #1 : 22.11.12 - klo 23:01 »
Kun Goblin Piker tulee battlefieldille, triggeröi Confusionin ability ja samalla valitset sille targetin. Eli välittömästi Pikerin peliin tulon jälkeen.

Kun Act on resolvannut, on sinulla Titaani ja Confusionin ability on yhä stäkissä.
Tämän jälkeen on Confusionilla illegal target (sulla on molemmat targetit ja "another player controls" ei täyty) ja counteroituu tästä syystä. Sulla on Piker pysyvästi ja Titaani lainassa vuoron loppuun asti.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa luma

Vs: Confusion in the Ranks + lainaaminen
« Vastaus #2 : 22.11.12 - klo 23:01 »
Bonusinfo: vaikka triggeri ei counteroituisi, niin joutuisit silti palauttamaan Titanin. Säännössä 701.8b todetaan seuraavaa: "If -- those permanents are controlled by the same player, the exchange effect does nothing." Exchange-efekti ei siis antaisi sinulle Titaanin kontrollia kuten vaikkapa Bazaar Trader tekisi.