Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Semibudjetti monopunanen aggro  (Luettu 3785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miqzo

Semibudjetti monopunanen aggro
« : 14.01.13 - klo 18:34 »
http://tappedout.net/mtg-decks/dirty-red-14-01-13-1/

Ei oo siis mun kehittelemä pakka alunperin, mietin vaan et löytyskö täältä tohon parannuksii. Lähinnä näin aluksi koitan tosta FNM kelposta saada aikaseks.

Poissa Gagis

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #1 : 14.01.13 - klo 18:48 »
Pelaan itte suht menestyksekkäästi tollasta:

4 Hellrider
4 Rakdos Cackler
4 Rakdos Shred-Freak
4 Ash Zealot
4 Searing Spear
4 Brimstone Volley
4 Stromkirk Noble
4 Stonewright
2 Hellion Crucible
20 Mountain
4 Pillar of Flame
2 Flames of the Firebrand
SB: 1 Thundermaw Hellkite
SB: 2 Vandalblast
SB: 4 Thunderbolt
SB: 2 Flames of the Firebrand
SB: 2 Traitorous Blood
SB: 4 Annihilating Fire

Muilta osin väitän paremmaksi, kuin yllä linkattua vastaavaa, mutta pyreheartit voivat olla oikeasti hyvä valinta. Chainwalkereita ja maulereita on mielestäni turha pelata, kun voi niiden sijaan lätkiä pöytään Shred-Freakkeja ja lisää polttoa. Haste on vaan niin hieno avainsana. Flames of the Firebrandit vois siirtää metasta riippuen sidelle ja joko sideltä jotain hyödyllisempää sisään, tai ne pyreheartit tilalle. Hellkitejäkin voisin pistää sidelle toisen, jos sellaisen jostain halvalla löydän. Sideltä ensimmäisenä ulos on lentämässä vandalblastit ja tärkeimmät sidelaput ovat nuo traitorous bloodit, joita tulee sidetettyä käyttöön ihan saatanan usein. Niiden tilalla vois käyttää jotain noista muistakin miehenvarastusloitsuista, mutta tramplen takia valitsin nuo. Thunderboltit ovat lähinnä restoenkelien varalta ja annihilating firet oikein todella sitkeiden zombidekkien varalta, mutta niitä on molempia tullut käytettyä aika harvoin. Linkatun dekin sideltä Volcanic Strength voisi olla mirroreiden varalta ihan hyvä idea.
« Viimeksi muokattu: 14.01.13 - klo 18:56 kirjoittanut Gagis »
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Miqzo

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #2 : 14.01.13 - klo 20:25 »
Mietin kyllä noita Shred-Freakkeja, mut henk. koht. pidän enemmän Chain-Walkereista ja maulereista, mutta tietenki sekin olis ihan mahdollinen vaihtoehto vaihtaa noita. Brimstoneja en halua kahta enempää mainiin ja flamesit on mulle ainakin ihan SBlappuja. Hellkitet, ja niiden mukana muutama lääni lisää, on liian tehokas finisheri laittaa sidelle, ennemmin sidee ulos jos on mathuppi jossa niille ei käyttöä löydä.

Poissa Gagis

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #3 : 14.01.13 - klo 20:49 »
Joo, taitaa olla lähinnä metasta kiinni kummin päin tuo kannattaa mainissa pitää. Jyväskylä on pelkkää kontrollia aamusta iltaan, niin haste on aggron ainut toivo, mutta vähemmän kontrollirikkaassa metassa voi hyvinkin kannattaa pelata noin päin.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Miqzo

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #4 : 14.01.13 - klo 21:11 »
Enpä oo vielä tota oulun metaa kerenny pahemmin tarkasteleen kun vasta aloittanut paperissa. Modossa oon tolla tai hieman muokatulla buildilla pelaillut ihan hyvinkin menestyksin välillä.

Poissa Gagis

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #5 : 14.01.13 - klo 21:35 »
Se tosta vielä jäi huomauttamatta, että Stonewright on parasta päällä maan. Oon ehdottomasti sitä mieltä et etenkin Ash Zealotin kanssa Stonewright on ihan paras lappu ikinä. Väitän pahasti aliarvostetuksi mieheksi.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Miqzo

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #6 : 14.01.13 - klo 22:05 »
Mulle tän pakan tarkotus on ajella letaalia asap, harvemmin pääset tarpeeks isoihin manamääriin että stonewrightillä pumppaaminen ois parempi kuin uuden miehen pelaaminen, siksi mun silmissä stonewright menee korkeintaan sidelle.

Poissa Gagis

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #7 : 14.01.13 - klo 22:15 »
se on jo yhdellä tai kahdella manalla jo enemmän kuin riittävä, ja ash zealotin kanssa se kolmeen poweriin pumppaaminen muuttaa pelin luonnetta tuntuvasti. Paikkaa hienosti paskat kädet ja optimista poikkeavat tilanteet.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa chlb

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #8 : 14.01.13 - klo 22:23 »
Stonewright on kyllä hieno mies. Parhaat kaverit ovat Ash Zealot ja Hound of Griselbrand. Yhden manan turvin zealot ajaa surutta mm. Augur of Bolasta ja Thragtuskia päin.

Chainwalker on enemmän mieleeni kuin shred-freak, sillä walker peittoaa mm. sen augurin.

Linkattuun pakkalistaan liittyen: Modossa tuo Volcanic Strength voi olla ok, mutta paperilla kannattaa harkita sidelle settejä Flames of the Firebrandia ja Mizzium Mortarsia. Mirrorikin menee mukavasti kun sidettää esim. unleash-ukkojen tilalle poistoa ja vaihtaa kontrolloivaan rooliin.

Itse olen pelannut seuraavaa listaa:
(click to show/hide)

Testattavana on tuo yksinäinen mauler ja mortarit mainissa.

Poissa rukif

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #9 : 16.01.13 - klo 01:42 »
En tiedä onko hirveen relevanttia postata tätä jos tämän viestin oli tarkotus puhua pelkästä monopunasesta. Anyway

Oma type pakka lähti justiin tämmösestä muokkautumaan. Paikallinen meta on ihan täynnä jundia, niin countereita miettiessä lähdin splashaamaan mustalle. Tällä hetkellä pakka näyttää tältä.

(click to show/hide)

Pääsyy varmaan mustalle siirtymiseen oli kyllä Falkenrath Aristocrat, ehdottomasti pakan mvp. Tulee vuoroa aikaisemmin kun thundermaw hellkite, ja yleensä myös pysyy kauemmin kuin yhden kierroksen.
Mustalle myös 2. dropin takia. Shed-freak tuntui vähä liian pieneltä kaverilta vaikka hastella tuleekin pöytään, ja chain walker taas liian hitaalta. Knight of Infamy on vähän niinkuin välimuoto, kakkosvuorolla pumppaa exalted triggerit noblelle tai cacklerille ja prot. white antaa sopivasti suojaa joitain pakkoja vastaan. Pyreheart wolf on mun mielestä ehdottomasti 4of kortti ihan jokaseen beatdown pakkaan joka pelaa punasta. 

Sideltä löytyy vastauksia reanimator väännöksiin crematen ja rakdos charmin muodossa. Toksu härpäkkeisiin flames of the firebrandia ja rakdos charmia. Stonewrightejä oon ennen pelannu mainissa, mutta ne ei ihan jokasessa matchupissa ollu hyödyllisiä niin nyt ne löytyy sideltä. Traitorous bloodit tuolta sideltä tuntuu pakkaan eniten liikkuvan. Mikään ei voita kaverin thragtuskin varastamista ja aristokatille syöttämistä.

Poissa Miqzo

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #10 : 21.01.13 - klo 21:02 »
Mitä mieltä tohon listaan sidelle pari skullcrackia? Onko sen arvosta, esim revelationpakkoja vastaan?

Poissa chlb

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #11 : 21.01.13 - klo 21:15 »
Samaan tapaan kuin thunderbolt tulee sideltä mahdollisia resto-enkeleitä vastaan, niin skullcrack on passeli vastaus tuskeihin ja revelationiin.

GTC:n punaisista korteista itseäni eniten kiinnostavat tuo skullcrack, sekä legion loyalist ja mugging.

Poissa Gagis

Vs: Semibudjetti monopunanen aggro
« Vastaus #12 : 21.01.13 - klo 21:55 »
Tuskia ja revelationia pelataan niin paljon, että pitäisin skullcrackia ihan surutta mainissa. Kolme päähän on sentäs kolme päähän muitakin vastaan.

Tosin nyt kun gatecrash tuo loputkin dual ländit niin vaihdan itse kyllä monopunaisesta borokseen, ja varmaankin kaikissa dekeissä on fiksumpaa pelata vaikka punavihreää tai punavalkoista monopunaisen sijaan, jos vain läänit löytyy.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''