Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Humble vs Maailma  (Luettu 4180 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lasso

Humble vs Maailma
« : 29.05.13 - klo 15:01 »
Eli sanotaan että kaverilla on enchantmenttia pöytä täynnä ja cretullakin vielä kamaa takana. Humbletan cretun, mitä tästä seuraa?
vaikuttaako nuo enchantmentit loppuvuorosta enää cretuun vai onko kaveri vain 0/1 ilman abilityja vuoron loppuun?
https://soundcloud.com/wirens

Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer.
- Arnold Schwarzenegger

Poissa Kide

Vs: Humble vs Maailma
« Vastaus #1 : 29.05.13 - klo 15:15 »
Riippuu hyvin paljon siitä mitä enchantmentit tekee. Jos ne antaa abilityja (esim Levitation), Humblen timestamp menee päällimmäiseksi, jolloin miehellä ei ole kykyjä. Jos taas ne on Glorious Anthemin tyyppisiä efektejä, miehestä tulee ensin 0/1 Layerissa 7b, ja sitten layerissa 7c se saa +X/+X.

Täsmennyksiin vastataan toki myös :)
« Viimeksi muokattu: 29.05.13 - klo 15:37 kirjoittanut TimeTraveler »
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Lasso

« Vastaus #2 : 29.05.13 - klo 15:37 »
On nää tälläselle Casual-pelaajalle vaa vaikeita asioita täytyy myöntää :P

Miten Levitation -efekti eroaa Glorious Anthemista? :D
Kummatki antaa sun kaikille cretuille jotaa isoo efektii :D Lopetan vaa Humblen käytön ni ei tarvi miettii näit ;)

- Arnold Schwarzenegger

Poissa KukistajA

« Vastaus #3 : 29.05.13 - klo 15:58 »
Otan riidit että TimeTraveler tällä hetkellä näpyttelee pitkää vastausta layereistä, joten en puutu niihin. Sen sijaan annan bonusinfon, että joillain auroilla on abilityjä jotka vaikuttavat äijään jossa ne ovat kiinni. Itse kantapään kautta opin joskus kauan sitten sagan draftissa, että äijän jossa on Gaea's Embrace voi regeneroida, vaikka siihen on pelattu Humble. Regenerointiability on siis itse aurassa, eikä äijällä. Vastaavalla tavalla toimii mm. Armor of Faithin W: +0/+1 buustaus, tai Aura of Dominionin untäppäys.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Lasso

« Vastaus #4 : 29.05.13 - klo 16:29 »
Otan riidit että TimeTraveler tällä hetkellä näpyttelee pitkää vastausta layereistä, joten en puutu niihin. Sen sijaan annan bonusinfon, että joillain auroilla on abilityjä jotka vaikuttavat äijään jossa ne ovat kiinni. Itse kantapään kautta opin joskus kauan sitten sagan draftissa, että äijän jossa on Gaea's Embrace voi regeneroida, vaikka siihen on pelattu Humble. Regenerointiability on siis itse aurassa, eikä äijällä. Vastaavalla tavalla toimii mm. Armor of Faithin W: +0/+1 buustaus, tai Aura of Dominionin untäppäys.

Mutta bonukset Gaea's Embracelta jää kuitenkin saamatta Humblen takia, koska plussat annetaan cretulle eikä auralle vai? :O Jos näin, niin tämä valaisi jo runsaasti mun maailmankatsomusta :)

- Arnold Schwarzenegger

Poissa Kide

« Vastaus #5 : 29.05.13 - klo 18:34 »
Tässä tapauksessa tärkeät layerit ovat siis layer 6, jossa annetaan ja poistetaan abilityja, sekä layer 7, jossa on kaikki power&toughness tsydeemit.

Humble poistaa layerissa 6 kaikki kyvyt, jotka olennolla sillä hetkellä on. Jos siis Levitation on antanut miehelle flyingin, Humble käskee sen mennä pois. Jos Levitation taas tulee Humblen jälkeen tiskiin, saa nöyrä olento taas lentokyvyn.

Layerissa 7a ei tapahdu mitään (tässä tapauksessa siis), mutta layerissa 7b katsotaan kaikki efektit, jotka asettaa P/T johonkin tiettyyn arvoon. Tässä Humble siis tekee miehestä 0/1.

Layerissa 7c katsotaan kaikki efektit, jotka antavat +X/+X tai -X/-X miehille, joten äsken 0/1 muutettu mies kuulee Glorious Anthemin ja kasvaa 1/2 mieheksi riippumatta siitä, tuliko Humble vai Anthem ensin.

Lisäksi, jos Humblatulla miehellä oli countereita, esim +1/+1, ne katsotaan layerissa 7d. Eli jos minulla on Lotleth Troll, jolla on 5 counteria, ei Humble juurikaan auta: mies on spellin jälkeen 5/6, tosin trample ja regenerointikyky lähtevät.

Auroista: on erikseen olemassa auroja, jotka antavat jonkin aktivoitavan kyvyn miehelle, esim Deviant Glee, ja auroja, jotka omaavat itse aktivoitavan kyvyn, esim Firebreathing. Deviant Gleen tapauksessa Humblatulle miehelle ei enää voi antaa tramplea: se on menettänyt kyvyn humblen kohdalla, mutta Firebreathingin kyky on auralla. Miestä voi edelleen pumpata.

Gaea's Embracesta mies saa pumput, mutta menettää tramplen. Tämä siksi, että kyvyt menetetään eri layerissa kuin pumput tulevat.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.