Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ajani's Chosen ja Bestow  (Luettu 6126 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Oldini

Ajani's Chosen ja Bestow
« : 13.10.13 - klo 13:03 »
Jos Minulla on Ajani's Chosen pelissä, ja pelaan esimerkiksi Boon Satyrin 3 manalla, Ajani's chosen triggeraa ja saan myös 2/2 kisulin.

Voinko tässä tilanteessa päättää Boon Satyrin olevan Aura ja enchanttaavan uutta kisulia, vai pitääkö minun pelata Boon Satyr Bestow Costilla että se on Aura ja tämä onnistuu?

Poissa Kide

Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #1 : 13.10.13 - klo 13:13 »
Bestow-miehet on auroja vain, jos ne pelataan Bestow costilla, joten et pysty laittamaan sitä kissimirrillesi.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Oldini

Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #2 : 13.10.13 - klo 13:21 »
Tämä menee jo hakemiseksi. Entä jos pelaan boon satyrin Bestow Costilla vastustajan Phantasmal Beariin?

Oman ymmärrykseni mukaan seuraava tapahtuu.
Stackissa on siis Boon Satyr joka on pelattu targetoiden Phantasmal Bearia.
Phantasmal Bearin ability triggeraa ja vastustaja saccaa sen.
Boon Satyrilla ei ole enää laillista targettia se tulee peliin omana itsenään 4/2 enchantment creaturena.
Ajani's chosen triggeraa ja luo 2/2 kisulin.
Onko satyyri vielä Aura spell tässä vaiheessa, koska bestow costi oli maksettu?

Poissa Kide

Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #3 : 13.10.13 - klo 14:18 »
Kun Satyr alkaa resolvata, se tarkistaa onko kohde legaali. Kun se ei ole, muuttuu se takaisin non-auraksi, ja saapuu tiskiin miehenä. Et voi vieläkään antaa kisulle lahjoja. :(
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa Reflektio

Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #4 : 13.10.13 - klo 15:02 »
Heeetkinen. Eli siis enchantattu Bestow-mies ei ole creature (kuten Bestowin selityksessä kortissa lukeekin) eikä sitä voi sellaisena siis tuhota, mutta ettäkö creature-muodossaan oleva Bestow-mies ei ole enchantment?
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa Kide

Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #5 : 13.10.13 - klo 15:09 »
Heeetkinen. Eli siis enchantattu Bestow-mies ei ole creature (kuten Bestowin selityksessä kortissa lukeekin) eikä sitä voi sellaisena siis tuhota, mutta ettäkö creature-muodossaan oleva Bestow-mies ei ole enchantment?

Kyllä se on aina enchantment. Ollessaan mies se vain ei ole aura.
Teach a man to reason and he'll think for a lifetime.

Poissa SalaHyena

Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #6 : 01.03.14 - klo 03:21 »
Kysytääs tähän kysymykseen tarkennusta.

Enchantment kreaturet, joilla on Bestow/Jotka bestowataan, ovat Auroja, vaikka kortin tyyppi-kohdassa sitä ei luekkaan?
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa Nastaboi

Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #7 : 01.03.14 - klo 08:49 »
Lainaus käyttäjältä: Comprehesive Rules
702.102a Bestow represents two static abilities, one that functions while the card with bestow is on the stack and another that functions both while it’s on the stack and while it’s on the battlefield. “Bestow [cost]” means “You may cast this card by paying [cost] rather than its mana cost.” and “If you chose to pay this spell’s bestow cost, it becomes an Aura enchantment and gains enchant creature. These effects last until one of two things happens: this spell has an illegal target as it resolves or the permanent this spell becomes, becomes unattached.” Paying a card’s bestow cost follows the rules for paying alternative costs in rules 601.2b and 601.2e–g.

Kortin pelaaminen bestowilla tekee siitä auran. Se ei ole aura vielä ollessaan kädessä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa SalaHyena

Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #8 : 04.03.14 - klo 03:56 »
Eli voiko sen Bestow-costilla cästätyn spellin counterata kortilla, jossa lukee "Counter target Creature spell" vai muuttuuko sen tyypiksi "Enchantment - Aura" pelkästään, kun sen Bestow maksetaan?
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Ajani's Chosen ja Bestow
« Vastaus #9 : 04.03.14 - klo 06:27 »
Eli voiko sen Bestow-costilla cästätyn spellin counterata kortilla, jossa lukee "Counter target Creature spell" vai muuttuuko sen tyypiksi "Enchantment - Aura" pelkästään, kun sen Bestow maksetaan?

Ei voi eli kortilta tipahtaa tuo creature ominaisuus siinä vaiheessa kun se pelataan bestow costilla ja se on sekä stäkissä että pöydässä Enchantment - Aura. Yksi kuva onneksi selittää enemmän kuin monta kymmentä sanaa:

Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.