Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Oisko Mardu aggrolle tilaa standardissa Fate Reforgedin tultua  (Luettu 8418 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Uthen

Jonkin aikaa olen pyöritellyt mielessä Mardua mahdollisena standardin aggrona. En vaan oikein ole saanut itseeni tarpeeksi puhtia standardin peluuseen (ajan puutteen vuoksi myös). Tarkoituksena ajalle nopeasti ne ekat 10 lämää ja loput forcata jotenkin. Tässä nyt jotain ajatusvirtaa ja omia mielipiteitä korteista.
Pikaisesti kehiteltynä jotain tämmöistä mietiskelin:

Creature (21)
  Cc 1
     4x Monastery swiftspear

     3x Mardu Shadowspear
Tarvittaessa butcherin ruokaa bleedin jälkeen. Formaatissa tietty paljon 2 manan miehiä mistä ei pääse läpi, ehkä siis turha ?
  Cc 2
     4x Seeker of the Way
- Solidi 2 drop jolle en nopeasti keksi vaihtoehtoa.
  Cc 3
     4x Mardu strike Leader
- Vai Flamewake Phoenix
jota voi uhrata Butcherille ja päästä ajoille kumminkin. Maksaa tietty manan.
     2x Monastery Mentor
- Ongelma on lähinnä toughness 2 ja tokenien ajon "myöhästyminen" vaihtoehtona olisi Brimaz, King of Oreskos
jonka cc on vaikeampi
  Cc 4
     4x Butcher of the Horde


Enchantment (3)
  Cc1
    3x Chained to the Rocks
jotenkin tuntuisi että 4 on liikaa ?? hyötynä prowess ja blokkerien poisto.

Sorcery (1)
  Cc1
    1x Crater's Claws
Jotain millä forcata ne loppulämät

Instant (12)
  Cc2
    4x Magma Jet

    4x Lightning Strike

  Cc3
    3x Crackling Doom
Näitä haluis pelata kun on poisto ja tekee samalla lämää. Huonona puolena manacost ja ei välttämättä pääse valitseen, ehkäpä ekoja sidetettäviä kortteja ulos.
  Cc5
    1x Murderous Cut
Näitä voisi varmasti pelata useampaakin gravelle varmasti tuppaa tulemaan tavaraa.

Planeswalker(0?)
   Cc4
    2xChandra, Pyromaster
Vai Sorin, Solemn Visitor
vai ollakko vain kokonaan ilman kun 4-manassa pitäs olla jo aika finisher.

Land (23)
    4x Bloodstained mire

    4x Battlefield Forge

    Xx Temple of Triumph
---- Ainuttakaan tappilandia ei haluis pelata mut 3 värillä varmaan ois pakko pelata edes näitä.
    Xx Urborg, Tomb of Yawgmoth
---- fiksaa komeesti mustan suuntaan mutta jos mustien korttien määrä pieni tuskin tarvii.
    Xx Mana Confluence
Näitä muutama ois varmasti järkevää
    Xx Caves of Koilos
Näitä jos paljon mustia kortteja
    Xx Swamp

    Xx Mountain

    Xx Plains


Kortteja mitä voisi myös olla:
Goblin Rabblemaster
jotenkin pidän parempana Mardu strike Leader
:a, kokeilemalla selviäisi.
Stoke the Flames
ilkeät 4 manaa vaikkakin convokella varmaan mahtuisi sisään creatureita cuttaamalla.
Stormbreath Dragon
Mahdollisesti järkevämpi valinta Sorinin tai Chandran tilalle finisherinä.
Deflecting Palm
Tätä haluaisin pelata ainakin edes sidellä kun taitaisi olla kumminkin 2 manalla 3+ lämää jos vihu hyökkää (uskoisin olevan vahva myös Heroicia,reanimatoria ja tempoa vastaan)
Thoughtseize
olisi oikein mieluisa pelattava näkee käden saa jotain relevanttia pois (sweepereitä/blokereita) ja saattaisi olla 2-3 vuorolle sopiva prowess avittaja.
Wingmate Roc
Jotenkin liian hidas tähän tyyliin.
Hordeling Outburst
jotenkin ei tee tarpeeksi 3 manalla. Toisaalta auttaisi Buthceria 4 vuorolla ja jäisi 2 hyökkääjää. Mielummin ehkä pelaisin Raise the Alarm


Ländejä en niin tarkkaan miettinyt osittain myös siksi että väri painotuksessakin on paljon arpomista vielä. Sidellä varmaan jotain näistä näkyisi Bile Blight
Erase
Utter End
Glare of Heresy
Scouring Sands


Ajan puutteen vuoksi en tämän enempää kirjoittele nyt. Ajatuksia olisiko tästä Dekiksi?
« Viimeksi muokattu: 22.01.15 - klo 18:55 kirjoittanut Uthen »

Poissa Tiemuuu

dekin isoin ongelma on hankalat manat ja se ei muuttunut FRF:n myötä. ei ole järkevää pelata matalan curven Mardua kun joudut kuitenkin castaamaan asioita off-curvella. Järkevämpää on pelata kalliimpia spellejä, kun hyvin usein ne kuitenkin tulee samaan aikaan peliin kuin nuo halvemmat spellit. Ykkösvuoron pelaus on useimmiten tapland, mitään ykkösen droppeja en siis pelaisi.

Battle Brawler
on ehkä ainoa mielenkiintoinen lisäys dekkiin jos haluaa kokeilla aggressiivisempaa tyyliä. Pystyy useimmiten uhkaamaan combatista niin Courseria kuin Siege Rhinoakin Sorinin +:lla tai sitten Lightning Strikellä (tai ehkä sillä uudella boltilla).

Hordeling Outburst on liian hyvä Sorinin ja Butcher of the Horden kanssa jotta sitä voisi cuttaa. Mardu Strike Leader on omasta mielestäni enemmänkin 4-droppi kuin 3-droppi, mutta ei pärjää kummassakaan slotissa muille hyville vaihtoehdoille.

periaatteessa ilman vitosen droppejakin voisi kai pelaa, mutta Stormbreath Dragon
on aika vahva lappu.

EDIT: luonnollisesti dekissä pelataan 4x Goblin Rabblemaster

Poissa Uthen

Niin noh sitten ollaankin taas takaisin midrangella. Tämmöinen STG:n turnauksen voittaja dekki siis on:
Laitetaanpas spoilerin taakse niin ei vie niin mahottomasti tilaa.
(click to show/hide)

dekin isoin ongelma on hankalat manat ja se ei muuttunut FRF:n myötä. ei ole järkevää pelata matalan curven Mardua kun joudut kuitenkin castaamaan asioita off-curvella. Järkevämpää on pelata kalliimpia spellejä, kun hyvin usein ne kuitenkin tulee samaan aikaan peliin kuin nuo halvemmat spellit. Ykkösvuoron pelaus on useimmiten tapland, mitään ykkösen droppeja en siis pelaisi.
Battle Brawler
on ehkä ainoa mielenkiintoinen lisäys dekkiin jos haluaa kokeilla aggressiivisempaa tyyliä. Pystyy useimmiten uhkaamaan combatista niin Courseria kuin Siege Rhinoakin Sorinin +:lla tai sitten Lightning Strikellä (tai ehkä sillä uudella boltilla).

Niin tarkoituksena olikin pohdiskella saisiko kipuländeillä mitään pelattavaa läjää ettei olla siellä off kurvella. Battle Brawler
on hyvä mutta aika altis sille että poistetaan kaveri josta saadaan se bonus ja sit ollaankin vanilla 2/2:ssa. Tietty jos pelaa settiä hordeling Outburst
niin pitäs olla edes tokeneita tai Rabble. Ikävää vain castaa asioita ennen combattia etc.
v
Hordeling Outburst on liian hyvä Sorinin ja Butcher of the Horden kanssa jotta sitä voisi cuttaa. Mardu Strike Leader on omasta mielestäni enemmänkin 4-droppi kuin 3-droppi, mutta ei pärjää kummassakaan slotissa muille hyville vaihtoehdoille.
EDIT: luonnollisesti dekissä pelataan 4x Goblin Rabblemaster

Hordeling Outburst
on hyvä jos pelaat 4 Rabblea ja Sorinia + Butchereita. Formaatti on vain täynnä asioita millä pääsee 1/1 ja 2/2 massasta eroon liian helposti. Tiedä sitten jos pitäs mielummin pelata jotain Master of the Feast
3 slotissa. Tuplamusta on vain niin nihkeä. Niin ja mielestäni ilman bursteja on Mardu Strike Leader
parempi kuin Rabble koska sillä on mahdollista jossain tilanteessa saaha se haste (Tosin ei ole kokemusta tästäkään pelillisesti)

E: pari typoa pois ja lisäsin unohtuneen jutun Mardu Strike Leader
n perusteluun.
« Viimeksi muokattu: 22.01.15 - klo 18:59 kirjoittanut Uthen »

Poissa Frost

Listastasi puuttuu kokonaan ehkä voimakkain kortti ja suurin syy yrittää pelata Mardu Aggroa stanussa: Mardu Ascendancy
. Toimii etenkin, mitä enemmän pelaa 1-droppeja ja stanu on nyt täynnä hyviä valkosia ja mustia Savannah Lionneita + Monastery Swiftspear. Noi goblin tokenit nopeasti lähtee käsistä ja tuplaa alkupelin damaget. Ascendancy myös suojaa yhdeltä tämän deckin, ja kaikkien stanun aggrojen, pahimmilta viholliselta: Anger of The Gods
lta.

Jos ei mainiin, niin vähintään sidellä niitä kannattaisi pelata 3-4kpl.

Poissa Uthen

Listastasi puuttuu kokonaan ehkä voimakkain kortti ja suurin syy yrittää pelata Mardu Aggroa stanussa: Mardu Ascendancy
. Toimii etenkin, mitä enemmän pelaa 1-droppeja ja stanu on nyt täynnä hyviä valkosia ja mustia Savannah Lionneita + Monastery Swiftspear. Noi goblin tokenit nopeasti lähtee käsistä ja tuplaa alkupelin damaget. Ascendancy myös suojaa yhdeltä tämän deckin, ja kaikkien stanun aggrojen, pahimmilta viholliselta: Anger of The Gods
lta. Jos ei mainiin, niin vähintään sidellä niitä kannattaisi pelata 3-4kpl.

Mardu Ascendancy
Tätä mietinkin aikasemmin ja näköjään kiireessä unohdin kommentoida koko korttia. Vaikeat manat mutta kolmos vuorolla pelattuna Monastery swiftspear
ja Seeker of the Way
pelissä olisi oikein mukava combat. Myöhemmin varmaan kuollut nosto jotenkin suuremman osan ajasta nostaisin mielummin Flamewake Phoenix
:n palaa takaisin kuollessaan edes joskus ja harvemmin dekillä pääsee ajelemaan yli 2 non tokenilla niin taitaa ne 2 lämää tulla varmemmin.

Poissa Tiemuuu

Mardu Strike Leader, Flamewake Phoenix, Monastery Mentor ja Monastery Swiftspear ei vaan yksinkertaisesti vakuuta tässä dekissä. Jos itse haluisin nopeuttaa dekkiä niin lisäisin Battle Brawlerit, mutta en todellakaan haluaisi cuttaa dekin parhaista korteista kuten Rabblemaster. Ykkösdropit vaan on niin paskoja kun on joka tapauksessa pakko pelaa täppilandeja.

ei oo pakko pelaa midrangea jos ei halua, mutta kannattaa kuitenkin hyväksyä pelaavansa tahallaan huonoa versiota pitkään hiotusta ja pärjänneestä dekistä.

Poissa rukif

Eikös toi 3 manan feeniks oo muutenki aika tuhnu tässä dekissä kun palaa takasin tiskiin pelkästään butcherin kanssa?

Poissa Frost


Poissa Tiemuuu

Mites joku tämmönen:

http://tappedout.net/mtg-decks/14-09-14-mQo-mardu-aggro/

ainoa FRF-kortti on 2x collateral damage (ihan jees lappu kyllä), joten luulen että jos tällaisella dekillä ois potentiaalia niin se olisi jo realisoitunut tässä muutaman kuukauden aikana. kyllähän tuolla varmaan voi tsägällä pelejä voittaa, mutta luulen että mono-r on vaan parempi versio samasta dekistä (eikä sekään mikään mieletön dekki ole).

Poissa Uthen

Mardu Strike Leader, Flamewake Phoenix, Monastery Mentor ja Monastery Swiftspear ei vaan yksinkertaisesti vakuuta tässä dekissä. Jos itse haluisin nopeuttaa dekkiä niin lisäisin Battle Brawlerit, mutta en todellakaan haluaisi cuttaa dekin parhaista korteista kuten Rabblemaster. Ykkösdropit vaan on niin paskoja kun on joka tapauksessa pakko pelaa täppilandeja.
ei oo pakko pelaa midrangea jos ei halua, mutta kannattaa kuitenkin hyväksyä pelaavansa tahallaan huonoa versiota pitkään hiotusta ja pärjänneestä dekistä.

Niin tarkoituksena olikin saaha toimivin lista Mardu aggrolle ei suoraan net dekkaa Mardu midrangea. Kovastihan vaikuttaa että Fate ei tuonut tarpeeksi aggroon että tämmöinen dekki jaksaisi. Pitänee varmaan kokeilla tehä proxyt ja kokeilla.

Eikös toi 3 manan feeniks oo muutenki aika tuhnu tässä dekissä kun palaa takasin tiskiin pelkästään butcherin kanssa?

On ja ainut etu minkä takia sitä voisi pelata on haste ja flying.

Poissa Uthen

Mites joku tämmönen:

http://tappedout.net/mtg-decks/14-09-14-mQo-mardu-aggro/

ainoa FRF-kortti on 2x collateral damage (ihan jees lappu kyllä), joten luulen että jos tällaisella dekillä ois potentiaalia niin se olisi jo realisoitunut tässä muutaman kuukauden aikana. kyllähän tuolla varmaan voi tsägällä pelejä voittaa, mutta luulen että mono-r on vaan parempi versio samasta dekistä (eikä sekään mikään mieletön dekki ole).

Niin vähän samaa pelkään ja tietty yksi olisi mennä vaikka black & White Warrios. Olinkin unohtanut Bloodsoaked Champion
ja Titan's Strength
. Tosin pelkään että Bloodsoaked Champion
paluu maksu liian kallis ja Titan's Strength
muodostuu vain tyhjä nosto polton tilalta (vaikka scry olisi kivasti auttamassa alkupelissä)

E: Tuli mieleeni että jossain näin W/R aggron. Semmoinen oli näköjään viides STG turnauksessa. http://sales.starcitygames.com//deckdatabase/displaydeck.php?DeckID=78741. Yllättävää on ettei listassa ole yhtään Rabblea.
« Viimeksi muokattu: 22.01.15 - klo 20:08 kirjoittanut Uthen »

Poissa Uthen

ei oo pakko pelaa midrangea jos ei halua, mutta kannattaa kuitenkin hyväksyä pelaavansa tahallaan huonoa versiota pitkään hiotusta ja pärjänneestä dekistä.

Pakko vielä palata tähän kommenttiin että olikin tarkoitus kokeilla dekkiä mitä ei ehkä ollut metassa. Tosin nyt kun kattelen noita SCG Standardin dekkejä Day 2:lta (1/24 SCG Open Washington) näyttääkin siltä et Mardu aggro pärjäs paremmin kuin Mardu midrange kun 2 päivälle meni 116 pelaajaa joista 2 pelas aggroa ja 9 midrangea. Paras Mardu aggro löyty sijalta 10 ja paras midrange sijalta 22. Pitemmittä puheitta lista oli tällainen.
(click to show/hide)

Kommentteina dekistä voisin sanoa että Brutal Hordechief
ja Akroan Hoplite
tuli vähän puun takaa + se että dekki pelaa vain 2:ta Butcher of the Horde
:a. Tuohon listaani pohdiskelin itsekkin enne tämän dekin näkemistä että tiputtas suoraan 1 droppeja pois niin se ehkä auttaisi kurven/tap landien kanssa kun edes alotus ländin voi pelata täpissä, tosin tuossa SCG listassa on 7 tap landiä kun ite ajattelin ettei paljon yli 4 uskaltaisi pelata. Kenelläkään mielipiteitä miten dekkiä vois hioa ja mahdollisesti parantaa tai muuten vain sanottavaa ?