Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Jyväskylä] Erittäin Moderni Magic-viikonloppu 6.-8.2. (PPTQ Vancouver yms.)  (Luettu 4821 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FantasiapelitJKL

Jyväskylässä 6.-8.2. Modernia kolmeen kertaa:

perjantaina 6.2. klo 16.00 FNM Modern
lauantaina 7.2. klo 11.00 Modern Champs Trial
sunnuntaina 8.2. klo 12.00 PPTQ Vancouver

Lisää infoa Fantsun kalenterista:

https://www.fantasiapelit.com/index.php?main=kalenteri&kaupunki=jkl
« Viimeksi muokattu: 20.01.15 - klo 12:38 kirjoittanut luma »

Poissa luma

Vs: [Jyväskylä] Erittäin Moderni Magic-viikonloppu 6.-8.2.
« Vastaus #1 : 20.01.15 - klo 12:36 »
Päätuomarin kyydissä on tilaa kahdelle Tre-Jkl-Tre sunnuntain PPTQ:lle. Kyselyt yksityisviestillä. Edit: näillä näkymin auto täynnä.

Edit: lisäsin ketjun otsikkoon maininnan PPTQ:sta, koska se todennäköisimmin kiinnostaa ulkopaikkakuntalaisia.
« Viimeksi muokattu: 25.01.15 - klo 21:01 kirjoittanut luma »

Poissa ElfRiderX

Mites osaakos kukaan kertoa majoituksesta kyseiseltä paikkakunnalta että oisko jotain halpaa vaihtoehtoa tarjolla?

Poissa Thalian

Mites osaakos kukaan kertoa majoituksesta kyseiseltä paikkakunnalta että oisko jotain halpaa vaihtoehtoa tarjolla?

Omenahotelli tai Hostelli Laajis ovat varmaan halvimmat. Myös Hotelli Milton on suht edullinen.

Poissa Kaitsu

Muitakin innokkaita löytyi allekirjoittaneen kaveriksi, ja varattiin hotelli. Kysyisin että onko jossain päin Jyväskylää ilmaisia parkkipaikkoja joihin voisi jättää auton viikonlopun ajaksi?

Poissa Oregano

Muitakin innokkaita löytyi allekirjoittaneen kaveriksi, ja varattiin hotelli. Kysyisin että onko jossain päin Jyväskylää ilmaisia parkkipaikkoja joihin voisi jättää auton viikonlopun ajaksi?

Sepänkadun varrella lukion/ammattikoulun parkkipaikalla ainakin tullut pidettyä autoa, tosin vain päivisin. Toinen varteenotettava vaihtoehto on yliopiston kampusalueen ympäristö.

Poissa FantasiapelitJKL

Ilmoittautuminen on alkanut ja muutamia on jo tullutkin. Pistän tuonne firman kalenteriin päivitystä ennakkoilmoittautuneiden määristä.

Poissa FantasiapelitJKL

Ihan mukavasti tulossa porukkaa viikonlopun koitoksiin. Mukaan mahtuu vielä.

Fantsun ovet avautuvat kumpanakin päivänä vähintään puoli tuntia ennen turnauksen alkua. Jos meinaatte myöhästyä tai on muuta asiaa, niin soitelkaa numeroon 010-583 1108.

Poissa ElfRiderX

Oiskohan jollain lainata/vaihtaa/myydä kahta flames of the blood handia la ja su turneeseen?

Poissa luma

Aleksi Kaitila voitti 28 pelaajan PPTQ:n Esper Giftsillä.

Poissa Kaitsu

Aattelin että vois kirjoittaa rapsan jos vaikka joskus voittaisi jotakin, eli laitetaas. Dekki oli siisti ja listan löytää jostain puolivälin paikkeilta.

---

Pari viikkoo sitten... Ne jotka tietää meikäläisen, tietää että Modern on sydäntä lähellä. Podia ja erityisesti sen vähemmän pelattua versiota KikiPodia oli tullut pelattua paljon, ja sitten joku Wizardsilla päätti, että mitta tuli täyteen ja voisi vihdoin lopettaa ikuisen jossittelun.
Dig Through Time, Treasure Cruise, and Birthing Pod are banned. No perhana, tuli suht uneton seuraava yö kun olin valveilla, vastasin kavereiden kyselyihin että "mitä sä pelaat nyt" ja totesin ettei harmainta hajua. Vitutti, mutta väkisinkin teki mieli brewata kun uusi uljas formaatti. Oisko dredgestä, nääh, ei jaksa.

Hiukan myöhemmin tajusin että Jyväskylän PPTQ oli tulossa. Samaan viikonloppuun saisi kaupan päälle vielä toisenkin turnauksen, koska pk-seudulta tuskin hirveesti lähtee jengiä. Koska kaikki muutkin näistä turnauksista oli turtattu, niin kysyin puolitosissaan, että lähtisikö kaverit mukaan jos ottais Omenahotellista vapaan huoneen.
"Vois" "Vois" "Ei oo rahaa" "Ai jos te ootte varaamassa neljän hengen huoneen, niin kyl mä voisin tulla" Ai jaahas. No ei kai sitten auttanut jossitella enää, rahaa (Porojen) tiskiin, jotain halpoja vehkeitä joilla voisi kenties voittaa Junkin ja miksei muutakin. Päädyin controllaavaan buildiin Giftsistä Esper-väreillä koska enhän mä nyt jaksa spläshätä vihreetä ja pelata Life from the Loam ja Raven's Crime hinkkausta, se on hidasta jopa mulle. Testaus oli aivan hirveää kuraa: dekki oli clunky, kaikkeen oli vastauksia mutta piti miettiä ihan liikaa, otin aivan randomilla dunkkuun milloin miltäkin, joka rundi hitsattiin ajalle mutta silti tuli turpaan. Pieni toivonpilkahdus oli että jos saisi tuunattua listan niin että olisi saanut hyvät readit metaan.

Hyvä kaverini Pekka tuli omia aikojaan Treeltä perjantaina koska me muut paistit (minä elikkä siis Kaitila, Juote ja Anttila) tultiin Hki-Vantaa-Lahti akselilta ja Pekka kivasti scouttasi metagamen meille. 3 Merfolk, pari UWR Control, ja singleton dekkejä. Ei huono, nyt oli tieto mihin voisi koittaa keksiä vastaukset. Pro Tourikin alkoi ja kertoi selkeesti että Affinity, Burn ja tietysti Junk oli tähtäimessä. Katteltiin PT-striimiä hamaan loppuun ja jossain vaiheessa puheensorina lakkasi ja kukin sammui.

Helvetin pitkä prologi: (tl;dr hävisin quarttereissa)  Lauantai, Modern Champs Trial
(click to show/hide)

Pekkahan on suht hupipoliisi ja pelaa ittensä pisimmälle meidän porukasta Boglella, Thoren pärjää kans semeihin asti Affinitya vastaan ja sitten ei nosta Merfolk-dekistään sidetettyjäHurkyl's Recalleja  :( Huono läppä on voimissaan ja ristimme Pekan voitokkaan Dryad Arborin Veskuksi Vesa-Matti Loirin mukaan, koska niin hyvää puuta, varsinkin kun se ottaa kaikki Aurat ja ajaa jotain 13 päähän yhdessä vuorossa  ;D Ei katsottu loppuun, mutta myöhäiset onnittelut Timoharjulle varmasti ansaitusta voitosta.

Safkaa koska Jkylästäkin löytyi mahtava paikka eli American Diner, omnomnom. Takas hotellille, pari miestä vahvempaa kitaan, PT:tä, parempaa unta kuin edellisenä yönä, ja techit kuntoon. Kaikki mahdollinen aggroviha sisään. Ghostly Prison? Selkeesti maindeckattava. 4 Path to Exilea vaikka dekki on melkein kokonaan 1-offeja? Can't hurt. Ylimääräinen Supreme Verdict sidelle ihan vaan koska voi (ja kunnia ei antais periksi ottaa Merfolkilta uusiks pataan)? Joo o. Ja Timely Reinforcements maindeckiin koska se nyt vähän stabiloi jos uhkaa käydä kalpaten.

Dekkilista jota pelasin sunnuntaina, eli Hitsaajan unelma kaikilla lisukkeilla:
(click to show/hide)

Jotkut kortit ovat ehkä erikoisia, mutta olin tosi tyytyväinen listaan. Saa kommentoida jos jokin noista / meikäläisen täysjärkisyys mietityttää  :D

Sunnuntai: PPTQ

R1: Nevalainen / RWB Burn
Koska Ville on hyvä pelaaja, niin vähän alkaa kuumottamaan. Lisää tuskaa tuottaa nopeasti päättyvä game1, jossa haettaisiin Iona ja Rites muttei ehditä. Ei mitään uutta auringon alla. Leylinet sisään, ja ei muuta kun toivotaan parasta. Todellisuudessahan ne on ihan nuts ja voittaa kaks peliä. Voisin selittää jotain kuinka pelasin hyvin, mutta oikeesti Leylinet on vaan too stronk. Olen todella helpottunut. Voitto (1-0)

R2 Vainio / MonoB Discard Infect
Ehhehheh turn 1 funeral charm. Okei. Tästä saa aika selkeet readit mitä on vastassa. Mulla on 2 Giftsiä kädessä, joten toivon parasta. Luulen pystyväni tappelemaan vastaan, kämmään kun en hae fiksua Gifts-pinoa, ja sitten tuleekin Phyrexian Crusader, Runechanter's Pike, tuut tuut, suunnilleen 15 poisonia. Board state ennen kämmiä oli: Liliana of the Veil@ 6 loyalty, mä haen Giftsillä tavaraa. En uskalla hakea Iona + Rites joka olisi ollut oikea play, koska se parhaimillaan sacattaisiin Lilianalle tai tulisi ultimatesta. Täähän on paistimuuvi, koska Lilianan ultia ei voi käyttää kun Iona yksin ultimate-pinossa, nimettynä musta, riittää käytännössä voittamaan - Lilianan miinus-ability antaa mulle pari vuoroa aikaa etsiä vastauksia.
Siirrytään randomiin seuraavaan peliin jossa minulla on Lingering Souls tokeneita ja ne ajavat, jolloin kello on olematon mutta voittaa silti vaikka Akin Marsh Casualtiesin läpi, kun voidaan pummia Celestial Colonnadesta pari pojoo lisää. Game3 minulla on vihdoin Leyline of Sanctity, joka tietysti on absurdi tätäkin dekkiä vastaan kun plääni on discardaa minulta koko käsi. Voitto (2-0)

R3 Kallioinen / Scapeshift
Matchupista oikein sen kummemmin testaamatta ja tietämättä on jännät oltavat. Tiesin vastustajan pelaavan Scapeshiftiä, joten mulligoin ja onnistuin saamaan paremman käden kuin Samin ahne kutonen, joka jumitti yhdessä ländissä. Hain Ionan ja Ritesin, responssina scoop.
Laitan Leylinet (tää on niin hyvä jo kolmatta putkeen, että tulee epätodellinen olo) ja toivon parasta. Yritän pelata liian monen asian, eli mahdollisen topdeck Scapeshiftin ympäri. Sami pistää Inferno Titanin pari kertaa kenoon kun mun poisto counteroituu ja minä kuolen.
Game3 hitsataan sitten oikein urakalla. Resolvaan Giftsin kahdesti, istun Leyline ja Crucible of Worlds tiskissä, mutta homma ei oikein etene. Aika alkaa käydä vähiin eli pyöritään jossain 3 minuutin paikkeilla, joten otetaan aggressiivinen line of play hakemalla Iona käteen, ja vihulla on tasan kolme oikeanlaista korttia rankaista minua: Nature's Claim on rikkovinaan Leylinen, Cryptic Command laittaakin sen mun counterin jälkeen käteen, ja Scapeshift hakee pöytään Valakutin ja ländejä. 36 päähän. Auts. Häviö (2-1)

R4 Saari / UWR Midrange
Elikkäs, tiedän taas mitä vastustajani pelaa. En tiedä miten sidettää, enkä tiedä kuinka aggressiivinen buildi on. Blade Splicer ja Restoration Angel olivat näkyneet aiemmin. Voisi olla paha matchup. Kuitenkin hyödynnän vihun tapoutin game1 omalla vuorollani ja laitan Ionan ja Ritesin jemmaan odottamaan. Pertti vilkaisee niitä ja kerää kortit.
No sehän oli vähän turhan helppoa, joten siirrytään sidettämään. En osaa, mutta laitan Duressin ja Supreme Verdictin ja otan pari counteria ulos, kun ihan turha yrittää pitää counter-manoja auki. Sitten hitsataan, sieltä tulee suht paha Rest in Peace ja minulla on siihen Esper Charm, mutta suusta tulee vaan "Esper Charm nost- eiku. Vois rikkoo ton" ja taas huomataan että jos testaisi enemmän ku pari rundia, niin osaisi tollaisenkin ilmiselvän asian.
Minulla on Ghostly Prison ja Pertti pelaakin yhtäkkiä Runed Halon. Ei auta murehtia oisko osannut nimetä Gifts Ungivenin siihen, joten responssina siihen Gifts. Saan haettua stallattuun boardiin Gifts-pinkan Elesh (hardcastattavissa), Lingering Souls, Batterskull, oma Runed Halo. Se on tolkuttoman raskas vastustajan pieniä miehiä vastaan ja peli päättyy. Voitto (3-1)

R5 Moisio / MonoRed Burn
(Tilastojen vuoksi huomautetaan, että ehkä mulla oli vaan läjä ja siinä 4 Leyline of Sanctitya, koska jo neljäs matchup jossa ne loistaa ihan liikaa.) Olen 7. ja Alex vastassa on 8. standingseissa, joten pakko pelata vaikka ehdinkin jo toivoa ID into top8 ??? Jotenkin kummallisesti vastustajan pakka tarjoaa vain Mountaineja, joten pullalla ehdin saamaan Iona + Rites, ja nimeän yllätysyllätys punaisen. Game2 mulligoin viiteen, saan Leylinen, Pathaan miehiä. Harmillisen antikliimaksinen peli. Voitto (4-1)

Top8 ja mäkkärin kautta hehkuttamaan kuinka Helsingin poikien hotellihuone sai 4 miestä top8aan, ja kaikki eri bracketeihin. Epätodellinen olo. Nyt voisi koittaa voittaa.

QF Teittinen / WURG Zoo
Tiedän mitä Mikael pelaa, joten on hyvä fiilis. Minullahan oli se ylimääräinen Supreme Verdict, vaikkei se nyt ollutkaan Zoota vastaan tarkoitettu. Sitten pelataan game1 jossa vastustajan pakka tarjoaa vain kuraa ja game2 jossa minulla on molemmat Verdictit ja yksi Path kädessä. Kuitenkin vastustaja nostaa pelkkiä counterspellejä, eikä CounterCat plääni oikein toimi ilman miehiä, kun niitä ei nouse niin että tulisi edes pelatua sitä Verdictiä. Okei, huokaistaan helpotuksesta.

SF Juote / Hatebears
Mmhmm. Meillä on siis hotellihuoneesta 3 top4ssä, ja nyt tietysti joudun Jesseä vastaan, joka pelaa kuutta maindeck äijää jotka vaikeuttavat pakasta etsimistä. Mähän siis pelaan dekkiä, joka pelaa 1-offeja, jotka etsitään pakasta. Ei hyvä. Game1 on sitä taattua laatua että mulla on kädessä vaikka kuinka kortteja, Ghostly Prison rajoittaa ajoja, ja läänitkin oon saanut pöytään, mutta mikään kädessä mätänevä (Unburial Rites, Logic Knot, Engineered Explosives) ei tee mitään kun boardilla on vaikka minkälaista lihaa. Vähemmän yllättäen discard spellit lähtevät koska Loxodon Smiter ja Wilt-Leaf Liege ovat reilumpia kun en castaa niitä Jessen puolesta.

Game2 onnistun stallaamaan peliä ja haen ehkä tähänastivista murhaavimman pinon Elesh (hardcastattavissa), Iona (hardcastattavissa), Rites, Verdict, johon voi varmaankin scoopata.

Game3 voisi olla paha, sillä olen drawilla. Ei Leonin Arbitereita ja osaan taas pullalla pelata eli odotan Aven Mindcensorin pöytääntuloa kun en usko ettei olisi kolmosvuoron playta enkä Pathaa sen sijaan Thalia, Guardian of Thrabenia. Pöytään tulee Choke, joka sulkee multa pari ländiä, mutta nostan ne jotka eivät ole Islandeja. Pelaan aggressiivisesti kohti voittoa pelaamalla tyyliin seiskavuoron endissä Cryptic bounce+draw, untappaan Islandin ja Watery Graven seuraavalla vuorolla ja odotan Chokea Snapcasterin kanssa, flashbackaan Crypticin ja counter+draw. Eli siis kämmään koska dekillä ei ole kiire mutta kun ei aina jaksa hitsata.
Endgame onkin sitten sitä, että etsitään Elesh hardcastattavaksi ja Jessellä ei nouse Path ja minulla on kosolti resursseja.

Pekka pelasi omissa semeissään ei toista, vaan kolmatta kertaa Merfolkia vastaan koko viikonloppuna. Ehhh. Tällä kertaa Pekka voitti, toisin kuin kahdella ensimmäisellä kerralla.  8)

Antikliimaksinen finaali
vs. Lähteenmäki (Bogle)

Pekka harjaa mut game1. Tai siis, oli mulla jotain Lingering Soulseja mutta Pekalla oli Gladecover Scout, jolle pelattiin järjestyksessä Hyena Umbra, Daybreak Coronet, Spirit Mantle  >:(, ja niin joo toinen Daybreak Coronet *vilkaistaan että oon 9 lifessä* "Lyökse ysii?" "Joo" "Okei, game2"

Sittenpä Pekka tajuaa olevansa voiton kynnyksellä, ja kysäisee että mikäpäs formaatti tuo Regional PTQ on. "Standardia." "Standardia?#*%&" "Joo ja Pro Tour on sitten Standardia ja Draftia" Pekan ilme vääntyy irvistykseksi ja pohditaan hetki samalla ku mulligoin neljään. Jäätävää mutta totta, Pekka toteaa että kun kerran ennen matsia sovittiin että 28 buusteria kuuluu kakkoselle, niin hän voisi ottaa ne ja ratsastaa aurinkolaskuun niin ei tarvitse murehtia paskoista formaateista. Kiitän ja olen ilmeisesti tsägättänyt itseni Regional PTQhun. How nice.

Loppuun myöskin kiitos Kaipiaiselle ja Mutrulle tuomaroinnista ja kaikille paikallisille pelaajille, olitte tosi mukavia, kantsii tulla Jkylään pelaan toistekin.

tl;dr: Pelatkaa Leyline of Sanctitya, on tosi hyvä kortti.
« Viimeksi muokattu: 09.02.15 - klo 14:39 kirjoittanut Kaitsu »