Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Combat damage ongelma feat. Quietus Spike  (Luettu 3756 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lasso

Combat damage ongelma feat. Quietus Spike
« : 13.03.15 - klo 20:35 »
Sanotaan että vastustaja on pumpannut itselleen vaikka 100 lifeä eri konstein.

Mulla on 2 creatua jotka hyökkää. Cretuilla ei sinänsä väliä mutta toiselle on laitettu Quietus Spike.

Sanotaan että mun cretu jolla tuota equippia ei ole on esim 10/10 ja tekisi näin 10 lämää. Miten menee, tuleeko vastustajalle ensin tuo 10 lämää ja sitten vasta puolitetaan lifet ja puolitetaanko lifet ensin ja sitten annetaan damagea lisäksi?

Tilanne 1: 100 jaetaan ensin puoliksi = 50 ja miinustetaan tuo 10 = 40 lifeä jäljellä
Tilanne 2: 100 miinustetaan 10 = 90 joka jaetaan kahdella = 45 lifeä jäljellä

edit. jatkokysymys jos Quietus Spiken omaavalla on power 0, tekeekö se silti combat damagea vai eikö spike tässä tilanteessa toimi.
« Viimeksi muokattu: 13.03.15 - klo 20:37 kirjoittanut Lasso »
https://soundcloud.com/wirens

Milk is for babies. When you grow up you have to drink beer.
- Arnold Schwarzenegger

Poissa Retardi

Vs: Combat damage ongelma feat. Quietus Spike
« Vastaus #1 : 13.03.15 - klo 20:42 »
Sanotaan että vastustaja on pumpannut itselleen vaikka 100 lifeä eri konstein.

Mulla on 2 creatua jotka hyökkää. Cretuilla ei sinänsä väliä mutta toiselle on laitettu Quietus Spike.

Sanotaan että mun cretu jolla tuota equippia ei ole on esim 10/10 ja tekisi näin 10 lämää. Miten menee, tuleeko vastustajalle ensin tuo 10 lämää ja sitten vasta puolitetaan lifet ja puolitetaanko lifet ensin ja sitten annetaan damagea lisäksi?

Tilanne 1: 100 jaetaan ensin puoliksi = 50 ja miinustetaan tuo 10 = 40 lifeä jäljellä
Tilanne 2: 100 miinustetaan 10 = 90 joka jaetaan kahdella = 45 lifeä jäljellä

edit. jatkokysymys jos Quietus Spiken omaavalla on power 0, tekeekö se silti combat damagea vai eikö spike tässä tilanteessa toimi.

Jos vastustajalla on 100 lifeä ja sinä hyökkäät 10/10 ja 2/2 miehillä joista 2/2 miehellä on Quietus Spike niin tapahtuu seuraavaa:

Creaturet tekevät poweriensa verran vahinkoa vastajaan, Quietus Spike triggeröi (vastustajalla on 88 lifeä).
Quietus Spiken ability resolvaa (vastustajalla on 44 lifeä).

Jos Quietus Spike on miehellä jonka power on 0 tai vähemmän, ei creature tee lainkaan combat damagea jolloin Quietus Spike ei myöskään triggeröidy.
Joo tai siis ei eiku häh?