Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Maksaako matkavakuutus varastettua pakkaa?  (Luettu 10383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Possu81

Maksaako matkavakuutus varastettua pakkaa?
« : 06.07.15 - klo 01:59 »
Onko kenelläkään kokemusta asiasta korvaako tavallinen matkavakuutus (matkatavaravakuutus) anastettua pakkaa tai osaa siitä?
Gp Lillessä viimeisen 10 minuuttisen aikana joku pääsi kääntämään. Tosi inhottavaa, että tuollaista tehdään, mutta on ymmärrettävää, että voi olla aika lifechanging money jos pääsee oikean kansion tai pakan nappaamaan. Tässä puhutaan mun kohdalla vaan jostain reilun 500 biitistä ehkä kun ei ollut onneksi. Onko korvauksen saaminen realistista?

Poissa vhirvela

• Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Maksaako matkavakuutus varastettua pakkaa?
« Vastaus #1 : 06.07.15 - klo 02:06 »
onpa todella ikävä tilanne!
mua kiinnostaa miten tälläisessä tilanteessa todistat korttien arvon jos se sisältyy vakuutukseen? Mennäänkö MCM minimillä vai promagian singleton hinnoilla?
+
miten edes todistat vakuutusyhtiölle sen, että sulta varastettiin 4000e foilattu rug delver vai 500e modern affinity?
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa ilpo

« Vastaus #2 : 06.07.15 - klo 02:28 »
Joskus vakuutusyhtiöt vaativat välittömän rikosilmoituksen laatimisen, jos reissun päällä sattui pahoja. Välittömällä tarkoitan paikan päällä, paikalliselle polliisille tehtyä rikosilmoitusta, jossa käy ilmi, mitä ja missä varastettiin.

Huonolla tuurilla pelikorttivehkeet kuuluu kokoelmavakuutusten piiriin, ja matkatavaravakuutuksella voi heittää vesilintua. Kerrohan toki, miten tässä käy. Täällä on varmasti useita ihmisiä, joita kyllä kiinnostaa, kävipä miten kävi.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Co

« Vastaus #3 : 06.07.15 - klo 02:40 »
Riippuu aika paljon vakuutusyhtiöstä. Jos saat mtg-kortit perusteltua harrastusvälineiksi, niin todennäköisesti matkavakuutus kattaa ne.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa psyno

« Vastaus #4 : 06.07.15 - klo 07:05 »
Retardi on aikaisemmin suositellut korvausasioissa referoimaan porojen hintoja.

Poissa Karhumies

« Vastaus #5 : 06.07.15 - klo 10:51 »
Katso oman matkatavaravakuutuksesi sopimusehdot.

Liitteiksi vakuutuskorvaushakemukseen tarvitset:
1) Erittely menetetyn omaisuuden arvosta (esim. pakkalista, singlekorttien myyntihinnat, muovit, dekkiboksi)

2) Todistus siitä, että omaisuutesi varastettiin nimenomaan matkalla. Missä jamilloin. Paikalliselle poliisille tehty rikosilmoitus on paras ja varmin. Jotkut vakuutusyhtiöt saattavat kuitenkin kelpuuttaa myös matkatoverin allekirjoitetun lausunnon. Tarkista vakuutusehtosi.
« Viimeksi muokattu: 06.07.15 - klo 10:52 kirjoittanut Karhumies »

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
« Vastaus #6 : 06.07.15 - klo 11:00 »
Itselläni on nykyään töiden takia niin laaja matkavakuutus että se korvaa ihan kaiken mahdollisen ja mahdottoman myös matkatavaroiden osalta, mutta koti-Suomessa on tullut kokeiltua kotivakuutuksen laajuutta kun minulta vietiin reppu jonka sisällä oli EDH dekki. Silloin vakuutusyhtiölle kelpasi Poromagian singlehinnasto eivätkä edes kyselleet asiasta kummemmin.

Ulkomailla näissä tilanteissa kannattaa aina tehdä se rikosilmoitus niin pian kuin pystyy, useimmat vakuutusyhtiöt edellyttävät sitä.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Possu81

« Vastaus #7 : 16.07.15 - klo 16:02 »
Hieman päivitystä asiaan kun porukka täällä halus tietää miten kävi.
Kaikki meni yllättävänkin hyvin. Oli onni onnettomuudessa, että minulla ei lopulta ollut sinä päivänä kuin tuo yksi pakka mukana kiitos sen, että tuplaboksi on laiton isommissa turnauksissa eikä ollut Legacya mukana! Silloin olisi tullut tosi iso vahinko...Ja big steal jollekin.

Tosiaan soittelin asiasta vakuutusyhtiölleni (Pohjola/Eurooppalainen) Suomeen päästyäni ja kysyin vielä tuosta, että olisiko pitänyt tehdä rikosilmoitus kohdemaassa niin käsittelijä totesi, että olisi ollut turhaa (Olen 100% samaa mieltä, että minkäänlaista mahdollisuutta ei ole tuollaisessa tilanteessa saada varasta kiinni kun kukaan ei nähnyt mitään ja kameroita ei ole). Tein yksityiskohtaisen selonteon anastetusta tavarasta ja referoin porojen hintoja parhaan kykyni mukaan, koska muistin pakan kyllä ulkoa. Mitään vuodatusta tai dramaattista tarinaa ei tarvinnut edes miettiä eikä myöskään todistajaa vaadittu, mutta lentoliput on hyvä säilyttää. Hienoa, että vakuutusyhtiökin on ymmärtänyt sen, että ei tälläisiä pakkoja hukkailla enemmän tai vähemmän tahallaan. Olin sen verran shockissa tunnin pari tapauksen jälkeen, että ei oikein tullut edes mieleen että vakuutus korvaa tälläistä.

Sellainen merkittävä tekijä tässä oli, että jos ihmiset käytte paljon pelaamassa tälläisiä Modern/Legacy/Vintage formaatteja tai kannatte arvokkaita vaihtokansioita mukana, joka minusta ei ole järkevää tuollaisessa eventissä niin tarkastakaa ja korottakaa matkatavaravakuutuksen määrä, koska minulla max. korvattava summa oli 931€, joka oli useamman satasen alle Porojen hintojen (n. 1350€), mutta kuitenkin sattumalta minusta hyvin käypä korvaussumma jolla pystyn katukaupassa juuri ja juuri menetetyn tuotteen korvaamaan. Eli menetys korvattiin maksimisummalla tässä tapauksessa. Ehkä joudun foil snapcasterin ja cliquen vaihtamaan tavalliseen, mutta olen silti hyvin tyytyväinen vakuutusyhtiön toimintaan. Rehellisyyden nimissä koko summalla korvaaminen olisi tuntunut jopa hiukan yliampuvalta, mutta Poromagia varmasti paras paikka referoida. Jos vielä lähden pelaamaan Modern+ formaatteja niin voi olla kyllä, että otan valokuvan pakasta ennen matkaa niin tuntuu jotenkin fiksummalta toimia sen kanssa.

Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Pitäkää hyvä huoli pakoista, mutta jos sattuu käymään maksibiitti niinku mulle niin kyllä hyvä vakuutus korvaa ilman mutinoita. Kuten turnausraporteista on saanut lukea, tuollainen eventti on oikein varkaiden paratiisi sellaisille jotka tietää mitä tekee. Oli kuitenki eka gp ulkomailla ja vielä legacya.
« Viimeksi muokattu: 16.07.15 - klo 21:26 kirjoittanut Possu81 »

Poissa Kavu

« Vastaus #8 : 16.07.15 - klo 16:14 »
Itse olen joskus saanut legacy-GP:lle hyvinkin pimpatun Maverickin lainaan sillä ehdolla, että minulla on vakuutus josta tuo korvataan jos mitä tahansa sattuu pakalle käymään. Silloin (muistaakseni) soittelin vakuutusyhtiöön josta sanottiin että riittää kun korvaussumma on tarpeeksi iso. Korotin tuolloin väliaikaisesti matkatavaravakuutukseni korvaussummaa muutamalla tuhannella eurolla, jotta dekki olisi katon alle mahtunut. "Valitettavasti" pakka selvisi ehjänä kotiin ja takaisin omistajalleen, joten en päässyt tuolla kertaa testaamaan miten vaikeaa korvauksen saaminen olisi lopulta ollut.

Poissa Possu81

« Vastaus #9 : 16.07.15 - klo 16:16 »
Luulen, että jos pakkoja alkaa katoamaan vähän joka reissulla nii vakuutusyhtiö rupee kyseleen tarkemmin :)

Poissa Co

« Vastaus #10 : 16.07.15 - klo 20:59 »
Hyvä, että sujui kivuttomasti :)

Kyllä sitä voi helpomminkin vakuutuspetoksia suorittaa kun mtg-korteilla, jos näin haluaa menetellä.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa TesTang

« Vastaus #11 : 03.08.15 - klo 16:42 »
Lisätään Lillen reissulta, että mulla ei mennyt kivuttomasti. Lähitapiola ei korvaa, koska mulla ei ollut suoraa näköyhteyttä kortteihin, vaikka seisoin puolen metrin päässä korteista. Suosittelen vaihtamaan vakuutuksentarjoajaa, mikäli pelkäät läsyjesi puolesta ja on vakuutukset ko. firmalla.

-Simo

Poissa kaMeli85

« Vastaus #12 : 03.08.15 - klo 17:04 »
Sanopas niille, että miettii uudestaan. Jos sulta pöllitään taskusta lompakko/kännykkä tai matkatavarat jostain, niin niitäkö ei korvata koska ei ollut kokoajan näköyhteyttä? Oot vaikka kimpsuines ja kampsuines ravintolassa ja joku tulee jutteleen ja samalla lähtee kamat pöydän alta?

Poissa Morian

« Vastaus #13 : 03.08.15 - klo 17:07 »
Lisätään Lillen reissulta, että mulla ei mennyt kivuttomasti. Lähitapiola ei korvaa, koska mulla ei ollut suoraa näköyhteyttä kortteihin, vaikka seisoin puolen metrin päässä korteista. Suosittelen vaihtamaan vakuutuksentarjoajaa, mikäli pelkäät läsyjesi puolesta ja on vakuutukset ko. firmalla.

Jos pakan arvo ylittää riittävän kynnyksen suosittelisin kääntymään asianajajan puoleen korvausvaatimuksessa. Kuulostaa juurikin asiakkaan vedätysyritykseltä vedoten johonkin pykälään, joka ei menisi testatessa Suomen oikeudessä läpi.. :)

Muutenkin ei muuta kuin sitä otettujen vakuutusehtojen pientä pränttiä lukemaan läpi.
« Viimeksi muokattu: 03.08.15 - klo 17:08 kirjoittanut Morian »

Poissa Retardi

« Vastaus #14 : 03.08.15 - klo 17:38 »
Samaa mieltä edelläolevien kanssa, kannattaa myös huomauttaa että kaikissa muissa vakuutusyhtiöissä vastaavat tapaukset ovat menneet kerrasta läpi ilman sen kummempia mutinoita ja jos ei auta niin kuluttaja-asiamiehen kautta (tai oman lakimiehen) uutta yhteyttä.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa TesTang

« Vastaus #15 : 03.08.15 - klo 17:40 »
Siis tietenkin aion päätöksestä valittaa, mutta jos lähtökohta on se ettei korvata kuin pakon edessä, on syytä kääntyä toisen palveluntarjoajan puoleen.

Poissa Gagis

« Vastaus #16 : 03.08.15 - klo 17:44 »
Kiitos sekä Possu että TesTang raporteista. Saatan harkita vakavasti vakuutusten siirtämistä Lähitapiolasta Pohjolalle.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Morian

« Vastaus #17 : 03.08.15 - klo 20:29 »
Juu kyllä mäkin tän infon jälkeen siirtäisin.

Poissa firezion

« Vastaus #18 : 03.08.15 - klo 21:58 »
Suosittelen myös valittamaan päätöksestä. Yleensä päätöksessä mukana pitäisi tulla ohjeet siitä kuinka päätöksestä valitetaan. Pyydä tarkemmat selvennykset miksi on tehty tällainen päätös. Varmista että päätös on tehty ehtojen mukaan.

Poissa Arska

« Vastaus #19 : 03.08.15 - klo 22:05 »
Aika normaalia, että vakuutusyhtiö yrittää väsyttää asiakkaan luovuttamaan kaikenlaisilla omituisilla perusteluilla sun muilla.

Poissa Slaagi

« Vastaus #20 : 04.08.15 - klo 08:09 »
Olen hieman jäävi vastaamaan kun asun Tallinnassa ja vakuutus on Eestiläisestä firmasta mutta kysyin tutulta vakuutustyöntekijältä kuka kyseisessä firmassa on (Ergo) ja kuulemma pitäisi kattaa myös pakat. Itse ainakin varmuuden vuoksi olen valokuvannut pakkani, jotta on näyttää prooffia siitä että on tietyt laput ollut olemassaan.
Ei siinä ambulanssit auta, kun sulle aukee hauta.
- Lakupaavi

Poissa Jukkis

« Vastaus #21 : 04.08.15 - klo 14:42 »
Kiitos sekä Possu että TesTang raporteista. Saatan harkita vakavasti vakuutusten siirtämistä Lähitapiolasta Pohjolalle.

Pohjolasta ei ole kovin kaksisia kokemuksia. Vakuutusyhtiön oma lääkäri, joka ei minua ollut nähnytkään, käveli minua hoitaneen ortopedin (dosentti) yli, eikä ko. firma suostunut maksamaan magneettikuvaa. Ja kyse vielä kuntatyönantajan vakuutuksesta ja kyseessä työtapaturma. No, kunnallisella puolella polveni hoidatin, ja kas kummaa, tapaturmaperäinen rustovaurio oli kyseessä. Hienosti vetosivat vielä vanhaan vammaan/kulumaan, vaikka vuotta ennen otettu magneettikuva ei moisia paljastanut.

Kai näitä sattuu vähän joka firmalla, mutta Ifiin olen ollut tavarapuolella tyytyväinen. Tapiolastakin olisi negatiivista sanottavaa vedätysyrityksineen, mutta jääköön toiseen kertaan.
(Pahoittelen ylläolevaa kommenttia. Olin humalassa sitä kirjoittaessani.)