Hieman päivitystä asiaan kun porukka täällä halus tietää miten kävi.
Kaikki meni yllättävänkin hyvin. Oli onni onnettomuudessa, että minulla ei lopulta ollut sinä päivänä kuin tuo yksi pakka mukana kiitos sen, että tuplaboksi on laiton isommissa turnauksissa eikä ollut Legacya mukana! Silloin olisi tullut tosi iso vahinko...Ja big steal jollekin.
Tosiaan soittelin asiasta vakuutusyhtiölleni (Pohjola/Eurooppalainen) Suomeen päästyäni ja kysyin vielä tuosta, että olisiko pitänyt tehdä rikosilmoitus kohdemaassa niin käsittelijä totesi, että olisi ollut turhaa (Olen 100% samaa mieltä, että minkäänlaista mahdollisuutta ei ole tuollaisessa tilanteessa saada varasta kiinni kun kukaan ei nähnyt mitään ja kameroita ei ole). Tein yksityiskohtaisen selonteon anastetusta tavarasta ja referoin porojen hintoja parhaan kykyni mukaan, koska muistin pakan kyllä ulkoa. Mitään vuodatusta tai dramaattista tarinaa ei tarvinnut edes miettiä eikä myöskään todistajaa vaadittu, mutta lentoliput on hyvä säilyttää. Hienoa, että vakuutusyhtiökin on ymmärtänyt sen, että ei tälläisiä pakkoja hukkailla enemmän tai vähemmän tahallaan. Olin sen verran shockissa tunnin pari tapauksen jälkeen, että ei oikein tullut edes mieleen että vakuutus korvaa tälläistä.
Sellainen merkittävä tekijä tässä oli, että jos ihmiset käytte paljon pelaamassa tälläisiä Modern/Legacy/Vintage formaatteja tai kannatte arvokkaita vaihtokansioita mukana, joka minusta ei ole järkevää tuollaisessa eventissä niin tarkastakaa ja korottakaa matkatavaravakuutuksen määrä, koska minulla max. korvattava summa oli 931€, joka oli useamman satasen alle Porojen hintojen (n. 1350€), mutta kuitenkin sattumalta minusta hyvin käypä korvaussumma jolla pystyn katukaupassa juuri ja juuri menetetyn tuotteen korvaamaan. Eli menetys korvattiin maksimisummalla tässä tapauksessa. Ehkä joudun foil snapcasterin ja cliquen vaihtamaan tavalliseen, mutta olen silti hyvin tyytyväinen vakuutusyhtiön toimintaan. Rehellisyyden nimissä koko summalla korvaaminen olisi tuntunut jopa hiukan yliampuvalta, mutta Poromagia varmasti paras paikka referoida. Jos vielä lähden pelaamaan Modern+ formaatteja niin voi olla kyllä, että otan valokuvan pakasta ennen matkaa niin tuntuu jotenkin fiksummalta toimia sen kanssa.
Eli loppu hyvin kaikki hyvin. Pitäkää hyvä huoli pakoista, mutta jos sattuu käymään maksibiitti niinku mulle niin kyllä hyvä vakuutus korvaa ilman mutinoita. Kuten turnausraporteista on saanut lukea, tuollainen eventti on oikein varkaiden paratiisi sellaisille jotka tietää mitä tekee. Oli kuitenki eka gp ulkomailla ja vielä legacya.