Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Häviäminen combat damageen ja triggerit  (Luettu 2268 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HaccyZ

Häviäminen combat damageen ja triggerit
« : 22.03.16 - klo 21:20 »
Keittiönpöydästä päivää.

Vastustajan vuorolla mulla on 3 laiffia ja vihulla 2. Vihu ajaa 5/5 ja 4/4 kretuilla, joista blokkaan isomman Mudbutton Torchrunnerilla. Haaveilin tasapelistä, mutta taidan hävitä combat damagen jälkeiseen state based actions -tarkistukseen Mutanapin triggerin jäädessä surullisena itkemään stäkkiin?

Poissa Samsson

Vs: Häviäminen combat damageen ja triggerit
« Vastaus #1 : 22.03.16 - klo 21:30 »
Aivan oikein.
Mudbutton Torchrunnerin triggeri käyttää stäkkiä, eli kerkeät kuolla pois ennen kuin se ehtii resolvaa.
Boonusinfona Lifelink on esimerkki abilitystä joka ei käytä stäkkiä, eli jos sun blokkeri omaisi Lifelinkkiä ja vähintään kahta poweria tässä tilanteessa, jäisit eloon.

Poissa Gagis

Vs: Häviäminen combat damageen ja triggerit
« Vastaus #2 : 22.03.16 - klo 21:35 »
Teknisesti ottaen kyky ei pääse edes pinoon asti, koska juuri ennen kuin liipaistuja kykyjä laitettaisiin pinoon, tarkistetaan, pitäisikö minkään state-based actionin tapahtua. Pelin häviäminen tapahtuu SBA:na, kun tarkistuksessa huomataan, että elämä pääsi loppumaan kesken.

Myönnettäköön, että sillä tuskin on mitään merkitystä, onko kyky ehtinyt pinoon vai ei ennen häviämistä.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Samsson

Vs: Häviäminen combat damageen ja triggerit
« Vastaus #3 : 22.03.16 - klo 22:55 »
Joo, peli näkee damageen kuoleminen ennen triggerin stäkkiin laittoa, eli totta on ettei peli ehdi edes laittaa mitään stäkkiin oikeasti ennen kuin peli jo loppuu.
State Based Actionit tapahtuu aina juuri ennen kuin pelaaja saisi prioriteetin. Näihin lukeutuu pelaajan häviö kun hän on nollassa (tai miinus) elämässä.
Heti State Based Actioneitten jälkeen laitetaan odottavat triggerit stäkkiin ja annetaan prioriteetti odottavalle pelaajalle.