Aihetta sivuten, miten monta noita layereita ylipäänsä on ja monessako on vielä sub-layereitakin? Ja joo, en jaksanut googlettaa, joten linkkiäkin arvostan vastauksena. En toki linkkiä googlen hakukoneeseen...
Seitsemän kerrosta ja seiskassa viisi kerrosta lisää.
1. Kopiointi.
Clone kopioi ominaisuutensa muualta, ennen kuin mitään muuta aletaan edes ajatella.
2. Hallinta. Hallinnan vaihdokset kuten
Traitorous Blood tulee voimaan, ennen kuin ruvetaan laskemaan mitään muokkaavia kykyjä kuten yksipuolisia anthemeita. Tässä on vissi järki.
3. Teksti. Tekstiä muokkaavat kyvyt tulevat kolmannessa kerroksessa.
4. Tyyppi. Tässä kerroksessa vaihdetaan tyyppejä.
5. Väri. Samat sanat väreille.
6. Kyky. Vasta tässä vaiheessa aletaan katsoa, saako olento Lifelinkkiä lumouksesta tai kykyjä muilta Slivereilta ym.
7. Voima/Kestävyys. Täällä tapahtuu se kaikki jännä jonka kanssa pelaajat menee vuorovaikutuksien kanssa solmuun
7a. Ominaisuuksia asettavat kyvyt, kuten monien korttien voiman ja kestävyyden kohdalla olevat */*, jotka ovat aina voimassa
7b. Voiman ja kestävyyden asettaminen johonkin tiettyyn arvoon, tyyliin
Turn to Frogin 1/1
7c. +X/+Y tyyppiset voimaa ja kestävyyttä muokkaavat kyvyt, kuten vaikka
Rancor sen sammakon päällä, jonka jälkeen esimerkkiolento olisi sammakoitumisesta huolimatta 3/1
7d. Voimaa ja kestävyyttä muokkaavat merkit (counterit). Sovitaan, että esimerkkiolennolla on yksi +1/+1-merkki päällään, joten se on nyt 4/2
7e. Voiman ja kestävyyden vaihdokset, kuten
Wandering Fumarole. Tää tosiaan tulee voimaan vasta sitten, kun kaikki muut vaikutukset on jo ynnäilty yhteen ja huomioitu, mikä on kovin oleellista eräissä comboissa, ja yrityksissä rikkoa fumarole alemmissa kerroksissa vaikuttavilla -X/-Y jekuilla. Esimerkkisammakko olisi
About Facen uhriksi jäämisen jälkeen loppujenlopuksi 2/4, riippumatta siitä missä järjestyksessä Turn to Frog, Rancor, pelimerkki ja About Face on pelattu.