Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Oulu] Modern FNM  (Luettu 1699 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkosaurus

[Oulu] Modern FNM
« : 09.12.17 - klo 11:41 »
Huomenta,

Kirjoitan muutaman rivin eilen pelaamistani Modern-peleistä Oulun Fantasiapeleillä. Taustaksi sen verran, että MtG on tuttu peli jo yli kahdenkymmenen vuoden takaa, mutta kiinnostus heräsi Amonkhet-prerelease -turnauksen myötä viime keväänä uudelleen ja olen pelannut siitä lähtien Limitediä, Standardia ja nyt syksyllä muutaman kerran Modernia.

Tulokseni Modernissa eivät ole mainittavia. Ajattelin kuitenkin kirjoittaa peleistä jonkun sanan. Jos siitä on mitään iloa itseni lisäksi muille, aina vain parempi.

Kierros 1: Grixis Death's Shadow (minä) vs. Green Stompy 1 - 2
Vastustajalla oli minulle tuntemattomia vihreitä 1-2 manan otuksia, jotka puhuivat venäjää. Vuorolla yksi Experiment One, joka sai vuorolla kaksi tupla-Rancorit. Pakkani nimikkokortti pysyi piilossa ja Lilianasta sekä poistoista huolimatta lopputulos oli tappio. Pelissä kaksi sideboardeista ei ollut merkittävää vaikutusta, kuitenkin kortin- ja otuksienpoisto riittää voittoon. Viimeisessä pelissä pidän liian hitaan käden, joka jää tasaisen hirviölauman jalkoihin.

Kierros 2: Grixis Death's Shadow (minä) vs. WBR mid-range(?) 2 - 0
Muistelen pelanneeni tätä pakkaa vastaan aikaisemminkin. Kaksi hyvää peliä minulle, joista ensimmäisessä saan varhainen Tasigurin ja toisessa kuoleman varjo korjaa potin. Vastustaja pelaa kohtuullisesti kortinpoistoa, mutta se ei merkittävästi haittaa peliäni. Pakkani tuntuu olevan riittävän nopea varastamaan voiton. Onneksi en näe Lingering Soulseja, jotka tiedän olevan pakassa.

Kierros 3: Grixis Death's Shadow (minä) vs. Death & Taxes 1 - 2
Ensimmäinen "tuttu" pakka vastassa. Lopputulos ei silti ole mieltä ylentävä. Ensimmäinen peli menee kilpa-ajoksi, jonka häviän: Aether Vialista tempaistu Thalia riittää kuolettavaan lopputulokseen. Riskinotto ei kannattanut. Toinen peli noudattelee samaa linjaa, mutta lopputulos on voitto minulle, huolimatta siitä että mokailen lethalin fetchaamalla tyhjää pakkaa. Lähempänä 10/10 oleva Death's Shadow on julma mörkö.

Ratkaiseva peli on surullinen ja lyhyt. On the play'n vuoron kaksi Leonin Arbiter pöytään, kun kädessäni on pelkkiä fetchejä. Vastauksena saan haettua Watery Graven, mutta pari tyhjää nostoa vastustajan armeijan kasvaessa ei mitenkään riitä. Luovutan muistaakseni vuorolla neljä.

Kierros 4: Grixis Death's Shadow (minä) vs. Izzet Control 2 - 0
Ensimmäisen pelissä Izzet-velho taikoo laskujeni mukaan neljää kertaa Cryptic Commandin, pomputtaen Snapcaster Magea ja pitäen zombi-kalan ja kuoleman varjon kyljellään. Myös Opt tulee loitsittua riittävän usein, vastauksia ei kuitenkaan erittäin hyvästä yrittämisestä ole riittävästi ja varjo vie voiton. Toinen peli on kevennetty versio ensimmäisestä. Uskoisin, että SB:ltä tuomani ylimääräiset kortinpoistot (mm. Collective Brutality x2, Inquisition of Kozilek x2) ja hautausmaaviha (Nihil Spellbomb x2) helpottavat voiton puristamisessa. Platinum Emperor loistaa poissaolollaan.

Nyt on kolme Modern FNM -iltaa takana ja 3-1-tulosta tai parempaa yhä tavoitellaan. Kuoleman Varjo vaatii paljon pelaajaltaan ja ainakaan toistaiseksi allekirjoittaneen kyvyt eivät ole riittäneet hyviin tai erinomaisiin suorituksiin. Alkuperäinen lista oli cookie cutter, jota olen muokannut Oulun metaan paremmin sopivaksi.

-Antti

PS: Jos jotakuta kiinnostaa, voin laittaa korttilistan ja jauhaa pakasta. Sivuhuomiona pakassa on jako 2x Opt & Serum Visions.
"That is not dead which can eternal lie,
with strange aeons even death may die."

-H. P. Lovecraft

Poissa Infrapunatulkku

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Sää tänään: käsittämätöntä perseilyä Itä-Suomessa
Vs: [Oulu] Modern FNM
« Vastaus #1 : 09.12.17 - klo 19:45 »
Mitä olet tykännyt Optista shadowissa? Itselläni on myös GDS modernissa mutta olen vielä pelannut 4x Serum Visionsia. Nähtävien korttien määrän takia se ei juuri vakuuta, eli onko se instanttina pelattavuuden hyöty millainen?
Beep-boop, olen pösilö.

Poissa Saukkosaurus

Vs: [Oulu] Modern FNM
« Vastaus #2 : 09.12.17 - klo 20:09 »
Terve,

Mielenkiintoinen kysymys. Olen pohtinut tätä ja hyöty on ainakin toistaiseksi marginaalinen. Minusta Serum Visions auttaa maitten haussa, jos niistä on pulaa kivasti ja se yhdistettynä Street Wraithiin on kohtuullisen kelpo, jos haluan jättää molemmat kortit pakan päälle. Toisaalta, Opt on parempi Snapcasterin kanssa: voin jättää monokkeli-velhon vastustajan vuorolle ja heittää jouhevammin muitakin instantteja hautausmaalta tai kädestä, kun ei tarvitse pelata ko. velhoa omalla vuorolla.

Vastaavasti, pystyssä oleva Watery Grave antaa joustoa vastustajan vuorolla: Fatal Push, jos vastustaja pelaa uhan, muuten Opt. Tarkoitus on tehdä empiriaa itse ja vetää johtopäätöksiä lisää.

-Antti

PS: Olen siinä määrin outo, että tykkään Invasionin versiosta, koska vanha.  :P
"That is not dead which can eternal lie,
with strange aeons even death may die."

-H. P. Lovecraft