Onhan siinä kuusi miestä jotka osaavat ajaa, ja vielä
Barbarian Ring +
Crucible of Worlds -kombo päälle. Vintage-pakoissa kortit jotka toimivat pelkästään voittokeinona ovat yleensä varsin turhia. Useimmissa pakoissa muilla korteilla pystyy pääsemään niin paljon vastustajaa edelle, että 13 vuoroa Welder-pieksua on ihan riittävä voittokeino. Joku sanoi Meandeck Giftsistä että se voittaa 5% peleistä Tendrilsillä, 10% Colossuksella, ja 85% Yawgmoth's Willillä. Eivät varmaankaan olleet täsmälleen nuo prosentit, ja yleensä pakoissa on kuitenkin joku hieman Weldereitä nopeampi voittokeino, mutta... anyway.
Staxissa "voittokeino" tosiaankin on mätkiä lukkopalikkaa tiskiin, kunnes vastustaja ei enää mitenkään voi päästä mukaan peliin. Lisäksi pakka on täynnä eri korttien välisiä synergioita -
Uba Mask +
Bazaar of Baghdad,
Crucible of Worlds +
Strip Mine/
Wasteland,
Trinisphere +
Mishra's Workshop,
Smokestack +
Crucible of Worlds... oikeastaan kun heität kourallisen artifakteja tiskiin ja annat niiden olla siinä pari vuoroa, vastustaja on käytännössä hävinnyt. Miten Tinker-Colossus sitten sopisi tähän kuvioon? Sillä voi toki satunnaisesti voittaa pelejä, mutta se ei edistä pakan varsinaista pelisuunnitelmaa mitenkään. Jos vastustajalla on ihan mikä tahansa vastaus (countteri, bounce, edicti, täpperi, Welder, StoP, Oath...), annoit vastustajalle vuoron rakentaa peliä ilman uusia lukkopalikoita, ilmaisen kaksi-yhteen -treidin, ja vielä poistaen itseltäsi jonkun oleellisen artifaktin. Ilman counter-backuppia tai muuten kontrollia pelistä, Tinker-Colossus on kaikki tai ei mitään, ja ei mitään useammin kuin voisi kuvitella.