Poromagia

Kirjoittaja Aihe: White casual (miun eka)  (Luettu 6040 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pulser

White casual (miun eka)
« : 29.08.06 - klo 22:25 »
Tässä olis miun kaikkien aikojen ensimmäinen mtg deckki, joka kaipaisi jonkinlaista ehostusta...

edit: Muokkailin vähän. Kiitos vinkeistä...

edit2: No niin. Nyt on listaa uusittu aika runsaasti. Niinkuin voi huomata 60 korttia ei tule täyteen joten tilaa olisi vielä. Ja jälleen ehdotuksi a otetaan vastaan.

Jekylit:
3xAngel of mercy
3xGuardian of the guildpact
4xOathsworn giant
4xLeonin Skyhunter
4xSuntail hawk
2xtemple acolyte
total:20

Taikuudet ynnä muut:
4xFaithfetters
2xPacifism
2xRighteous charge
4xdivine sacrament
2xhallow
1xbathe in light
2xLoxodon warhammer
total:17

18xPlains

Ihan aluksi haluaisin sanoa että tiedän tämän pakan olevan aika kusinen, mutta sillä on tunne arvoa. Pakka on aikoinaan koottu kaverin lahjoittamista korteista ja olen myöhemmin lisäillyt jotain kortteja kokonaisuuteen. Deckin idea on jotakuinkin tälläinen: Massataan lifee spelleillä, enkeleillä ja acolyyteillä, vastustajasta tehdään pacifisti, kerätään hyvä joukko jekyleitä kentällä, righteous charge ja päälle... Ei oikein skulaa. Parannus ehdotuksia otetaan vastaan, mutta olkaa armollisia (n00b cry...).
Haluasin myös säilyttää pakan edes jollain tapaa alkuaikojen kuosissa, joten mitään ihan älyttömiä muutoksia en haluaisi tehdä. Tähän en myöskään aio rahaa upottaa järkyttäviä määriä, joten budjetti ehdotukset pakan parantamiseksi toisivat lämön sydämeeni. Kiitos jo etukäteen!

« Viimeksi muokattu: 01.09.06 - klo 19:24 kirjoittanut pulser »

Poissa Banzer

Vs: White casual (miun eka)
« Vastaus #1 : 30.08.06 - klo 18:21 »
Liian hidas, tarvis joitain yhden manan ukkeleita joilla pääsis nopeaa hyökkimään( Suntail Hawk,Savannah Lions, Mystic Penitent, Benevolent Bodyguard, Devoted Caretaker ym) sekä jos mahdollista niin joku mukava ability. Sitten tietenkin 4 Divine Sacramenttia buustiin ukkeleita kerta toi threshold täyttyy aika nopeaa ja Glorious Anthem jää 2seksi divinelle tässä tapauksessa. Tuolla on joitain tosi paskoja lifen saanti spellejä ja suosittelisin muutenkin vähentämään lifen saannin määrää ja keskittyisit ennemmin siihen kuinka saat vastustajasi hengiltä

EDIT: laskeskelin tuossa että landeja on pakassa about 20. Laske se vaikka 17-18
« Viimeksi muokattu: 30.08.06 - klo 18:25 kirjoittanut Banzer »

Poissa pulser

« Vastaus #2 : 31.08.06 - klo 17:25 »
Ok. Olisko ehdotuksia tosta lifespellien vaihdoista ja poistoista?

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
« Vastaus #3 : 31.08.06 - klo 18:06 »
vaikka
-4 healing salve
+1 fetters
+3 diving griffin

- konda
- spellbombit
+3 suntail hawkkia

Poissa pulser

« Vastaus #4 : 31.08.06 - klo 18:41 »
Minun mielestäni nuo salvet ja bombit on aikas hyviä lifetaikoja. Pieni manacosti-paljon lifeä. Olenko väärässä, valistakaa? Itse ajattelin ennemmin karsia vaikka noita reviving doseja..

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
« Vastaus #5 : 31.08.06 - klo 18:47 »
No, niinkun tuolla sanottiin, keskity enemmin tiputtamaan toisen lifeä kuin kasvattamaan omaasi.
Fetters on loistava lääke lähes mihin tahansa vaivaa PLUS se antaa sulle sitä lifeä. Itse pelaan dekkiä jonka lähes jokainen manasource ja extra kortin anta tekee itselle damaa ja pakassa on 2 fetterssiä, nuo 2 riittävät siihen etten tapa itse itseäni, 4 lifeä on kuitenkin aika paljon jos sulla on muuten peli hallinnassa (tai 8 jos pelaan molemmat). Tuolla samalla pakalla olen monesti voittanu pelin niin että itse jossain about 6 lifessä, ja ne kaikki 14 lämää olen tehnyt itse itselleni. Tämä vain esimerkiksi. :)

Poissa pulser

« Vastaus #6 : 31.08.06 - klo 19:18 »
Kiitos herr cosminen. Entäs nuo yksittäiset hallow/brilliant halo/bathe in light korttit. Tuntuu vähän siltä että jos noita on vain yhdet pakassa, etenkin nuo hallow ja BiL niin sellaisen käteen saamiin pelin aikana ilman tutoreita tahi muita searcheja on aika sattuman kauppaa. Pitäisikö korvata halo ja Bil parilla hallowlla (pelaan aika usein polttopakkoja vastaan) vai ottaa niiden tilalle esim. 1-2 Oathsworn gianttia tai yhden manan jannuja? Jättiläinen on toiminut peleissä tähän asti melko hyvin, (silloin kun sen on pöytään saanut) mutta tavallaan on hölmöä maksaa all vigilancesta monta kertaa, kun yhdeltäkin jätiltä sen saisi. Toisaalta kaksi jättiä kentässä olisi siinä mielessä hyvä että ne hyötysivät molemmat toistensa def buustista jolloin muut creaturet saivat varmemmin pitää omat def plussansa ja vigilancensa. Ja jos jättien vigilancet kavereille on taattu, eli monta jättiä pakkaan, pitäisikö vaihtaa noita griffineitä sitten esim leonin skyhuntereihin tai joihinkin muihin ettei tarvitse niiden jo luontaisesta vigilancesta maksaa ns. ylimääräistä jos sen kuitenkin saan noilta gianteilta. ??? Tämä sama pätee myös tietenkin alabornen grenadiereihin. Vigilance troopit vaihtoon ja pari Oathworn gianttia pakkaan? Mielipiteitä...

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
« Vastaus #7 : 31.08.06 - klo 19:28 »
Tottahan sen on, jos sun ukoilla on jo valmiiksi vigilance, miksi pelata korttia mikä antaa creatureille vigilancen...
Mutta jos tahdot sen giantin joka pelissä pöytään, on niitä hyvä olla 4 pakassa, että se todennäköisyys saada se käteen kasvaa.
Sun pitää nyt kattoa millaseksi sun creature base menee, ja tehdä sen mukaan nuo valinnat.

Ja ehkäpä juuri hallowta ja kumppaneita voi olla vain se yksi tuolla, yllärinä (itse en ainakaan settiä pelaisia hallowta tai awe strikeä, mutta molempia voisin laittaa 1-2 johonkin pakkaan)
Toisaalta, jos pelaat pääasiassa polttoa vastaan ei se 4 hallowta ehkä pahaa tee...
TOISAALTA, on olemassa myös kortteja, mitkä kääntävät se sinuun tulevan damagen takaisin vastustajaan, ehkä ne olisivat kivempia kuin nuo, mitkä muuttavat vain damagen lifeksi....

Tämä nyt on tämmöistä yleistä pyörittelyä, tee uutta versiota ja testaile ja päivittele tuota sun dekki listaa muutosten mukaan niin kahellaan :)

NIIN, ja minä kannatan aina muutaman equipmentin laittamista pakkaan, ja, kun nyt tuota lifeä tahdot, niin pistäppä pari loxodon warhammeria, tai jos tuo on liian kallis ja vaikea hankkia, niin ihan perus bonesplitter tai vulshok morningstar toimivat myös.

« Viimeksi muokattu: 31.08.06 - klo 19:29 kirjoittanut cosminen »

Poissa pulser

« Vastaus #8 : 31.08.06 - klo 19:42 »
Joo pitää vähän tehdä hiljaista spekulaatiota tän deckin kanssa. Kiitokset nopeista ja hyvistä vastauksista!

Poissa Banzer

« Vastaus #9 : 31.08.06 - klo 20:24 »
Jooh ehdottomasti olen itsekkin sitä mieltä että nuo yksittäiset lifen saanti spellit voi heittää menemään ja korvata ne joillain paljon käytännöllisimmillä vehkeillä. Esim et tee lifellä pariin vuoroon mitään ja toiseksi kun alat tarvitsemaan ratkaisu kortteja niin käteesi puskee pelkkää lifeä. Saat vaikka 5 lifeä per vuoro mutta vastustajasi hyökkii sinuun 2 kertaa kauheammin joka kerta ja hidastat vain omaa peliäsi nuilla life korteilla. Joten kannattaa miettiä mahdollisimman monipuolisia kortteja sillä nuo lifen saanti spellit koituu vain kohtaloksi.

Poissa pulser

« Vastaus #10 : 01.09.06 - klo 19:36 »
Joo Lifespellit loistavat poissaolollaan.. Ainakin melkein. Nyt on pakka hiottu toivon mukaan parempaan suuntaan. Hyvältähän tuo alkaa jo omaankiin silmään näyttää, mutta törmäsin samankaltaiseen ongelmaan divine sacramentin kanssa kuin jo aikaisemmin koskien noita Oathworn giantteja. Sacramentissahan on tuo treshold sääntö joka olisi toiminut hyvin aikasempin lifespellien kanssa, mutta nyt tuntuu siltä että tovi voi kestää ennen kuin "saan" sen seitsemän korttia graveen. Löysin gatherilla Crusade nimisen kortin joka ajaisi saman asian kuin tuo sacrament, tosin ilman sitä tresholdia. Eli se olisi siis nyt parempi kortti tähän pakkaan, mutta jos ihan totta puhutaan niin se on kyllä niin RUMA kortti että en sitä pakkaani haluasi (divine sacrament=veri kuul). Ehdotuksia tresholdin täyttymiseksi? Varmaankin pitäisi tehdä jotain spelli puolen muutoksia kun creaturet aika heikosti putoilee jos parikin jättiä on pöydässä ja ei siinä ole muutenkaan oikeen järkeä. Huom! pakassa on myös tilaa uusillekin kortti ehdotuksille. Olisi mukava saada jotain vähän spesiaalimpaakin menoa tähän deckiin *wink wink*. Ivory maskia vähän suunnitelin, mutta vois polttopakka kaverit käydä vainoomaan jos noita setin ottas mukaan  ;D.

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
« Vastaus #11 : 01.09.06 - klo 23:58 »
vaihda noi divinet tai crusadet ja glorius anthemit tai mitä nyt pelaatkaan noihin equippeihin, koska esim, crusade tai divine ei oo kiva kortti jos pelaat omaasi nopeampaa valkoista pakkaa vastaa, silloin ne on aika kuolleita kortteja.

Poissa Banzer

« Vastaus #12 : 02.09.06 - klo 04:07 »
Itse käytin joskus T2:ssa valko/sinistä creature dekkiä joka puski lujaa divine sacramenttien avulla mutta uskon että haluat pitää tuon pakkasi kumminkin vain valkoisena. Hyvä vinkki on että teet vaikka proxyja ja kokeilet mikä toimii pakassasi parhaiten sielläpäin ja pelaat sen mukaan. Eli suomeksi testaat pakkaasi