Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä  (Luettu 6059 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Shmn

Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« : 15.09.06 - klo 16:14 »
Idea oli siis minimoida uuden Suspend -mekaniikan tempohaitta, ja toimivimpien tällaisten korttien ympärille rakentui sitten täyssininen (semi-aggro)kontrollipakka. Formaatiksi valitsin Vintagen, kuten Casual-pakoissani lähes aina. Tästä saisi kyllä helposti uudempiin formaatteihin sopivan pakan, jos on kiinnostusta muokata.

Blue Suspension

Loitsut ( 18 )

4 Force Of Will
4 Mana Drain

4 Ancestral Vision (Kuva)
3 Echoing Truth
3 Perilous Research

Lumoukset (11)

3 Propaganda
2 Paradox Haze (Kuva)
2 Hatching Plans
1 Arcane Laboratory

Vehkeet (3)

3 Powder Keg
2 Isochron Scepter
1 Winter Orb

Miehet ( 8 )

3 Errant Ephemeron (Kuva)
3 Riftwing Cloudskate (Kuva)
2 Deep-Sea Kraken * (Kuva epäselvä, ks. tiedot alla)

Mana (20)

19 Island
1 Sol Ring
--

*
Creature - Kraken     7UUU
Deep-Sea Kraken is unblockable.
Suspend 9 - 2U
Whenever an opponent plays a spell, if Deep-Sea Kraken is suspended, remove a time counter from it.
6/6

--

Paras tapa vähentää tempohaitan vaikutusta on ostamalla aikaa. Ja sehän onnistuu pidättelemällä vastustajaa kiellon ja poistamisen keinoin. Kröttöjä vastaan Propaganda, Powder Keg. Muita spellejä vastaan Counterspell, Force of Will, Mana Drain, Arcane Laboratory ja Echoing Truth.

Idea on se, että Arcane Laboratory hidastaa vastustajaa olennaisesti, mutta Suspend on ns. static ability, joka ei käytä stäckiä, eikä korttia pelata ennenkuin siitä on poistettu kaikki counterit - siispä Suspend -kortteja voi pelata mielin määrin Arcane Laboratoryn alla. Labra muodostuu luonnollisesti ongelmaksi siinä vaiheessa kun ne counterit ovat viimein poistuneet - tämän vuoksi pakassa on sekä bouncea (Echoing Truth, Riftwing Cloudskate [jos useampi Suspend vapautuu samalla vuorolla niin tämän voi stäkätä resolvaamaan ensimmäiseksi, ja palauttamaan labran käteen]) että poistoa (Perilous Research).

Perilous Research toimii lappumoottorina yhdessä Hatching Plansin kanssa, ja vapauttaa labran tarvittaessa. Siinä vaiheessa kun useampi Suspend on tulossa, labra on yleensä palvellut tehtävänsä. Toki sen voi pelata uudestaan mikäli sen nostaa vain käteen.

Lisänostona toimii Anssin pikkuveli, joka sopii pakan strategiaan hyvin. Paradox Haze ostaa aikaa leikkaamalla Suspend -odotusajan puoleen, ja tehostamalla Powder Kegin toimivuutta.

Labran alla bouncet ja counterit toimivat erinomaisesti ja ostavat helposti useita vuoroja joiden aikana halvalla pelatut lihat odottelevat ajokorttiaan. Mana Drain on mauton manakiihdytys, jonka avulla saadaan väritöntä manaa, jota voi hyödyntää lähes kaikissa pakan lapuissa.

Harkittuja kortteja, jotka eivät päässeet tai mahtuneet sisään:

Legacy's Allure - tehokas Hazen kanssa, mutta Propaganda ja Kegit riittävät
Counterspell - Mana Drain on parempi, perinteiselle ei yksinkertaisesti ole tilaa
Brainstorm - tilaongelma jälleen, sekä se, että labra vaikeuttaa tämän hyväksikäyttöä

Manan riittävyys vielä mietityttää - korttien karsiminen on hankalaa ja vastentahtoista, mutta pari lisäländiä ja mahdollisesti solikka voi tulla tarpeeseen.

Täytyypä kasata ja testata kunhan Time Spiral -vehkeitä alkaa löytymään. ;)
« Viimeksi muokattu: 22.09.06 - klo 12:55 kirjoittanut Shmn »
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Fumba

Vs: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« Vastaus #1 : 15.09.06 - klo 20:36 »
Miten olisi Winter Orb? Hidastaa vastustajan peliä aika kiitettävästi suspendia odotellessa.

Poissa Shmn

Vs: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« Vastaus #2 : 15.09.06 - klo 20:43 »
Miten olisi Winter Orb? Hidastaa vastustajan peliä aika kiitettävästi suspendia odotellessa.

Untap ja upkeep ovat eri vaiheita. Worbi kusee siis myös omaan nilkkaan, ja vähän liikaa.
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Fumba

Vs: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« Vastaus #3 : 15.09.06 - klo 21:08 »
Missasinkohan nyt pointtisi, mutta miten upkeep liittyy tähän? Minun logiikallani, kun Suspend ei maksa kuin pari manaa tai ei yhtään, niin oma pelisi ei hidastu aivan äärettömästi. Esim. pikkuököillä toimivaa aggroa tämä kuitenkin hidastaa kiitettävästi, kun creatureja ei saa pelattua kuin 0-2 vuorossa. (Poikkeuksia toki on). Kontollidekkiäkin tämä hidastaa aika hyvin.

Poissa Shmn

Vs: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« Vastaus #4 : 15.09.06 - klo 22:32 »
Missasinkohan nyt pointtisi, mutta miten upkeep liittyy tähän? Minun logiikallani, kun Suspend ei maksa kuin pari manaa tai ei yhtään, niin oma pelisi ei hidastu aivan äärettömästi. Esim. pikkuököillä toimivaa aggroa tämä kuitenkin hidastaa kiitettävästi, kun creatureja ei saa pelattua kuin 0-2 vuorossa. (Poikkeuksia toki on). Kontollidekkiäkin tämä hidastaa aika hyvin.

Ajattelin, että olisit ehdottanut Worbia siksi, että sen avulla olisi saanut untapattua kaksi yhden sijaan, vaikkei saa. Mutta juu hidastaahan se. Hidastaa kuitenkin liikaa jos on samaan aikaan muita hidastusstrategioita, joita pitäisi saada pelattua. Eli jos vastustajalla on äijä tiskissä, minulla ei ja pelaan Worbin niin olen alakynnessä. Siksi tärkeää on counteroida, Propagandalf the valkoinenroida jne.
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa virus007

Vs: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« Vastaus #5 : 19.09.06 - klo 18:06 »
Lainaus
Eli jos vastustajalla on äijä tiskissä, minulla ei ja pelaan Worbin niin olen alakynnessä.

Jos tuo on tilanne, niin Worbia ei pelata. Mutta jos vastustaja saa untapata yhden landin, niin se voi pelata hyvällä tuurilla spellin joka toinen vuoro, jonka joko FoWaat(ei tarvitse tapata landeja) tai Drainaat(antaa manaa, jolla voi hyvällä tuurilla jopa hard castata sen Krakenin).

Poissa Shmn

Vs: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« Vastaus #6 : 22.09.06 - klo 12:52 »
Lainaus
Eli jos vastustajalla on äijä tiskissä, minulla ei ja pelaan Worbin niin olen alakynnessä.

Jos tuo on tilanne, niin Worbia ei pelata. Mutta jos vastustaja saa untapata yhden landin, niin se voi pelata hyvällä tuurilla spellin joka toinen vuoro, jonka joko FoWaat(ei tarvitse tapata landeja) tai Drainaat(antaa manaa, jolla voi hyvällä tuurilla jopa hard castata sen Krakenin).

Voisihan sitä tietty kokeilla sekoitusta labroja ja worbeja.

Selvisi tuossa juuri, että Isochron Scepterillä voi pelata Ancestral Visionin, joten tungen mielelläni pari sisään.

- 1 Paradox Haze
- 2 Arcane Laboratory

+ 2 Isochron Scepter
+ 1 Winter Orb
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Blanket

Vs: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« Vastaus #7 : 22.09.06 - klo 15:56 »
Haluaisin vain nähdä kun Imprinttaat sen Sorceryn (Ancestral Vision) siihen Scepteriin...


*Edit* ...no jos sä et kerro, en mäkään... ;) *Edit*
« Viimeksi muokattu: 22.09.06 - klo 16:09 kirjoittanut Blanket »

Poissa Shmn

Vs: Ensimmäinen teoreettinen Suspend-viritelmä
« Vastaus #8 : 22.09.06 - klo 16:04 »

Haluaisin vain nähdä kun Imprinttaat sen Sorceryn (Ancestral Vision) siihen Scepteriin...

Ainiin. :-[ Ei kerrota kenellekään?  ;D
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.