Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Akroma Animate dead  (Luettu 3872 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Nox

Akroma Animate dead
« : 16.10.06 - klo 15:51 »
1. Miten tässä nyt käy kun animoi animate deadilla Akroman?

2. Ja mihin menee darksteel colossus jos minulla on pelissä Samurai of the pale curtain, Leyline of the Void ja vastustajalla Darksteel Colossus. tässä tilanteessa minä käytän vastustajaan Diabolic Edictiä. meneekö se pakkaan vai remove pileen ja miksi

Poissa Polari

Vs: Akroma Animate dead
« Vastaus #1 : 16.10.06 - klo 20:14 »
1.8.2008 ~jari: Huomautus! Tämä on vanhentunut ruling, koska kortin teksti on muuttunut merkittävästi.

1. Animate Dead tulee peliin, nostaa Akroman, ja menee itse gravelle jättäen Akroman peliin. Alla tarkempi selitys siitä miksi näin tapahtuu.

Animate Deadin nykyinen sääntöteksti:

Animate Dead {1B}
|Enchantment|
When Animate Dead comes into play, if it's in play, it becomes an Aura with enchant creature. Put target creature card from a graveyard into play under your control and attach Animate Dead to it.
Enchanted creature gets -1/-0.
When Animate Dead leaves play, destroy enchanted creature. It can't be regenerated.

Animate Dead on epätoimiva* kivikautinen hirvitys, jonka toiminta on muuttunut useampaan kertaan erratojen ja sääntömuutosten myötä. Nykyinen viritys toimii protection-vehkeiden kanssa näin:

-Pelaat Animate Deadin Enchantmenttina
-Peliintullessaan sen comes-into-play ability triggeröi ja targetoi otusta gravella. (Protectionit yms. vaikuttavat vain creaturen ollessa pelissä)
-Animate Dead muuttuu auraksi. Creature tulee peliin. Animate Dead yrittää liittää itsensä nostettuun otukseen, muttei protectionin takia onnistu.
-State-based effectit tarkistetaan. Animate Dead on Aura joka ei ole kiinni missään ja menee gravelle.
-Animate Deadin leaves play -ability triggeröi ja yrittää tuhota enchanted creaturen. Koska sellaista ei ole, mitään ei tapahdu.

* Nykyinen versio kylläkin toimii ihan kuin pitääkin, ei se sentään rikki ole. Onpahan moneen kertaan puukotettu ja purkalla toimiva.



2. Kaikki kolme abilityä ovat replacement-efektejä jotka yrittävät vaikuttaa samaan tapahtumaan (Colossuksen gravelle meno), jolloin Colossuksen omistaja saa päättää mikä näistä vaikuttaa. Vastustajasi saa siis valita sekoittaako Colossuksen pakkaan vai poistaako sen pelistä.
« Viimeksi muokattu: 01.08.08 - klo 23:50 kirjoittanut duracel »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa TseiCo

Vs: Akroma Animate dead
« Vastaus #2 : 17.10.06 - klo 12:43 »
Eli tämä on siis vanhaa tietoa, minkä aikoinaan kaivelin mtg.comista? Että Akroma tuhoutuisi kun Animate dead pomppaa siltä pois.

Lainaus
Q: I am just wondering something about protection. If a creature has protection from black and is in a graveyard is it still protected from black spells? Example: My friend has an Akroma, Angel of Wrath in his graveyard and I want to animate it with Animate Dead, is that a legal move?

A: Abilities on creatures usually only work when the card is in play (unless it says otherwise), and this is also the case with protection. In the graveyard, the card has no abilities, and can be targeted with Animate Dead. However, once it comes into play, the protection kicks in, and since it's being enchanted by a black enchantment, the enchantment is put into the graveyard, and Akroma is destroyed again. A better move would be to animate it using cards such as Zombify or Stitch Together, since they don't need to enchant the creature afterwards.

Linkki ylläolevaan tekstiin. En saanut suoraa linkkiä ko kysymykseen, mutta aika alareunasta löytyy.

Poissa Polari

Vs: Akroma Animate dead
« Vastaus #3 : 17.10.06 - klo 13:09 »
Kyllä, tuo on vanhaa tietoa. Kuten tuossa sanoin, Animate Deadin toiminta on muuttunut useampaankin kertaan vuosien varrella. Muistaakseni uusin muutos tuli ysiedikan ja Aurojen myötä, niin että tuohon aikaan (lokakuu 03) Animate Dead tuli jotenkin suoraan kiinni Akromaan ja tuhoutui sitten sitä kautta.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)