Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kysymys pakastani...tai useampikin  (Luettu 5493 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masa88

Kysymys pakastani...tai useampikin
« : 27.10.06 - klo 13:03 »
Eli täs on sit mun pakka:

Creatures:
4x Fledgling Dragon

Artifacts:
4x Pyrite Spellbomb

Sorceries:
4x Volcanic Hammer
4x Browbeat
4x Flamebreak

instants:
4x Magma Jet
4x Seal of Fire
4x Shock
4x Lightning Bolt
4x Incinerate

Lands:
4x Barbarian Ring
16x Mountain

Ja kysymys kuuluukin, että mille tää pakka on selvästi haavoittuvainen (sideä miettien). Varsinaisii pakkamuutoksii voin kuunnella myös. Mutta on eri asia muutanko ( von muuttaa jos ideanne on todella arvostettuja, ja halpoja) Ja kuten näette, tämä pakka soveltuisi vintage-turnauksiin, joten jos vaikka siltä pohjalta mietitään.
« Viimeksi muokattu: 04.04.07 - klo 14:55 kirjoittanut Masa88 »
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa kolatatti

Vs: Kysymys pakastani...tai useampikin
« Vastaus #1 : 27.10.06 - klo 13:16 »
Ei mitään Shockeja voi olettaa pelaavansa Vintagessa. Laita niiden tilalle ainakin Chain Lightningeja. Blazing Salvot ja Starstormit ovat täysin turhia creaturettomia kombopakkoja vastaan. Itse laittaisin ainakin Crucible of the Worldit kun noilla Barbarian Ringeillä jo pelaat.

Myös manakiihdytystä tarvitset jos meinaat jotain saada tuolla aikaan. Muuten teet max 3 damagea ekassa vuorossa, 6 damagea tokassa jne. Suosittelen esim. Lelumokseja ja Lotus Petalia kiihdytykseksi ja Browbeatteja ja Wheel of Fortunea suosittelen laputuskorteiksi.

Nuo creaturet voi varmaan vetää tuolta kokonaan pois. Silloin voisit laittaa jotain anticreature-kortteja pakkaan, esim. Tabernacle at Pendrell Vale. Tosin hintalappu noissa on aika kova.

Summa summarum:

-4 Fledgling Dragon
-4 Blazing Salvo
-4 Starstorm
-4 Mountain

+2 Crucible of the Worlds
+2 Fireblast
+4 Browbeat
+4 Chain Lightning
+1 Sol Ring
+1 Lotus Petal
+1 Chrome Mox
+1 Mox Diamond
EHLO you say? I'm interested...

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
« Vastaus #2 : 28.10.06 - klo 23:24 »
Juu, 2 fireblastia on ihan must tämmöisessä pakassa. Se että ne voi pelata ilman manaa on vaan niiiiin loistava asia.

Miten olisi rift boltit ja Lava Spiket? Vaikka sitten ehkä olisi hyvä laittaa jotain niitä punaisia "rituaaleja" mukaan...

En kyllä tiedä miten tällä vintage-turnauksessa pärjäisi, mutta hyvän casual pakan tästä kyllä saa :)

Poissa Masa88

« Vastaus #3 : 28.10.06 - klo 23:30 »
joo oon testejä tehny tälle ja toistaseks se on ajanu sitä asiaa mitä oon tällä hakenukki. Ois vaa kivaa testata muutamia vintageturnauspakkoja vastaan tätä, mutta kun ei varmaankaan Lahen lähettyviltä sellaisia pakkoja löydy  :(

Mitä noihin rift boltteihin ja lava spikeen, pitäisi varmaankin yrittää niitä. Ja tietysti vähintään 4 "ilmaista" damageakin myös... Vintagessa on luultavasti turhaa pelata 0-manan artifakteja, sillä ne tekevät itsestään maalitauluja, varsinkin kun ovat manaa tuottavia artifakteja (1 gorilla shaman nii moxi on mennyttä...)
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
« Vastaus #4 : 28.10.06 - klo 23:36 »
Vintagessa on luultavasti turhaa pelata 0-manan artifakteja, sillä ne tekevät itsestään maalitauluja, varsinkin kun ovat manaa tuottavia artifakteja (1 gorilla shaman nii moxi on mennyttä...)

Miten mulla on semmonen fiilis, että just siellä vintagessa niitä moxeja ja lotuksia pelataan.... :)
Ja esim, jos sinä aloitat, voit saada kovastikkin aikaan jo ihan chromemoxilla, mountainilla ja lotus petalilla, (verrattuna pelkkään yhteen mountainiin), eikä varmasti joka vastustajan ensimmäinen spelli ole moxmonkey, jos on ollenkaan :)

Poissa Sauron

« Vastaus #5 : 28.10.06 - klo 23:50 »
Ensinnäkin pitää tällaisella pakalla keskittyä suoraan Legacyyn, koska Vintagessa saisit armotta turpiisi. Vintagessa hyvät pakat joko voittavat kierroksella 1-2 tai countteroivat ne viimeiset mätkyt Tekevät spellit voittavat Darksteel Colossuksella tms. Mutta ei pidä heittää toivoaan pakan turnausmahdollisuuksista. Poltolle Legacy on vallan mainio formaatti, jossa se voi pärjätä kaikkia kärkipakkoja vastaan ainakin siedettävästi.
 Ensiksi kannattaa poistaa kaikki permanentit landeja lukuunottamatta, jotta saadaan vastustajan creature/artifakti/enchantmentti-vihakortit turhiksi. Vain sellaiset ei-land permanentit ovat hyviä, joita ei oikeastaan voi tuhota (Mogg Fanatic, Seal of Fire). Itse olen Legacyä pelannut poltolla melko paljon, ja tähän voin laittaa oman listani:

Landit:
16 Mountain
2 Barbarian Ring

(18 landia riittää, jos ei pelaa fetchejä)

Krötöt:
4 Mogg Fanatic

(ainoa ei-tuhottavissa oleva krötö, ja hyvä vastaus kaikkeen, mikä kestää yhden)

Poltto, osasto 1: kolma yhdellä:
4 Lightning Bolt
4 Chain Lightning
4 Lava Spike
4 Rift Bolt

(peruspoltot, jotka Tekevät 3 vahinkoa yhdellä manalla. näitä kannattaa kaikkia pelata 4:ä, ja vain Chain Lightningit ovat hinnakkaampia, ja nekin vain n.5€ kpl)

2cc poltto:
4 Incinerate
4 Flame Rift
4 Magma Jet

(Incinerate on perushyvä 3 mätkyä kahdella manalla-instant, ja Flame Rift aivan uskomaton. 4 mätkyä 2:lla manaa? Yes please. Magma Jet on taas vielä parempi, koska se tuo pakalle muOkkausvoimaa ja Tekee vielä vahinkoakin. Näitä kannattaa pelata aina 4:ä.)

3cc poltto:
4 Flamebreak
2 Browbeat

(Flamebreak on pelin paras joukopoltto, koska se mätkyttää myös pelaajia. Kaikki hordet tuupertuvat tämän edessä. Browbeat on on/off, eli jotkut pitävät, jotkut eivät. Itse olen havainnut 2 sopivaksi määräksi.)

6cc/0cc:
4 Fireblast

(aivan must. 4 mätkyä 2:lla Mountainilla on pakkosisällytys polttopakkaan aina).

Eli toivottavasti oli apua.

Poissa Masa88

« Vastaus #6 : 29.10.06 - klo 00:04 »
Siis kyllähän vintagessa niillä pelataankin (moxeilla) tietysti, buustiahan ne antavat. Ja mitä sanoin moxmonkeystä, harvinaistahan se on että se tulee peliin ekalla vuorolla. polttoahan tämä pakka on, ja sen voisi poistaa heti kun tulee peliin joten oma artifakti pelastuu (ellei vastuksella ole 1 extramanaa pelissä). Joten voi sanoa, että sanoin ennen kuin ajattelin.

Ja mitä Sauronin kommenttiin voi sanoa, neuvosi olivat loistavia. Tavallaan silmäni aukesivat. tarkemmin kun miettii niin itselläni on jo melkein tarvittavat kortit tuohon. Mutta pitää kokeillä eri variatioita tuolle, ja päättää mitkä sopivat mielestäni parhaiten (mutta varmaankin tulee olemaan melkein samanlaiset)
« Viimeksi muokattu: 29.10.06 - klo 00:29 kirjoittanut Masa88 »

Poissa madnes

« Vastaus #7 : 29.10.06 - klo 13:21 »
joo oon testejä tehny tälle ja toistaseks se on ajanu sitä asiaa mitä oon tällä hakenukki. Ois vaa kivaa testata muutamia vintageturnauspakkoja vastaan tätä, mutta kun ei varmaankaan Lahen lähettyviltä sellaisia pakkoja löydy  :(

missä päin lahtea asut?
karmani puolesta alan pikkuhiljaa muistuttaa wall of icea.

H/W

Poissa Masa88

« Vastaus #8 : 29.10.06 - klo 13:23 »
En ihan lahdessa mutta naapurikunnassa Nastolassa. Mutta Voitaisiin kuitenkin varmaan pysyä topicissa, eikö?