Ensinnäkin pitää tällaisella pakalla keskittyä suoraan Legacyyn, koska Vintagessa saisit armotta turpiisi. Vintagessa hyvät pakat joko voittavat kierroksella 1-2 tai countteroivat ne viimeiset mätkyt
Tekevät spellit voittavat Darksteel Colossuksella tms. Mutta ei pidä heittää toivoaan pakan turnausmahdollisuuksista. Poltolle Legacy on vallan mainio formaatti, jossa se voi pärjätä kaikkia kärkipakkoja vastaan ainakin siedettävästi.
Ensiksi kannattaa poistaa kaikki permanentit landeja lukuunottamatta, jotta saadaan vastustajan creature/artifakti/enchantmentti-vihakortit turhiksi. Vain sellaiset ei-land permanentit ovat hyviä, joita ei oikeastaan voi tuhota (
Mogg Fanatic,
Seal of Fire). Itse olen Legacyä pelannut poltolla melko paljon, ja tähän voin laittaa oman listani:
Landit:
16
Mountain2
Barbarian Ring(18 landia riittää, jos ei pelaa fetchejä)
Krötöt:
4
Mogg Fanatic(ainoa ei-tuhottavissa oleva krötö, ja hyvä vastaus kaikkeen, mikä kestää yhden)
Poltto, osasto 1: kolma yhdellä:
4
Lightning Bolt4
Chain Lightning4
Lava Spike4
Rift Bolt(peruspoltot, jotka
Tekevät 3 vahinkoa yhdellä manalla. näitä kannattaa kaikkia pelata 4:ä, ja vain
Chain Lightningit ovat hinnakkaampia, ja nekin vain n.5 kpl)
2cc poltto:
4
Incinerate4
Flame Rift4
Magma Jet(
Incinerate on perushyvä 3 mätkyä kahdella manalla-instant, ja
Flame Rift aivan uskomaton. 4 mätkyä 2:lla manaa? Yes please.
Magma Jet on taas vielä parempi, koska se tuo pakalle mu
Okkausvoimaa ja
Tekee vielä vahinkoakin. Näitä kannattaa pelata aina 4:ä.)
3cc poltto:
4
Flamebreak2
Browbeat(
Flamebreak on pelin paras joukopoltto, koska se mätkyttää myös pelaajia. Kaikki hordet tuupertuvat tämän edessä.
Browbeat on on/off, eli jotkut pitävät, jotkut eivät. Itse olen havainnut 2 sopivaksi määräksi.)
6cc/0cc:
4
Fireblast(aivan must. 4 mätkyä 2:lla
Mountainilla on pakkosisällytys polttopakkaan aina).
Eli toivottavasti oli apua.