Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Pakkojen listausohjelmaa?  (Luettu 5153 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Omnicun

Pakkojen listausohjelmaa?
« : 18.12.06 - klo 00:08 »
Itselläni ainakin on tapana kirjoitella toimivat pakat muistiin johonkin, jotta niitä voi aina välillä kasata entiseen muotoonsa.
Joten tietääkös joku täällä onko olemassa jotain valmisohjelmaa pakkaimperiumin kirjalliseen ylläpitoon? Jollain Microsoft Wordilla sun muulla se homma on suht vaivalloista.
Tai jos ei varsinaisesti niin miten muuten helpoiten tallennatte parhaat dekkinne?
 :)

Poissa veijari

Vs: Pakkojen listausohjelmaa?
« Vastaus #1 : 18.12.06 - klo 00:20 »
WordPad  ;D
Niinpä, eli miksei vain laittaa tekstitiedostona? Se on ihan yhtä pätevä kuin joku taulukko / apprentice ohjelma ja vieläpä yksinkertaisempi.
Itse ainakin olen WordPadiin vääntänyt deckilistoja siitä lähtien kun josksu invasion aikoihin UB:ni laitoin jollekkin nettisivulle(tyyliin brainburst tjs.) ja sieltä tiedostot katosivat päivitysten ohella niin ei huvittanut enää tuollaisiin paikkoihin pakkaa laittaa muistiin.

Poissa Veritas

« Vastaus #2 : 18.12.06 - klo 08:19 »
Itse tykkään suunnitella pakkoja ja kirjata niitä muistiin Magic Workstationilla. Sillä se käy suht. helpostikin kun kaikki kortit ovat sen muistissa ja pakat saa selvään ulkoasuun.

Poissa Hopo

« Vastaus #3 : 18.12.06 - klo 13:21 »
Excel on oiva työkalu, pysyy korttien lukumääräkin hanskassa summakaavoilla. Manacurvet saa esitettyä graafisesti jne.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa kolatatti

« Vastaus #4 : 18.12.06 - klo 15:17 »
Itse olen viime aikoina käyttänyt aika paljon Apprenticea, jonka kiva puoli verrattuna noihin muuhun tarkoitukseen tarkoitettuihin ohjelmiin verrattuna on se, että sillä on suhteellisen helppo myös testata pakkaa. Itse olen jonkin verran mieltynyt combopakkoihin joten pasianssin pelaaminen on hyvä, mutta jos pakka sisältää esim. enemmän kontrollielementtejä, on testaus tietty hyödyllisempää tehdä toista pelaajaa vastaan. Tämäkin tosin Apprenticessa onnistuu mutten ole sitä itse testaillut.

Apprenticen pakkalistoihin voi myös lisätä kommentteja, ja kortteja voi siirrellä listassa ylös ja alas ja sen voi exportata tekstimuodossa. Tosin tuo ohjelma tykkää aina lisätä tiedoston päätteeksi .dec, joten tekstimuotoiset tiedostot ovat muotoa tiedostonnimi.txt.dec jolloin sen joutuu nimeämään uudestaan jos haluaa tuplanapautuksella avata vaikkapa wordpadissa.
EHLO you say? I'm interested...

Paikalla Omnicun

« Vastaus #5 : 18.12.06 - klo 15:29 »
Itse olen viime aikoina käyttänyt aika paljon Apprenticea, jonka kiva puoli verrattuna noihin muuhun tarkoitukseen tarkoitettuihin ohjelmiin verrattuna on se, että sillä on suhteellisen helppo myös testata pakkaa. Itse olen jonkin verran mieltynyt combopakkoihin joten pasianssin pelaaminen on hyvä, mutta jos pakka sisältää esim. enemmän kontrollielementtejä, on testaus tietty hyödyllisempää tehdä toista pelaajaa vastaan. Tämäkin tosin Apprenticessa onnistuu mutten ole sitä itse testaillut.

Apprenticen pakkalistoihin voi myös lisätä kommentteja, ja kortteja voi siirrellä listassa ylös ja alas ja sen voi exportata tekstimuodossa. Tosin tuo ohjelma tykkää aina lisätä tiedoston päätteeksi .dec, joten tekstimuotoiset tiedostot ovat muotoa tiedostonnimi.txt.dec jolloin sen joutuu nimeämään uudestaan jos haluaa tuplanapautuksella avata vaikkapa wordpadissa.

Mistäs tämän "Apprentice" ohjelman voisi ladata(, jos mistään)? Vaikuttaa pätevältä... :)

Vai olisiko tuo Magic Workstation parempi?

Poissa kolatatti

« Vastaus #6 : 18.12.06 - klo 15:41 »
http://www.magic-league.com/download/apprentice.php

Löytyy myös jos kirjoittaa Googleen hakusanoiksi "Apprentice download" ilman lainausmerkkejä ja painaa "Kokeilen onneani" (joka siis menee suoraan ensimmäiseen hakutuloksen tuottaneelle sivulle). :)

Itse ohjelmalle on tuolla asennuspaketti, joka asentuu helposti. Time Spiral ei vielä sisälly asennuspakettiin joten sille on olemassa tuossa samalla sivulla erillinen download (zip-paketti), joka pitää vain purkaa tuohon hakemistoon mihin Apprenticen olet asentanut (oletuksena C:\Program Files\Apprentice)

Muistaakseni Magic Workstation on Apprenticea parempi siinä mielessä että sillä voi ylläpitää omistamiensa korttien listaa. Apprentice on taas mielestäni huomattavan paljon kevyempi ja helppokäyttöisempi jos vain pakkalistoja tahtoo tehdä ja testailla. Kumpikaan ohjelma ei osaa nk. "korttien sääntöjä", eli täppäämiset/untäppäämiset ja siirtelyt eri zonejen välillä yms. pitää tehdä itse.
« Viimeksi muokattu: 18.12.06 - klo 15:46 kirjoittanut kolatatti »
EHLO you say? I'm interested...

Poissa SnowCrow

« Vastaus #7 : 18.12.06 - klo 16:34 »
Joku suomalainen tyyppi on tehnyt tällaiseen käyttöön tarkoitetun ohjelman. Itse en ole testannut, mutta kuulemma ihan näpsäkkä. Ja näyttää ihan hyvältä screenshottien perusteella.
Ohjelma löytyy täältä: http://kotisivu.mtv3.fi/magician/index.html

Poissa one fool

« Vastaus #8 : 18.12.06 - klo 19:28 »
Joku suomalainen tyyppi on tehnyt tällaiseen käyttöön tarkoitetun ohjelman. Itse en ole testannut, mutta kuulemma ihan näpsäkkä. Ja näyttää ihan hyvältä screenshottien perusteella.
Ohjelma löytyy täältä: http://kotisivu.mtv3.fi/magician/index.html

Itse olen tuota ohjelmaa testannut ja minulla on siitä pelkkää positiivistä sanottavaa eli suosittelen lämpimästi.