Mieleen juolahti seuraavaa:
-
Living Death: itse ainakin lähtisin sille linjalle että kaikkimullehetinyt ja ne creaturet kerralla ylös sieltä gravelta (samalla kun opponentin nopeat alkuweeniet lentävät hevon kuuseen). Jos näiden hankkiminen ei tee hyvää kukkarolle kannattaa harkita budjettiversioita
Twilight's Call ja
Living End.
-
Laquatus's Champion: varmaan paras creature mitä sieltä gravelta ylipäänsä voi kaivaa. Useampi tämmöinen vieläpä tappaa opponentin yleensä suoraan. Tehokasta muttei kovin coolia. On turhauttavaa kun kovalla vaivalla kentälle tongituilla lihoilla ei pääse hyökkäämään

-
Spirit of the Night: Tarviiko tätä oikeastaan edes perustella?
-
Scion of Darkness: Iso creature, kiva ability eikä vaadi edes erillistä discardengineä että sen saa gravelle. Cycling for the win.
-
Exhume: Tällä, toisinkuin animate deadillä tai necromancyllä, saa myös protection from black-creaturet (Spirit of the night, Akroma) pysymään pelissä. Opponenttikin voi hyötyä tästä mutta on tämä nopeampi ratkaisu kuin Zombify tai Dread return.
-
Diabolic Servitude: mielestäni aliarvostettu kortti ja hintakin on huokea.
Olen itsekin sillä linjalla, että sinimusta on lähes kaikin puolin parempi ratkaisu. Itselläni on jonkin verran kokemusta molemmilla vaihtoehdoilla pelaamisesta ja oikein rakennettu UB-reanimation voittaa huomattavasti useammin. Sinisen avulla käteen ja gravelle saa yleensä juuri sen mitä haluaa, mustalla pitää laskea liikaa sen supernoston varaan. Esim. Careful study, Merfolk looter, Compulsive Research, Looter Il-kor, Intuition ymsyms parantavat voittoprosenttia tolkuttoman paljon. Myös valkoinen voisi toimia mustan kaverina. Krötöt kentälle ja Armageddonilla ländit paskaksi niin opponentti on yleensä kohtuullisessa kusessa.
Lisäksi kannattaa pitää mielessä että joskus et vain onnistu millään nostamaan niitä komboon tarvittavia kortteja (tai ne saavat maistaa esim. counterspelliä). Tällaisia pelejä varten on hyvä olla plan b. Yleensä se on että hardcastaat creaturesi pöydälle. Voittomahdollisuudet näissä tilanteissa ovat pienet, mutta silti olemassa: vastustajakin voi nostaa paskasti. En siis ainakaan itse lähtisi paljon jotain UUBBGGWWRR-manacosteja laittamaan pakkaan.
Semmoista. Joitain kortteja varmaan unohtui mutta tulihan siinä jo jotain