Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Proksyt  (Luettu 7003 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Snowman

Proksyt
« : 11.02.07 - klo 20:27 »
Eli tuli yhestä toisesta topikista mieleen että miten tai millä proksytatte? Vai proksytatteko ollenkaan? Itse proksytan vain yksinkertaisesti: kortti kuvapuoli alaspäin sleeveihin ja siihen kortin päälle lätkäistään paperilappu jossa lukee mikä kortti se nyt on.

Vs: Proksyt
« Vastaus #1 : 11.02.07 - klo 20:32 »
Itse proksytan vain yksinkertaisesti: kortti kuvapuoli alaspäin sleeveihin ja siihen kortin päälle lätkäistään paperilappu jossa lukee mikä kortti se nyt on.

Itse proksytän ihan samalla tavalla

edit. käytän proksyjä lähinnä vain tilanteissa joissa kokeilen tai suunnittelen pakkaa
« Viimeksi muokattu: 11.02.07 - klo 21:25 kirjoittanut fallen angel 91 »

Poissa Snowman

« Vastaus #2 : 11.02.07 - klo 20:34 »
Ai jaa? Enpä tiennytkää.... :P

Poissa hall0n

« Vastaus #3 : 11.02.07 - klo 20:41 »
Itse en pyri proksyttämään ollenkaan, koska mottoni on: "Jos et omista sitä korttia, niin älä sitten pelaa niillä". Poikkeuksia tosin sallin sillä jos olen saamassa/hankkimassa ko. korttia niin saatan tehdä poikkeuksen. Mielestäni ihan typerää pelata pakalla jossa kaikki kortit ovat proksyjä etkä edes oikeaasti aio hankkia niitä. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta jossain vintagessa se varmaan on aloittelijoille lähes pakollista. Ehkä tässä syy miksi pelaan Standardia enkä Eternal-Formaatteja, kun kakkosen kortteja voi parhaassa tapauksessa jopa saada.

Sen kerran kun proksytin (3 Confidanttia ja 1 Loxoleka) otin kortin kuvan .comista ja printtasin sen ja teippasin jonkun commonin päälle. Mutta muuten en ole proksyjä käyttänyt tai hyväksynyt.

Poissa papana

« Vastaus #4 : 11.02.07 - klo 20:49 »
Itse en pyri proksyttämään ollenkaan, koska mottoni on: "Jos et omista sitä korttia, niin älä sitten pelaa niillä". Poikkeuksia tosin sallin sillä jos olen saamassa/hankkimassa ko. korttia niin saatan tehdä poikkeuksen. Mielestäni ihan typerää pelata pakalla jossa kaikki kortit ovat proksyjä etkä edes oikeaasti aio hankkia niitä. Tämä on vain minun mielipiteeni, mutta jossain vintagessa se varmaan on aloittelijoille lähes pakollista. Ehkä tässä syy miksi pelaan Standardia enkä Eternal-Formaatteja, kun kakkosen kortteja voi parhaassa tapauksessa jopa saada.

Sen kerran kun proksytin (3 Confidanttia ja 1 Loxoleka) otin kortin kuvan .comista ja printtasin sen ja teippasin jonkun commonin päälle. Mutta muuten en ole proksyjä käyttänyt tai hyväksynyt.

Itse olen täysin samaa mieltä Quiet Nomadin kanssa. Itse pröksytän vaikka silloin kun suunnittelen pakan, niin kokeilen toimiiko se käytännössä ja jos se toimii niin kasaan sitten pakan. On nimittäin turhauttavaa jos suunnittelet pakan ja hankit kortit vaivalle siihen ja sitten se ei toimikkaan, mutta toisaalta jos olet hankkinut siihen jotain hyviä käyttis kortteja joita voi käyttä muissakin pakoissa, niin se ei ehkä haittaa niin paljoa, mutta kuitenkin åyrin testaamaan pakan ensin pröksyttämällä ennen kuin hankin kortit siihen (ellen jo omista niitä).  ;)
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa Snowman

« Vastaus #5 : 11.02.07 - klo 20:51 »
En minäkään muuten proksyta kuin silloin kun pitää jotain tiettyä dekkiä tai korttia kokeilla, paitsi nyt olisi edessä sellainen suht iso proksy urakka kun pitäis sitä vintage dekkiä testata...

Poissa sCL

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
« Vastaus #6 : 11.02.07 - klo 23:27 »
Magic Workstation on yllättäen hyvä ohjelma testausta varten, ei tarvitse jokaista .deciä alkaa proksyttamaan. Itse proksyt sitten olen tehnyt tussin ja random basic landin avulla, ne lappuset tahtoo pyöriskellä ja satunnaisesti pudota sieltä suojasta.

Poissa Teroin

« Vastaus #7 : 11.02.07 - klo 23:32 »
Juu, tuubaan raakasti kynää selkään.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa ilpo

« Vastaus #8 : 12.02.07 - klo 00:38 »
Itse en ruukkaa proksailla oikean formaatin kortteja, mutta välillä tulee jotain höpöhöpö-formaattien dekkejä testattua proksyilla. Proksyturnauksissa näkee erilaisia proksyja, joista osa on kyllä aivan kauheita. Pahimmat on väärin päin käännetyt kortit, joihin ei ole kirjoitettu mitään. Seuraavaksi pahimmat on vastaavat jollain lyijykynä- tai kuulakärkikynäsotkulla, jota ei näe suurennuslasillakaan. On paljon mielekkäämpää pelata proksyläjiä vastaan, jos proksyt ovat kuvallisia, sillä korttien näkemiseen ja pöytätilanteen hahmottamiseen ei tarvi käyttää mitään satelliitteja.

Workstationissa sais olla holot ohjelmoituna ja layoutit kuosissa.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Sauron

« Vastaus #9 : 12.02.07 - klo 13:15 »
Etit ilpo ebaysta kuvan haluamastas foilista ja tallennat sen Pics-kansion alakansioon (esim. Rav) muodossa kortti.full.jpg (esim. Dark Confidant.full.jpg). Näin voit helposti mehustella Mws:lla  8).

Itse aiheeseen: proksyja ei tueta muuten kuin Vintage-turneissa, koska ne osaltaan vesittävät keräilykorttipelin idean.
« Viimeksi muokattu: 12.02.07 - klo 13:17 kirjoittanut Sauron »

Poissa Polari

« Vastaus #10 : 12.02.07 - klo 14:02 »
Etit ilpo ebaysta kuvan haluamastas foilista ja tallennat sen Pics-kansion alakansioon (esim. Rav) muodossa kortti.full.jpg (esim. Dark Confidant.full.jpg). Näin voit helposti mehustella Mws:lla  8).
Miksei suoraan lataisi pakettia jossa on kaikkien korttien kuvat valmiiksi oikean nimisinä ja oikeissa kansioissa?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa rayenni

« Vastaus #11 : 12.02.07 - klo 14:09 »
Itselläni oli hetken mielijohteesta pakko tehdä muutama tälläinen, kun löysin inttarwebistä ohjeet:

www.students.tut.fi/~hamala54/sapphire.jpg
www.students.tut.fi/~hamala54/jet.jpg
http://www.students.tut.fi/~hamala54/emerald_academy.jpg

Ihailua herättivät hetken aikaa kun kansiossa pidin, mutta enpä ole jaksanut sarjaa viimeistellä..

Poissa Sauron

« Vastaus #12 : 12.02.07 - klo 14:23 »
Miksei suoraan lataisi pakettia jossa on kaikkien korttien kuvat valmiiksi oikean nimisinä ja oikeissa kansioissa?

Koska nyt haluttiin käsitääkseni foil-kuvia, joita ei tietääkseni saa kaikkia ladattua keralla mistään (valaise toki minua jos olen väärässä).

Poissa Polari

« Vastaus #13 : 12.02.07 - klo 14:52 »
Jepjep, olisi tietysti voinut lukea tarkemmin. Noh, siltikin homma onnistunee helpommin lataamalla kaikista normaalit versiot ja vaihtamalla yksittäin halutut kortit foileiksi, tosin enpä sitten tiedä tarkoititko tuota alunperinkin.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Sauron

« Vastaus #14 : 12.02.07 - klo 16:20 »
Tätä meinasin, eli normikuvat saa helposti, mutta foilien kanssa joutuu vähän säätämään.

Poissa papana

« Vastaus #15 : 12.02.07 - klo 19:15 »
Tässä vaan mietin, että mikä mahtaa olla tämän ''proksuttamisen'' virallinen nimi?
H/W   

''Kun syöt, kannattaa niellä...''

Poissa Fumba

« Vastaus #16 : 12.02.07 - klo 20:05 »
Itselläni oli hetken mielijohteesta pakko tehdä muutama tälläinen, kun löysin inttarwebistä ohjeet:

www.students.tut.fi/~hamala54/sapphire.jpg
www.students.tut.fi/~hamala54/jet.jpg
http://www.students.tut.fi/~hamala54/emerald_academy.jpg

Ihailua herättivät hetken aikaa kun kansiossa pidin, mutta enpä ole jaksanut sarjaa viimeistellä..

Miten teit nuo?