Poromagia

Äänestys

Millä tavoin sekoitat pakkasi

Riffle Shuffle
8 (12.9%)
Pile Shuffle
13 (21%)
Jokin muu, mikä? kerro topikissa
2 (3.2%)
Useamman sekoitustekniikan yhdistelmä, mikä?
17 (27.4%)
Side shuffle
22 (35.5%)

Äänestäjiä yhteensä: 61

Kirjoittaja Aihe: Sekoitustyylisi  (Luettu 13915 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sekoitustyylisi
« : 18.02.07 - klo 10:59 »
Elikkä haluaisin kartoittaa mikä on yleisin pakan sekoitustyyli, itse sekoitan Pile shufflella ;D

edit. jos joku ei tiedä mitä nuo äänestyksessä mainitut sekoitustyylit ovat niin käyköön katsomassa mtgwiki:stä

2. edit. itse en riffletä koska sitä kun tekee tarpeeksi kauan niin korteista tulee jotenkin "lötköjä"

« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo 12:17 kirjoittanut Anastazia »

Poissa Fumba

Vs: Sekoitus tyylisi
« Vastaus #1 : 18.02.07 - klo 11:02 »
Riffletän. Se ei oikeastaan vahingoita kortteja mitenkään, kuten jotkut saattavat väittää.

Poissa Jaakkima

« Vastaus #2 : 18.02.07 - klo 11:13 »
itselläni ei ole mitään tiettyä sekoitustyyliä vaan suflailen yleensä milloin mitenkin, mutta yleisimmät ovat juuri nuo kasa- ja rifle sufle.
Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun.

H/W

Poissa Nastaboi

« Vastaus #3 : 18.02.07 - klo 11:37 »
Teen 1 tai 2 pile sufflea, limitedpakoilla viiteen pinoon, muilla seitsemään. Pinot poimin vaihtelevassa järjestyksessä. Sen jälkeen teen toistakymmentä "side sufflea": pitäen pakan toista puolikasta vasemmassa kädessä työnnän oikealla kädellä toisen puolikkaan kulma edellä toisen puolikkaan sisään siten, että kortit menevät mahdollisimman hyvin lomittain. Lopputulos on lähes yhtä hyvä kuin rifle suffle, mutta vahingoittamatta kortteja. Korttisuojat tosin saattavat vahingoittua, jos jokin kortti on pakassa ylösalaisin. N. 7 sekoituksen välissä teen pieniä nostoja ottamalla oikeaan käteen vähän yli puolet korteista pakan pohjalta ja tipauttamalla kädessä olevista korteista pienen määrän (ylhäältä lukien) pakan päälle, sitten taas pienen määrän ja niin edelleen, kunnes kaikki kortit ovat palanneet vasempaan käteen.

Ja muistakaa rifle- tai sidesufflatessanne poimia ne puolikaat aina siinä järjestyksessä, että pakan pohjimmainen ja päällimmäinenkin kortti vaihtuvat.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Eetu

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
« Vastaus #4 : 18.02.07 - klo 12:07 »
riffle shuffletan. en älyä miten kortit voisivat vahingoittua jos ne ovat muoveissa (hyvissä sellaisissa). ilman muoveja kortit kyllä ottavat ties minkälaista damaa mut harvoinpa jotain kortteja joilla on jotain arvoo pelataan ilman muoveja

Poissa miinin

« Vastaus #5 : 18.02.07 - klo 12:16 »
Kyllä ne rifflessä vaan vahingoittuvat. Itse olin myöskin sitä mieltä, että "eihän se riffletys niille mitään tee", mutta kun olin pakkaani, jossa tietyt stabiilit olivat asustaneet esim. viisi vuotta sekoitellut aina noin, niin pitkän ajan kuluessa kortit hyvistä suojista huolimatta taipuivat hieman. Asiaa ei oiken voi edes korjata vastakkaisella rifflellä, koska kortteihin tulisi turhaa "vääntöä" väärään suuntaan, mikä jälleen vahingoittaisi kortteja edelleen.

Vaikka itse riffletys ei onnistuneesti tehtynä kortteja hajoittaisikaan, niin siinä sattuu kuitenkin huomattavasti muita sekoitustyylejä enemmän vahinkoja, joissa jonkin kortin kulma taittuu tai muuten epäonnistuneesta sekoituksesta johtuen vaurioituu. Kannattaa myös huomata, että rifflettäessä myös suojat joutuvat koville - tai ainakin kovemmille (onpa hieno sana:), kuin muissa - ne eräällä tapaa iskeytyvät toisiaan vasten, mikä kuluttaa myös niitä enemmän.

Itse en siis riffleä enää harrasta, vaan tyydyn pile- ja sideshuffleihin, jotka sekoittavat kotit aivan yhtä tehokkaasti ja huomattavasti korttiystävällisemmi.

EDIT: Viestissä tosiaan oli yhdys_sana_virhe:) Ihan keskustelun sujuvuuden nimissä kuitenkin poistin siitä seuranneen spekuloinnin.
« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo 13:27 kirjoittanut Anastazia »

Poissa Fumba

« Vastaus #6 : 18.02.07 - klo 12:22 »
muuten epä onnistuneesta sekoituksesta johtuen
...Minkä jälkeen Anastazia naurettiin pihalle foorumilta yhdyssanavirheen takia. Tai sitten ei. Tähän kohtaan edit, näköjään ei.

Jos palataan aiheeseen, niin harrastan kyllä tuota side shuffleakin aina välillä (lue: enemmän kuin riffletystä, mutta omaa ääntään ei voi poistaa ja äänestää uudestaan).

Editaatio numero kaksi: poistin ensimmäisen muokkauksen.
« Viimeksi muokattu: 18.02.07 - klo 13:32 kirjoittanut Fumba »

Poissa Nastaboi

Vs: Sekoitustyylisi
« Vastaus #7 : 18.02.07 - klo 12:41 »
Toisten typoille on typerää naureskella. Täysin lukukelvottomista viesteistä on kyllä asiallista kohteliaasti huomauttaa.

Pitäisikö tuo vaihtoehto "Vaihtoehto 1 ja 2" muuttaa muotoon "Useamman sekoitustekniikan yhdistelmä" tms?
Lainaus
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa luma

Re: Sekoitustyylisi
« Vastaus #8 : 18.02.07 - klo 12:52 »
Side ja pile shufflet käytössä "tavallisilla pakoilla", witsillä joutuu vähän improvisoimaan  ::)

Poissa one fool

« Vastaus #9 : 18.02.07 - klo 13:21 »
Itse kun en saa korttejani muuten sekoitetuksi (Lue: eivät sekoitu riflaamalla), lynttään ne keoksi pöydälle. ;D Siitä vaan sitten pyörittelemään sitä kekoa. Aikansa kekoa pyöriteltyäni alan kasaamaan kortteja siten, että varmuuden vuoksi otan kortit vielä eri paikoista läjää. On muuten melko aikaa vievää puuhaa, joskus vain otan ja sekoitan riflaamalla siitä huolimatta, että ne eivät sekoitu. Taitaa muuten sekoitustyylini olla vähän samantapainen kuin tuo pile shuffle, jos nyt oikein ymmärsin

Poissa Dark Knight

« Vastaus #10 : 18.02.07 - klo 13:22 »
No niin, no niin ihmiset. Jättäkäähän tuo kinastelu kirjoitusvirheistä, ennen kuin joku neropatti hoksaa jakaa karmamiinuksia.

Minä käytän tuota "riflatusta" sekoitustyylinäni (mistä hitosta joku on tuonkin sanan vääntänyt :P) lähinnä siksi, ettei se vie niin paljon aikaa, kuin pinosekoitustyyli. Tietenkin muoveja kuluu, mutta kuluminen on NIIN hidasta, ettei se niin paljoa haittaa.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #11 : 18.02.07 - klo 13:33 »
Hämmästyttää tuo pelkän pile shufflen suosio. En nyt tiedä käyttävätkö sitä äänestäneet tosiaan pile shufflea ainoana sekoitustapanaan, mutta pile shuffle ei saata pakkaa satunnaiseen järjestykseen ja sillä on siksi erittäin helppo huijata. Sen takia se ei kelpaa turnauksissa ainoana sekoitustapana. Jos käytät pile shufflea, käytä aina sen lisäksi riffle shufflea ja/tai side shufflea.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Dark Knight

« Vastaus #12 : 18.02.07 - klo 13:36 »
Hetkinen. Minulta meni hiukan ohi, että millainen sekoitustyyli tuo "side shuflle" oikein on?
Tässä vaihtolistani:

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #13 : 18.02.07 - klo 13:44 »
Side shuffeksi sanotaan sitä sekoitustapaa, jossa otetaan osa pakasta ja työnnetään se sitten lomittain sen toisen osan kanssa.

Poissa Dark Knight

« Vastaus #14 : 18.02.07 - klo 13:45 »
Kiitän. Siinä tapauksessa käytän sekä "rifflatusta" että "side sufflea".
Tässä vaihtolistani:

Poissa DaiJou

« Vastaus #15 : 18.02.07 - klo 13:46 »
Rifleä on tullut harrastettua liikaa. Se näkyy jo korteissa. Älkää ihmiset kovin kovaa riflatko, ihan aikuisten oikeasti menee kortit huonoksi.
Side- ja pilesulfea nykyään suosin. Lisäksi nostelen pakkaa runsaastikkin ja pari kertaa vielä sidesuflean ennen kuin tarjoan pakkaa toiselle.

Poissa kolatatti

« Vastaus #16 : 18.02.07 - klo 13:49 »
Itse käytän pääasiassa side shufflea, eli runttaan puolet pakasta toiseen puolikkaaseen kerran pari ja se on siinä. Turnajaisissa sidettämisen jälkeen teen yhden pile shufflen ja sitten taas pari runttausta. Pile shuffle sidettämisen jälkeen siis siksi ettei vahingossa kaikki sidekortit tule sitten peräkkäin käteen. Kaikki muu on taikauskoa. Ja tietenkin rifflettäminen kuluttaa kortteja kun sekoitustyylin ideana on taittaa kortteja jokaisella sekoituskerralla.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Nastaboi

« Vastaus #17 : 18.02.07 - klo 14:00 »
Side shuffeksi sanotaan sitä sekoitustapaa, jossa otetaan osa pakasta ja työnnetään se sitten lomittain sen toisen osan kanssa.
Miten sä osasit sanoa tuon ihmisten kielellä ja minä en?
Lainaus
HW
OM

Poissa jkk

• Vaihtopalaute:
    ( | | )
« Vastaus #18 : 18.02.07 - klo 14:05 »
Miten sä osasit sanoa tuon ihmisten kielellä ja minä en?

;D  ;D

Poissa Eetu

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
« Vastaus #19 : 18.02.07 - klo 14:50 »
nyt kun tarkkailin sekoittamistani oikein urakalla niin huomasin että side shuffletan suurimmaksi osaksi. no virheitä sattuu... ;)

Poissa JunioRcmf

« Vastaus #20 : 18.02.07 - klo 15:03 »
Itse side ja pile suffletan.

Poissa hall0n

« Vastaus #21 : 18.02.07 - klo 17:36 »
No nyt minäkin voin äänestää kun tiedän että käytän pile shufflea.

Poissa olppari

« Vastaus #22 : 18.02.07 - klo 18:57 »
heitän kortit hattuun ja tarjoon vispilää perään
"Vaikka elämä on nykyään niin kallista, on se siitä huolimatta hyvin suosittua."

« Vastaus #23 : 18.02.07 - klo 19:11 »
heitän kortit hattuun ja tarjoon vispilää perään

Selittäisitkö tarkemmin? ;D

Poissa av

« Vastaus #24 : 18.02.07 - klo 19:52 »
Pile shuffle + side shuffle perään.

Poissa AnKKa

« Vastaus #25 : 18.02.07 - klo 20:34 »
Itse useimmiten side shuffletan, joskus teen jotain pile shufflen tapaista..
Ja tuosta riflettämisestä.. itse en edes pystry riflettämään kortteja jotka ovat shieldeissä, koska ne tuntuvat olevan niin jäykkiä.

Poissa sCL

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
« Vastaus #26 : 18.02.07 - klo 21:36 »
Riffleä ns. huonommille pakoille, sideä suojissa oleville. Satunnaisesti pileä sekaan.

Poissa instiqma

« Vastaus #27 : 18.02.07 - klo 22:34 »
Joka kerta vähintään kerran pile, useampi riffle joiden välissä side. :) Saatan shufflata pakkaa ihan jonkun aikaa. Runsas sekoittelu johtuu lähinnä pakkapreferenssistä (yritin olla fiksu, onko tuo oikea sana?), eli pelaan usein controllahtavia pakkoja -> pelit kestävät pitkään -> landeja on yleensä paljon läjässä.

Poissa Icirtus

« Vastaus #28 : 18.02.07 - klo 22:39 »
Aluksi yksi pile, sitten 3x Side. Pile on ehdoton, juurikin että ne ländit on kasassa ja mä en ainakaan halua top-deckata kuutta maata putkeen.. Sidet kruunaa tämän operaation.
Listani

Yksin olen yksinäinen

Poissa Sauron

« Vastaus #29 : 19.02.07 - klo 22:12 »
Ensin yksi pile suffle (5 kasaa) ja päällä 4-5 sideä + cut (cuttaan aina, vaikka vastustaja tekee sen heti perään). Ei ole korit (tai suojat) kärsineet, ja hyvin on kortit randomisoitunut.