Kyllä ne rifflessä vaan vahingoittuvat. Itse olin myöskin sitä mieltä, että "eihän se riffletys niille mitään tee", mutta kun olin pakkaani, jossa tietyt stabiilit olivat asustaneet esim. viisi vuotta sekoitellut aina noin, niin pitkän ajan kuluessa kortit hyvistä suojista huolimatta taipuivat hieman. Asiaa ei oiken voi edes korjata vastakkaisella rifflellä, koska kortteihin tulisi turhaa "vääntöä" väärään suuntaan, mikä jälleen vahingoittaisi kortteja edelleen.
Vaikka itse riffletys ei onnistuneesti tehtynä kortteja hajoittaisikaan, niin siinä sattuu kuitenkin huomattavasti muita sekoitustyylejä enemmän vahinkoja, joissa jonkin kortin kulma taittuu tai muuten epäonnistuneesta sekoituksesta johtuen vaurioituu. Kannattaa myös huomata, että rifflettäessä myös suojat joutuvat koville - tai ainakin kovemmille (onpa hieno sana:), kuin muissa - ne eräällä tapaa iskeytyvät toisiaan vasten, mikä kuluttaa myös niitä enemmän.
Itse en siis riffleä enää harrasta, vaan tyydyn pile- ja sideshuffleihin, jotka sekoittavat kotit aivan yhtä tehokkaasti ja huomattavasti korttiystävällisemmi.
EDIT: Viestissä tosiaan oli yhdys_sana_virhe:) Ihan keskustelun sujuvuuden nimissä kuitenkin poistin siitä seuranneen spekuloinnin.