Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus  (Luettu 7086 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa The Abyss

Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« : 20.02.07 - klo 18:32 »
Oletetaan, että saan ”loputtoman” storm-countin esimerkiksi Auriok Salvagersin avulla pelaamalla ”loputtomasti” Black Lotusta (siitähän saa myös ”loputtomat” manat, mutta se ei tässä kysymyksessä ole oleellista). Oletetaan myös, että minulla on pelissä Tormod’s Crypt.

Pelaan Brain Freezen ”loputtomalla” määrällä kopioita. Oletetaan, että syystä tai toisesta tiedän varmuudella vastustajan pakassa olevan kaksi Gaea’s Blessingia (mutta siellä ei ole esimerkiksi Darksteel Colossusta, Serra Avataria tai muita vastaavia suffling-kortteja). Brain Freeze, Storm ja kaikki kopiot resolvaavat ja targetoivat vastustajaa.

Nyt haluan tietysti removata Tormod’s Cryptalla vastustajan graven (responsena Gaea’s Blessingin triggeröitymiseen) vasta siinä vaiheessa, kun molemmat Gaea’s Blessingit menevät yhtä aikaa saman Brain Freeze -kopion seurauksena gravelle. Tämähän tulee varmuudella jossakin vaiheessa tapahtumaan, kun millausta ja sufflausta jatketaan riittävän kauan, joten periaatteessahan saan vastustajan millattua.

Eli kysymys: Pitääkö millausta ja sufflausta jatkaa niin kauan, että molemmat Gaea’s Blessingit todella menevät yhtä aikaa gravelle? Tässähän saattaa kestää hyvinkin kauan, ennen kuin Gaea’s Blessingit asettuvat suotuisaan järjestykseen pakassa (varsinkin, jos niitä olisikin kolme, mutta siinäkin tapauksessa nehän ennen pitkää tulevat asettumaan peräkkäin oikeaan kohtaan pakassa). Entä onko tässä mahdollisesti jokin aikaraja, ja päättyykö peli tasuriin, jos edellä mainittu tilanne ei tapahdu?

Poissa duracel

Re: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #1 : 20.02.07 - klo 19:47 »
Sinulla ei ole loputonta storm countia, koska se ei ole mahdollista, joten tuon tapahtuminen jossain vaiheessa ei ole varmaa. Joudut pelaamaan tilanteen läpi, missä vaiheessa luultavasti molemmat olette stallaamassa. Tällaisen tilanteen hoitaminen on jokaisen tuomarin oma asia. Toivon ettei kukaan anna voittoa tätä temppua yrittävälle.

Tämä EI myöskään minusta ole looppi, joten tasapeliä tästä ei pitäisi tulla.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa ilpo

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #2 : 20.02.07 - klo 20:41 »
Miksi tällaisesta tapauksesta tai vastaavasta (dragon-turautus) ei pitäisi antaa suoraa voittoa? Tuon läpipelaaminen on raskasta ja turhaa, kun kyseessä on melko isot numerot. Mielestäni tuossa ei voi myöskään vedota stallaamiseen, sillä kompottaja yrittää voittaa, ja onhan hänellä kuitenkin siihen yli 99,9% prosentin mahdollisuus, kun on tarpeeksi manaa poolissa. Jos ei anneta mahdollisuutta YRITTÄÄ pelata läpi tuota tilannetta, oikoreitti on hyvä vaihtoehto eikä siihen mene edes tuskaisen paljon aikaa. Itse antaisin turnauksessa tuosta suoraa voiton, kun uskon käytännön toimivuuteen.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Polari

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #3 : 20.02.07 - klo 22:26 »
Tarkastellessa tilannetta täysin irrallisena, oikoreitin käyttäminen olisi luultavasti järkevämpi ratkaisu, mutta silti hoitaisin tilanteen turnauksessa kuten duracel kuvaili. Koska tapahtumia ei voi suorittaa loputtomasti kyseessä ei ole looppi eikä siihen myöskään voi soveltaa looppeja varten tehtyjä erikoissääntöjä, ja vaikka pystyisinkin epsilon-delta -todistuksella formaalisti osoittamaan että onnistumisen todennäköisyyden saa mielivaltaisen lähelle yhtä, se on silti aina pienempää kuin yksi (suomeksi: todennäköisyys voi olla 99.99999...%, muttei ikinä 100%). Mikään kohta missään sääntödokumentissa ei anna soveltaa tällaiseen tilanteeseen poikkeusmenettelyä, ja tilanne on myöskin niin harvinainen ettei sitä varten ole mielekästä luoda erikoistapausta. Vaikka kontekstista (Magicin turnaussäännöt ja -policyt) erotettuna oikotie olisikin järkevämpi vaihtoehto, rulingien johdonmukaisuutta pidetään yleisesti tärkeämpänä kuin kaikkien kulmatapausten mielekkyyttä, joten tämäkin tapaus hoidetaan täsmälleen sääntökirjan mukaan.

Kummallekin päätökselle on ihan kohtuullisen järkevät perustelut eikä tilanne siis aivan päivänselvä ole, mutta vaikka mitenkään muuten en tähän ratkaisuun päätyisi, toimisin silti näin koska korkeammat tahot ovat päättäneet sen olevan vaihtoehdoista parempi. Joitain kuukausia sitten olinkin asiasta eri mieltä. Mutta vaikka virallinen linja olisi mielestäni miten typerä tahansa, noudattaisin sitä silti, koska tuomaripäätösten johdonmukaisuus eri turnausten välillä on tärkeämpää kuin oma mielipiteeni jostain yksittäisestä tilanteesta.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa duracel

Re: Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #4 : 20.02.07 - klo 22:49 »
Keksin useampia tilanteita, joissa toisen pelaajan voittaminen tarpeeksi pitkään jatkuvassa pelissä on VARMAA, mutta en silti antaisi pelaajalle suoraan voittoa. En näe miksi pelaajalle pitäisi EPÄVARMASSA tilanteessa antaa suoraan voitto vain siksi ettei hänen pakkansa pysty voittamaan nopeammin. Komboilija tehköön paremman kombon.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa ilpo

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #5 : 21.02.07 - klo 00:45 »
Jos kompolla voittaa VARMASTI, ei ole mitään syytä pakottaa tilannetta siihen pisteeseen, että kompopelaaja alkaa yksitelleen veivaamaan noita Blessinkejä Cryptaan. 99,99999% epsilon-delta-force jutulla on porofarmilla 1, kun luetaan pyöristyssääntöjä ja ajatellaan maalaisjärjellä. Piti vetästä hamppari ja juua vähän jaffaa tuon Polarin selityksen jälkeen, tuli sen verran pää kipeeksi. Näin yksinkertaisista asioista ei kannata tehdä hankalia, meikä ainakin luottaa maalaisjärkeen epsilon-deltaforcen sijaan, vaikka kuin olis Chuch Norris iskussa.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Polari

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #6 : 21.02.07 - klo 01:32 »
Äh, ei pitäisi kirjoittaa monimutkaisista asioista liian väsyneenä. Unohtakaapa se osuus kokonaan, se nyt ei alunperinkään ollut kovin oleellista. Pointti oli että vaikka Blessingit jossain vaiheessa tulevat lähes varmasti niin ne eivät tule täysin varmasti, ja kuten Jari korjasi niin eipä sillä oikeastaan ole väliäkään. Kyseessä ei ole looppi joten looppeihin liittyviä sääntöjä ei voi soveltaa tuohon, eikä looppien lisäksi ole olemassa muuta sääntöä joka lahjoittaisi pelaajalle voiton pelkästään sillä että pystyy näyttämään kombon voittavan pienen viuhumisen jälkeen.

Ja ratkaisu ei ole että pakotetaan kombopelaaja veivaamaan noita yksitellen kunnes Blessingit tulevat yhtäaikaa. Sitä voi yrittää pariin kertaan, mutta sen jälkeen on tehtävä jotain mikä oikeasti edistää pelitilannetta tai menee stallaukseksi.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa ilpo

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #7 : 21.02.07 - klo 02:04 »
Jos ei millaaminen ole pelitilannetta edistävää niin ei sitten mikään. Stormin saa oikeasti niin lähelle ääretöntä, että rohkenen väittää sitä loputtomaksi. Tässä vaiheessa todennäköisyys nostaa kaksi tai kolme Cryptaa kolmen kortin sisään on tasan tarpeeksi 100%. Itse sallin tässä vaiheessa oikoreitin mielelläni, sillä se jos mikä on jonnin joutavaa, että annetaan "pari yritystä" millata ja sitten game lossia päälle stallauksesta. En näe tässä vaiheessa mitään muuta järkevää vaihtoehtoa kuin oikoreitin. Tässä ei ole "voiton lahjoittamisesta" kyse vaan selkeästä lopputuloksesta, johon päästään joko oikoreitin kautta tai helvetinmoisen hitsauksen tuloksena.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #8 : 21.02.07 - klo 10:45 »
DCI:n virallinen kanta on, että vaikka Gaea's Blessingien päätyminen johonkin tiettyyn paikkaan olisi kuinka todennäköistä, se ei silti ole varmaa. Tämä tilanne ei ole infinite loop, eikä tässä voida forcata voittoa. Suosittelen muiden voittokeinojen laittamista pakkaan, ja toivon että kaikk tuomarit hoitavat tilanteen näiden periaatteiden mukaisesti. Judge mailing listin arkistoista löytyy aiheesta lisää keskustelua (en linkkaa koska arkisto on ei-julkinen nykyään).
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa ilpo

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #9 : 21.02.07 - klo 12:09 »
Vaikka tilanne on mulle täysin VARMA, kysyn juttua toista kautta.

Miksi tuota tilannetta ei saisi kokeilla noin satamiljoonaabiljoonaa kertaa läpi, kun kerran oikoreittivoittoa ei saisi käyttää? Jos millaajalla on kuitenkin täysin selvä mahdollisuus voittaa peli (joka täysin varmasti tulee tapahtumaan tarpeeksi monen toiston jälkeen), miksi tässä voisi puhua stallauksesta? Pelihän etenee, kun kaveria millataan ja mun mielestä varsin selvästi. Saattaahan siinä millaamisessa tovi mennä, kun haetaan kahta Blessingiä peräkkäin, mutta miksi sitä ei saisi yrittää, kun kerta oikoreittiä ei saa käyttää?

Tässähän DCI haluaa mennä sieltä, missä aita on matalin, jos tilanne katsotaan pelin tahalliseksi viivyttämiseksi eli stallaukseksi. DCI ei halua antaa +99,9999999...% mahdollisuudesta suoraa voittoa, sillä se ei muka ole "täysin varma" (vaikka se on). DCI ei myöskään halua, että tilanne menee siihen, että millaaja veivaa perjantaista sunnuntaihin kaverin dekkiä löytääkseen kaksi peräkkäistä Blessingiä. Sitten tosiaan mennään matalan aidan kohdalta ja tehdään jotain typeriä päätöksiä kuten stallaus tässä tapauksessa. Koska DCI ei tässä asiassa toimi niin kuin sen mielestäni pitäisi, antaisin tästä oikoreittivoiton sen enempiä kyselemättä.

Toiston toistoa. Haluaisin kuitenkin kuulla kokeneempien tuomarikollegoiden mielipiteen tästä stallauksesta asian tiimoilta.

Jos DCI:n kanta on "suosittelemme muita voittokeinoja", on kavereilla ainakin huumorintajua. Tämä Blessing-taistelu on kerran vuodessa tai kahdessa tapahtuvaa riemua. Tykkään combosta.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #10 : 21.02.07 - klo 12:40 »
Tarkkasilmäinen lukija huomaa, että muun voittokeinon lisääminen pakkaan oli minun henkilökohtainen suositukseni, ja DCI:n virallinen kanta oli se, että näm Gaea's Blessing-tilanteet eivät ole looppeja. On turha keskustella täällä siitä, onko tämä kanta järkevä vai ei; siitä on keskusteltu väsyksiin asti kaikenlaisilla tuomarien mailing listeillä ja jos virallinen kanta muuttuu, tulette varmasti kuulemaan siitä.

Ensinnäkin, vaikka nämä todennäköisyysjutut ovat selvää pässinlihaa osalle ihmisistä, ne eivät suinkaan ole sitä kaikille. Kuulostaako todennäköisyyksiin perustuva tuomarointi noin keskimäärin hyvältä idealta? Kuinka lähellä 100 prosenttia pitää todennäköisyyden olla, että voimme ottaa shorcutin käyttöön ja julistaa pelaajan voittajaksi sen perusteella? Kuulostaako ylipäätänsä hyvältä, että tuomarit päättävät pelin voittajan sen sijaan, että pelaajat oikeasti pelaavat pelinsä loppuun? Turnauksissa aikarajat ovat tosiseikka; turnauspelaajan on syytä pelata sellaista dekkiä, joka pystyy voittamaan aikarajan puitteissa. Jos pelaaja tekee jotain, mikä ei edistä pelitilannetta järkevällä tavalla, voidaan sitä pitää stallaamisena.

Mikään ei tietenkään estä pelaajaa luovuttamasta, jos hän on sitä mieltä, että vastustaja on demonstroinut voittokeinonsa.

Jos sinä päätät kaikesta huolimatta toimia tässä asiassa DCI:n virallisen kannan vastaisesti, silloin pelaajat voivat huomata, että tämä ruling ei olekaan kaikissa DCI:n turnauksissa sama (koska toivottavasti kaikki muut tässä maassa noudattavat virallista kantaa), ja se on erittäin huono asia. DCI on olemassa siksi, että voisimme tarjota pelaajille yhdenmukaisen turnauskokemuksen kaikkialla maailmassa. Tämä ei tietenkään toteudu aina ja kaikissa asioissa, mutta siihen tulisi kaikkien tuomarien pyrkiä, varsinkin jos heillä on virallinen tuomarinstatus. Tuomarien pitää noudattaa niitäkin sääntöjä, jotka eivät itseä miellytä. Jos se ei onnistu, ei pidä ruveta viralliseksi tuomariksi.


Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa duracel

Re: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #11 : 21.02.07 - klo 12:43 »
En tarkoittanut, että se välttämättä olisi heti stallausta, mutta se VOI olla sitä. Toivoin, että tuo edellinen vastaukseni olisi selventänyt omaa näkemystäni. Huomaa, että todennäköisyys ei ole 99.999... %, koska sehän on sama asia kuin 100 %, vaan noita desimaaleja on äärellinen määrä, jolloin voitto ei ole varmaa, jos millaamista jatketaan stormin countin loppumiseen asti. Tällaisen sallimisessa taas ei ole mitään järkeä. Kyllä tämä varmasti vintage-pelaajaa ahdistaa, mutta ei tässä ole mitään epäselvää. Tiedät säännöt, joten mikset voisi tehdä pakkaa, joka voittaa niiden sääntöjen puitteissa?

Ja vielä selvennys, jos joillekin oli epäselvää: tämä ei ole looppi, koska yhden "kierroksen" jälkeen tulos on satunnainen.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #12 : 21.02.07 - klo 12:50 »
Tuossa IRC:ssä vähän juteltiin tuosta pelin hidastamisasiasta, ja vaikka ymmärrämme DCI:n kannan siihen, miksi suoraa voittoa ei voi antaa, emme ymmärrä sitä, miksi tätä ei saa jatkaa tarvittavan kauan. Pinossa on sanotaan vaikka 10^500 Brain Freezen kopiota, jotka olisi tietysti pakko ratkaista jotenkin, ennen kuin peli voi edetä seuraaville vuoroille. Toisaalta pelaaja on sanonut, että jos eräs tietty ehto tapahtuu, hän voittaa pelin välittömästi. Ei kyllä mahdu kalloon, miten tämä ei ole pelitilanteen edistämistä. Ei kai tuomari voi vain sanoa, että 10^500 - 7 Brain Freezeä jätetään ratkaisematta siksi, että ne eivät edistä pelitilannetta, kun huonon tuurin takia et sattunut nostamaan muita voittokeinoja pyöriessäsi?

Poissa kolatatti

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #13 : 21.02.07 - klo 12:57 »
Siis onko mahdollista saada joku sanktio siitä että pelaa hyvin hyvin suurella stormicountilla Brain Freezen? Mitä ihmettä? Eihän se oli pelin viivyttämistä jos yrittää voittaa, vai onko? Ymmärrän kyllä hyvin jos tuosta ei suoraan voittoa voi antaa (eikä mielestäni tuomarin niin pitäisi tehdäkään vaan vastustajan pitäisi tajuta skoopata), mutta jos vastustaja ei luovuta tuollaisessa tilanteessa niin hänhän on se joka viivyttelee, vai onko DCI:llä joku erilainen käsitys tästä?

Sitäpaitsi ihmiset viivyttelee varmaan saman verran Intuitioniensa ja Gifts Ungiveniensä kanssa turnauksissa, miksei niistä anneta stallaustuomiota?
EHLO you say? I'm interested...

Poissa duracel

Re: Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #14 : 21.02.07 - klo 13:01 »
Ei kyllä mahdu kalloon, miten tämä ei ole pelitilanteen edistämistä. Ei kai tuomari voi vain sanoa, että 10^500 - 7 Brain Freezeä jätetään ratkaisematta siksi, että ne eivät edistä pelitilannetta, kun huonon tuurin takia et sattunut nostamaan muita voittokeinoja pyöriessäsi?

Kuinka kauan tätä sitten mielestäsi pitäisi antaa jatkaa? Jossain vaiheessa on pakko lopettaa kuitenkin, kun vaatteet ovat menneet pois muodista ja omat hampaatkin ovat tippuneet.

Ja aiheeseen liittymättömät viestit voitte pitää poissa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa ilpo

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #15 : 21.02.07 - klo 13:57 »
Selkeyden vuoksi kerron, että itse en pelaa koskaan Brain Freezeä, koska se on jörssiä. Tässä lähinnä spekuloidaan mahdollisuutta tällaiselle tapahtumalle. Hyvin hyvin harva pelaa kahta Blessingiä dekissä, mutta tällaisia tilanteita tulee vaan jossain muodossa aina silloin tällöin eteen.
Tiedät säännöt, joten mikset voisi tehdä pakkaa, joka voittaa niiden sääntöjen puitteissa?
Tässähän tiedustellaan näitä puitteita. Kuten olen jo sanonut, tahdon tietää, miten tällaisissa tilanteissa tulisi toimia ja MIKSI.

Mielestäni tilannetta jatkettaisiin siihen asti, että toinen luovuttaa tai toinen voittaa. Onneksi näin ei tarvi tehdä, kun on olemassa oikoreitti. Todennäköisyyden ollessa äärettömän lähellä sataa, eli sata siis, voidaan ratkaista tilanne helposti. Tässä ei ole kyse mistään "todennäköisyyksien perusteella tuomaroinnista", kuten hyvin tiedätte. Kyse on siitä faktasta, että ei ole mitään järkeä millata batsiljoonaa kertaa, kun voi vetää oikoreitin kautta saman tuloksen.

Tässä pitäisi myös saada selvä vastaus siihen, onko tilanne stallausta tai voiko se siksi muuttua. Pelkkä "luultavasti" ja "VOI" olla stallausta ei mun mielestä tuomarin suusta riitä. Missä vaiheessa se muuttuu stallaukseksi? Heti kun pakasta paljastuu pari Blessingiä, parin yrityksen jälkeen vai kun hatusta heitetty aika on kulunut? Jos millaajalle ei anneta mahdollisuutta voittaa, tilanne on päinvastainen kuin tässä esitetty.

Millaaminen on järkevä tapa edistää peliä, sillä se on toisen pelaajan VOITTOKEINO (vertaa creatureihin, joita t2-pakat pelaa). Aikarajat ovat tosiseikka, joo. Siksi tilanteessa oikea ratkaisu on oikoreitti.

Kuulostaako ylipäätänsä hyvältä, että tuomarit päättävät pelin voittajan sen sijaan, että pelaajat oikeasti pelaavat pelinsä loppuun?

Näinhän siinä joka tapauksessa käy, jos tällainen tilanne tapahtuu. Tuomari joko käyttää oikoreittiä tai hakkaa tuolilla päähän huutaen stallausta ja vääriä voittokeinoja. Tai onhan siinä tietysti vaihtoehtona millata loppuun asti, mutta tässähän taidettiin se aikaraja jo mainita (vaikka eihän tilanteessa mennä edes lisävuoroille vielä). Lisäksi järkevällä tavalla peliä edistävä toiminta on vähän epäselvä ainakin mulle.

Tuntuu, että toistan itseäni kuin joku papukaija. Se on turhauttavaa. Kertokaa ny hyvät ihmiset mulle, miten tuo stallaus-operaatio tässä toimii.
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Rancid-

Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #16 : 21.02.07 - klo 14:11 »
Itse tuomioon kantaa ottamatta mainittakoon, että laskeskelimme IRCissä todennäköisyyttä sille, että Brain Freezen pelaaja saa haluamansa eli vastustajan molemmat Blessingit samaan Freeze-kolmikkoon. Tulos oli luokkaa 2/(pakan koko - 1) olettaen että pakan koko on jaollinen kolmella. Tällöin heti pelin alkuvaiheessa 51 kortin pakalla onnistumisen todennäköisyys on 4%. Yli 50 prosenttiin todennäköisyys nousee tämän kokoisella kasalla siinä 17 yrityksen (eli sekoituskerran) kohdalla ja 90% varmuudella homma onnistuu 57 sekoituksen jälkeen. Viisaammat ottakoot kantaa siihen, miten järkevää tällaisen pelitilanteen peluuttaminen on.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #17 : 21.02.07 - klo 14:15 »
Sivuhuomiona sekoitusasiaan: Kumpikaan pelaaja ei sitten saa yrittää sekoittaa pakkaa niin, että Blessingit joko olisivat lähekkäin tai eivät olisi. Tämä on erillinen kusetustapaus ja siitä on omat tuomionsa, käytännössä aina diskaus. (Tarkennus lienee tarpeen, kun osalle lukijoista on hämärää mm. maiden ja värillisten olentojen ero. Tosin ehkäpä he eivät tätä ketjua muutenkaan lue.)

EDITAATIO: En ole tuomari, mutta minusta sekoitusta jatkettaisiin aikarajaan asti ja sen jälkeen ehkä vielä viimeisen muun käynnissä olevan matsin päättymiseen asti. Kumminkin kyseessä on prosessi, jossa ei voida käyttää oikoteita, ja toinen pelaaja ei ole saanut sitä aikaan ilkeyttään, vaan pyrkiessään voittamaan. Ja voittamaan pyrkiminen on tässä pelissä erityisen sallittua. [Lisätty miltei heti alkuperäisen perään.]
« Viimeksi muokattu: 21.02.07 - klo 14:18 kirjoittanut Thaurwylth »

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #18 : 21.02.07 - klo 14:20 »
Sinun, minun tai jonkun muun yksittäisen tuomarin mielipide oikeasta ratkaisusta on merkityksetön, koska DCI haluaa meidän käyttävän tiettyä ratkaisua. Annoin jo jonkinlaisen selityksen siitä, miksi DCI on päätynyt tämmöiseen ratkaisuun. Ole vapaasti eri mieltä sen kanssa, mutta noudata sitä kun toimit tuomarina DCI-sanktioidussa turnauksessa.

Mitä tulee stallaamisen määrittelemiseen...se ei ole ihan helppoa. Slow play on sitä, että pelaaja miettii jotain asiaa pelissä kauemmin, kuin on kohtuullista. Stallaus on sitä, että tahallaan pelaa hitaasti ja yrittää hyötyä aikarajasta. Jos tiedät, että et välttämättä saa aikaan haluamaasi tulosta aikarajan puitteissa, ja jatkat silti yrittämistä, sen sijaan että yrittäisit voittaa jollain varmemmalla tavalla, sinua voidaan syyttää stallaamisesta. Ja minä sanon "voidaan" sen takia, että kyseessä on hypoteettinen tilanne ja loppujen lopuksi stallaamisen voi todeta vain se tuomari siellä oikean pelin ja pöydän ääressä. Slow playn ja stallaamisen tunnistaminen ovat tuomareille vaikeimpia asioita.

Toivottavasti tämä asia on nyt loppuunkäsitelty.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa duracel

Re: Gaea's Blessing ja "loputon" millaus
« Vastaus #19 : 21.02.07 - klo 14:20 »
Kuten olen jo sanonut, tahdon tietää, miten tällaisissa tilanteissa tulisi toimia ja MIKSI.

Luulin, että tämä tuli selväksi jo jokunen viesti sitten, mutta haluat ilmeisesti jankuttaa samaa kuolemaan saakka. Keskustelu päättyy tähän.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!