Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Multiblokkeri vs. Trample -kysymys  (Luettu 5478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Multiblokkeri vs. Trample -kysymys
« : 27.02.07 - klo 15:42 »
Jos minun kimppuuni hyökkää neljä...

a) Giant Solifugea
b) Havenwood Wurmia
c) Shivan Wumpusta

...Ja minun ainoana puolustajanani on Wall of Glare ja olen päättänyt estää sillä kaikki hyökkääjät, niin kuinka paljon vahinkoa voin maksimissani saada kussakin tapauksessa?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

Re: Multiblokkeri vs. Trample -kysymys
« Vastaus #1 : 27.02.07 - klo 15:49 »
Wall of Glareen pitää laittaa vain sen toughnessin verran vahinkoa (tai vähemmän, jos siihen on jo aikaisemmin tehty vahinkoa) ja loput menevät pelaajaan. Jos yhden creaturen vahinko riittää tappamaan seinän, menee muiden creatureiden vahinko pelaajaan, ellet erityisesti halua tehdään Wall of Glareen ylimääräistä vahinkoa.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Vs: Multiblokkeri vs. Trample -kysymys
« Vastaus #2 : 27.02.07 - klo 16:01 »
Olen pahoillani duracel, mutta tuo ei selkeyttänyt hakemaani vastausta minun kannaltani pätkääkään. Olen kuullut tuon trample-säännön useaan kertaan, mutta aina siitä jää jotain puuttumaan ja tällä kysymykselläni pyrin hakemaan sitä puuttuvaa vastausta. En ymmärrä, kuinka vaikeaa on vain vastata esimerkiksi näin:

duracel:
a) 0
b) 0
c) 4

Wall of Glareen pitää laittaa vain sen toughnessin verran vahinkoa (tai vähemmän, jos siihen on jo aikaisemmin tehty vahinkoa) ja loput menevät pelaajaan. Jos yhden creaturen vahinko riittää tappamaan seinän, menee muiden creatureiden vahinko pelaajaan, ellet erityisesti halua tehdään Wall of Glareen ylimääräistä vahinkoa.

Tai sitten näin.

duracel:
a) 11
b) 15
c) 19

Jos olisit antanut jomman kumman noista vastauksista, niin kaikki olisi minulle selvää sen jälkeen, mutta ei. Piti vain antaa se JÄLKIMMÄINEN sanallinen selitys, joka ei auttanut yhtään. Nyt ymmärrät duracel (toivon), minkälaista vastausta haen, joten haluaisin sinun vastaavan vielä kerran, että miten noissa tilanteissa käy. Käykö siinä näin...

a) 0
b) 0
c) 4

...Vai sitten näin...

a) 11
b) 15
c) 19

Kiitän.
Tässä vaihtolistani:

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #3 : 27.02.07 - klo 16:28 »
Duracel vastasi kysymykseesi selittämällä tarkalleen, miten vahinko määräytyy tuossa tilanteessa JA vastaavissa tilanteissa. Kaikesta päätellen osasit laskea vahingot ihan itse, miksei tuo vastaus riitä?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Fumba

« Vastaus #4 : 27.02.07 - klo 16:29 »
Jatkokysymys:
Vastustajalla on Stuffy Doll pyöydässä. Tööttään Darksteel Colossuksella, ja vastustaja blokkaa. DSC:n vahinko ei riitä tuhoamaan Stuffy Dollia, joten järjellä ajateltunahan minä ottaisin päähän 11 ja vastustaja 0. Vai riittääkö, että DSC:n power ylittää Stuffy Dollin toughnessin?

Poissa duracel

« Vastaus #5 : 27.02.07 - klo 16:32 »
En ole laskukone. Kerroin miten voit laskea vahingon itse. Jos tämä ei kelpaa, ole hyvä ja etsi joku laskemaan puolestasi.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa duracel

Re: Vs: Multiblokkeri vs. Trample -kysymys
« Vastaus #6 : 27.02.07 - klo 16:35 »
Jatkokysymys:
Vastustajalla on Stuffy Doll pyöydässä. Tööttään Darksteel Colossuksella, ja vastustaja blokkaa. DSC:n vahinko ei riitä tuhoamaan Stuffy Dollia, joten järjellä ajateltunahan minä ottaisin päähän 11 ja vastustaja 0. Vai riittääkö, että DSC:n power ylittää Stuffy Dollin toughnessin?

Stuffy Dolliin pitää laittaa sen toughnessin verran vahinkoa, vaikka se ei siihen kuolekaan. Siihen menee siis yksi, ja viholliseen 10. Tramplen kanssa ei ole väliä kuoleeko creature oikeasti vahinkoon, mutta sitä pitää kuitenkin laittaa sen verran, että kuolisi, mikäli mikään ei vahinkoa poista tai pidä creaturea muuten hengissä. Sama protectionin kanssa. Protection from Artifacts äijään pitää laittaa DSC:stä niin paljon damage kuin blockerilla on toughnessia.

Tramplen kanssa otetaan huomioon creatureen aiemmin tullut vahinko. Jos 5/5 äijää on ammuttu Lightning Boltilla, tarvitsee siihen tramplaavalta ukolta laittaa vain kaksi vahinkoa, ja loput voi laittaa pelaajaan.

~jari
« Viimeksi muokattu: 27.02.07 - klo 16:39 kirjoittanut duracel »

Poissa Dark Knight

« Vastaus #7 : 27.02.07 - klo 16:48 »
Duracel vastasi kysymykseesi selittämällä tarkalleen, miten vahinko määräytyy tuossa tilanteessa JA vastaavissa tilanteissa. Kaikesta päätellen osasit laskea vahingot ihan itse, miksei tuo vastaus riitä?

Se ei riittänyt siksi, koska minä en ymmärtänyt duracelin vastausta jkk. Ymmärtämättömyyteni vaikutti myös, ettei duracel vastannut suoraan kysymykseeni vaan epäsuorasti. Minua ärsyttävät suuresti ihmiset, jotka eivät "osaa" vastata kysymykseen suoraan vaan hiukan tai enemmän vierestä. Tämä ärtymykseni vei huomioni pois duracelin vastauksesta ja tein valitusviestini, jonka jälkeen foorumi pääsi rokottamaan minua. Ja kun valitusviestini siirrettiin roskakoriin (EDIT! jaahas, se sitten palautettiin), niin päätin rauhoittua ja lukea duracelin vastauksen kaikessa rauhassa ja keskittyneenä. Luettuani sen yhteensä noin kymmenen kertaa ymmärin lopulta, mitä duracel tarkoitti (eli siis a)11 b)15 ja c)19). Myönnän siis tappioni ja luovutan.

Tähän trample-aiheeseen liittyen esitän nyt uuden kysymyksen.

Vastustaja hyökkää 5-powerisella trample-äijällä, jolla on double strike. Minä estän hyökkäävän olennon viisi vahinkoa kestävällä olennolla. Trample-äijä lyö first strike -lämät ensin puolustavaan olentooni, mutta ennen vahinkojen resolvaamista pelaan jonkun pelastustaian, jolla poistan kuolevan olentoni pelistä. Kaverini mukaan trample-äijä ei saa enää lyötyä jäljelle jääneitä viittä vahinkoaan minuun, koska puolustaja katosi...Tai jotain tällaista hän selitti. Onko hän oikeassa vai saako sillä trample-äijällä lyödä loput viisi vahinkoa minuun?
Tässä vaihtolistani:

Poissa duracel

« Vastaus #8 : 27.02.07 - klo 16:56 »
Hän on väärässä ja trample äijä saa lyödä sinua, koska ei ole enää blockeria, johon pitäisi laittaa yhtään vahinkoa.

~jari

Poissa kornakar

« Vastaus #9 : 01.03.07 - klo 18:27 »
Siis hetkinen, tässä on nyt ollut kaksi eri vastausta tuohon damagen suuruuteen.

Kumpi se nyt oikeasti on:
a) blokkerin toughnessing verran,
b) sen verran, että blokkeri kuolisi (jos on tehty sitä damagea ennakkoon)

?

Poissa duracel

« Vastaus #10 : 01.03.07 - klo 18:51 »
Lainaus
Wall of Glareen pitää laittaa vain sen toughnessin verran vahinkoa (tai vähemmän, jos siihen on jo aikaisemmin tehty vahinkoa)

Siihen pitää tehdä vahinkoa sen verran, että se kuolisi siihen. Yleensä tämä on toughnessin verran.

~jari

Poissa duracel

« Vastaus #11 : 02.03.07 - klo 15:30 »
Niissä ei erikseen sanottu sanaa "prevent", mutta tähänkin kyllä vastaus tuolta ylempää löytyy. Creatureen pitää laittaa niin sanotusti lethal damaget, eli sen verran vahinkoa, että se kuolisi. Sillä ei ole väliä kuoleeko creature siihen oikeasti. Lethal damage on yleensä toughnessin verran, mutta aikaisemmin tehty vahinko otetaan tässä huomioon.

Creaturella oleva Prevent-efekti ei vaikuta lethal damagen määrään.

~jari