Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Eye of the Storm + Djinn Illuminatus  (Luettu 4435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jorjormamam

Eye of the Storm + Djinn Illuminatus
« : 19.03.07 - klo 18:56 »
Mitä käy jos Eye of the Storm ja Djinn Illuminatus ovat pelissä ja pelaat vaikka Shockin?

Poissa Polari

Vs: Eye of the Storm + Djinn Illuminatus
« Vastaus #1 : 19.03.07 - klo 20:02 »
Pelaat Shockin ja maksat replicate costin niin monta kertaa kuin haluat. Eye of the Storm ja replicate triggeröivät ja saat päättää kummassa järjestyksessä ne menevät stackkiin. Kumpikin ability toimii kuten normaalistikin - replicaten resolvatessa loitusta tehdään stäkkiin niin monta kopiota kuin mistä loitsua pelatessa maksoit. Koska kopioita ei pelata vaan ne laitetaan suoraan stäkkiin, Eye of the Storm ei vaikuta niihin. Eye of the Stormin abilityn resolvatessa saat pelata Shockin ja Silmässä aiemmin olleet loitsut maksamatta niiden mana costeja. Djinnin ansiosta jokaisella Silmästä pelatulla loitsulla on replicate, mutta se että jätät alkuperäisten spellien mana costit maksamatta ei vaikuta replicateen mitenkään vaan replicate costit maksetaan normaalisti. Jälleen saat laittaa abilityt stackkiin haluamassasi järjestyksessä, ja ne toimivat täysin samoin kuin vaikkapa kädestä pelattaessa.

edit - Enpäs muistanutkaan replicaten toimintaa ihan täysin oikein, kts. duracelin viesti alempana. Virhe koski ainoastaan sitä missä vaiheessa replicate maksetaan, ja se on korjattu tähänkin viestiin.
« Viimeksi muokattu: 20.03.07 - klo 13:06 kirjoittanut Polari »
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Dark Knight

Vs: Eye of the Storm + Djinn Illuminatus
« Vastaus #2 : 19.03.07 - klo 21:03 »
Olkoon pelattujen taikojen määrä X ja pelissä on Eye of the Storm. Pelaan Tendrils of Agonyn, jolloin se kopioidaan X-kertaa. Tendrils menee silmään, jonka jälkeen se pelataan taas. Kuinka monta Tendrils of Agonyn kopiota on tämän jälkeen stäkissä yhteensä?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Polari

Vs: Eye of the Storm + Djinn Illuminatus
« Vastaus #3 : 19.03.07 - klo 21:39 »
Otetaanpa alusta.

Pelaat Tendrilsin, storm ja Eye triggeröivät. Resolvatessaan storm tekee X kopiota, Eye taas poistaa alkuperäisen Tendrilsin pelistä. Tämän jälkeen saat kopioida ja pelata kaikki Silmässä olevat loitsut haluamassasi järjestyksessä ja pelatessasi Tendrilsin storm triggeröi uudestaan. Kun olet pelannut kaikki spellit jotka haluat, storm menee stäkkiin. Resolvatessaan se tekee X+1 kopiota jos pelasit Tendrilsin Silmästä ensimmäisenä, ja päälle kaikki ennen Tendrilsiä silmästä pelatut.

Kopioita tulee siis yhteensä X alkuperäisestä triggeristä, Silmästä pelattu Tendrils, ja sen triggeristä X+1 kopiota aiemmista spelleistä ja 1 kaikista ennen Tendrilsiä Silmästä pelatuista loitsuista.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa duracel

Re: Vs: Eye of the Storm + Djinn Illuminatus
« Vastaus #4 : 20.03.07 - klo 12:53 »
Pelaat Shockin. Eye of the Storm ja replicate triggeröivät ja saat päättää kummassa järjestyksessä ne menevät stackkiin. Kumpikin ability toimii kuten normaalistikin - replicaten resolvatessa voit maksaa loitsun replicate costin niin monta kertaa kuin haluat, jolloin loitusta tehdään stäkkiin yhtä monta kopiota.

Replicate ei toimi näin. Replicate-hinta on additional cost, joka maksetaan kun spell pelataan. Kun spell on pelattu, menee Replicaten toinen osa - triggered ability - stackiin. Sen resolvattua se pistää kopioita stackiin Replicate-maksujen verran.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Vs: Eye of the Storm + Djinn Illuminatus
« Vastaus #5 : 20.03.07 - klo 21:13 »
Jos pelaan Sudden Shockin ja minulla on Djinn Illuminatus, niin en ilmeisesti voi replikoida sitä...Vai voinko?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Eye of the Storm + Djinn Illuminatus
« Vastaus #6 : 20.03.07 - klo 21:41 »
Voit replicoida.

Split second (As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities.)

Replicate [cost] (When you play this spell, copy it for each time you paid its replicate cost.)

Replicoiminen ei ole spellin pelaamista tai activated ability, split second ei vaikuta siihen.

DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.