Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mehustelu-thread (omakehu sallittu!)  (Luettu 27168 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hall0n

Vs: Mehustelu-thread (omakehu sallittu!)
« Vastaus #30 : 29.05.07 - klo 13:18 »
No tuleepa tässä tämmöinen tapaus mieleen taannoisesta 60-kortin HL-turnauksen sivuturnauksesta. Pelasin siis Mahosta vastaan "tavallista" 60-kortin Highlanderia. Minulla oli oma nopeasti käsillä olevista korteista kasattu BW-Reanimator (suurimpana herkkuna lainassa ollut Entomb ja oma Akromani!) ja mahoney pelasi VuRkan ihmekombosekoilulla joka voitti yleensä sillä, että saatiin Mindslaveria pyöritettyä valkoisella bringerillä.

Siinä sitten pelaillessamme alkoi närkästyttämään kun mr. m kysyi koko ajan VuRkalta neuvoa, miten pelata ja voisi sanoakin että pelasin heitä molempia vastaan. Kun tästä hienovaraisesti huomautin niin mahonen vastasi "et itekään osais pelat vaik tol sammakon pakalla". No aattelin että kylläpäs osaan. Siinä sitten otin Sammakon 60 kortin HL-Belskerin ja voitin, vaikka enhän sillä olisi osannut pelata  ::).

Poissa KukistajA

« Vastaus #31 : 31.05.07 - klo 23:07 »
Pelatessani vintagessa suicide stompya, aloitan Bayou, Ritual, Demonic Tutor, haetaan Ritual ja pelataan se.... Raaps raaps. Jaa, ei ookkaan neljää poolissa. No kai sit pelataan Grinning Demon morphina, sun.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #32 : 01.06.07 - klo 00:05 »
Pelatessani vintagessa suicide stompya, aloitan Bayou, Ritual, Demonic Tutor, haetaan Ritual ja pelataan se.... Raaps raaps. Jaa, ei ookkaan neljää poolissa. No kai sit pelataan Grinning Demon morphina, sun.

Pelivirheitä vasten on oma keskusteluketju *silmänisku*.

Poissa ilpo

« Vastaus #33 : 01.06.07 - klo 07:21 »
Tarkoitatko manojen kanssa sössimistä vai huonon pakan valitsemista?
Lainaus käyttäjältä: nastaboi
Hankin Ramoneksen kokoelman, painonnostopenkin ja kuulapyssyn. Sitten pistän fisut pakkaseen ja opettelen postinumeroluettelon ulkoa.

Poissa Rancid-

« Vastaus #34 : 06.06.07 - klo 15:10 »
Dominoin viime yönä Magic Onlinessa Future Sightin release-turnauksen top8-draftia Gossamer Phantasmin, Frenetic Sliverin, Skizzik Surgerin ja kahden Keldon Maraudersin tähdittämällä dekillä. 48 buusteria, thank you very many.

(niin ja sealed-poolissa oli Nacatl War-Pride ja Herd Gnarr (huomaa synergia) sekä foili Bogardan Hellkite)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Goatlord of Plains

« Vastaus #35 : 13.06.07 - klo 09:51 »
Jahas, että kehua saa. No, olen voittanut jokaisen pelaamani MtG -pelin (kaikki neljä). Pelasin velipoikaani vastaan joka on ollut jossain SM-karsinnoissa tms. Ensi vkl pelataan lisää =).
7.62 mm - One size fits all

Poissa Nastaboi

« Vastaus #36 : 13.06.07 - klo 17:49 »
Mäkin oon pelannut SM-karsinnoissa. Viimeksi menin 0-3.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa malin

• L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
« Vastaus #37 : 13.06.07 - klo 19:33 »
Mä en oo saanu pelata SM-karsinnoissa kolmeen vuoteen enkä saa ensi vuonnakaan.

Mutta olen qualifoitunut SM-skaboihin Joulumato-discardilla. Eli GB with Ostracize ja muistaakseni Duress.

Toinen SM-karsinadekkini ei ihan jaksanut slottiin asti; dekin 18:sta landista 17 oli painlandeja, yhdestä sai peräti 3 lämää kerralla. Usein lämäskaba olikin mun ländit vastaan mun ukot, UW lifegain-dekkiä vastaan meni tiukille kun yhdessä lifessä ei sillä manabasella pelata enää mitään kuolematta, piti luottaa pöydällä jo oleviin uhkiin.
« Viimeksi muokattu: 13.06.07 - klo 19:36 kirjoittanut malin »
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa teemuhy

« Vastaus #38 : 13.06.07 - klo 20:32 »
mä oon voittanu modossa kaikki muut pelit paitsi ne joissa shuffleri on kussu, vastus on topdeckannu, mulla on ollu paska pool, misclickasin, pelasin väärin, draftasin väärin ja erikoistapauksena unohin että mulla on turnaus alkanu. Muuten oon jotain 983-0.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa pyyhttu

Re: Mehustelu-thread (omakehu sallittu!)
« Vastaus #39 : 10.02.09 - klo 18:17 »
Onhan tää nostettava, sattui sen verran munakas pelaus eilen.

Oon jo vähän aikaa testaillut erinnäisiä länderpakkoja saksalaisten järkkäämässä HL-liigassa ja eilen sitten sai kokeilla viime GP:ssä top4:ään turautellutta random RG-miestä vastaan. Nyt tällä kertaa kun kerta jo melkein tiesi mitä läjää on odotettavissa, niin noita varten on ollut jarru&kombo-enchantress valmiina. Aggro kun on tällä hetkellä "Generelle Problematik" ja natsiformaattia määrittelevä (puoli vuotta sitten se oli kombo).

Lopputuloshan oli ihanan arvattava 2-0 ja screenshotti vikan pelin nöyryytyksestä kruunasi mehustelut. Kun oli jo kaikki muut jarrukombonentit pöydässä, niin Idyllic Tutorillahan voi aina hakea Solitary Confinementin ja passailla vuoroa. Vastustaja kun on huomannut pelata mulle kanssa voittokeinon (vuorolla 4 tjms) ja sen jälkeen failaa nostaa 10 vuoroa putkeen outtia omaan Sulfuric Vortexiin. Huomaa lopun pikaisen tyylikäs Player Lost-poistuminen. WIN!

Poissa malin

• L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
« Vastaus #40 : 10.02.09 - klo 20:16 »
Jestas.

En muista että olisin koskaan nähnyt Idyllic Tutoria ja oletin sen olevan joko Confluxin kortti tai jotain The Darkin tai vanhemman tuubaa. Eipä ollutkaan. Tuli puuntakaa tuollaisen kortin olemassaolo.

Ei oo vissiin tullu juuri pelattua limitediä Morningtidellä.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa jobim

« Vastaus #41 : 10.02.09 - klo 22:06 »
Itsehän olen 2HG-Winstonoinut reilu 2 boksia Morningtideä.

Poissa GrandLux

« Vastaus #42 : 11.02.09 - klo 01:43 »
Ei tapahtunut turnauksessa mutta kerronpa kuitenkin kun on aiheuttanut paljon hupia ja jälkipuintia...

Kauan aikaa sitten...
Vintaasi-matsi...Haastoin T1 konkaria trixi räpellyksellä

pelin 2. rundi menossa.

Vastustaja pelasi BGW Bargainia ja hänen rundinsa menossa.
Rikkoi rehtorinsa, Bargaini tiskiin ja alkoi viuhuttaan.
Fastbondi, ländiä Zuran Orbiin ja lisää lappuja.
Pöytään Cadaverous Bloomia -> Annan yllätys countteria petalin voimin. (ei ollut FoWeja sillon ei ei)
Jatkaa kikkailua äärimmäisyyksiin ja tyssää, jää lopulta 1 lifeen.

Saan vuoron.

Omasta kädestä löytyy kylläkin illusions, mutta ei millään manaa saada Donatettua sitä samalla rundilla.
*Fundeeraamista*
Mana Vault pöytään, irti kolme väritöntä, sinistä lisäksi läänistä, ja Donate Mana Vaulttiin. yksi burni aiai.
Tässä vaiheessa vastustajalla ns. 'monttu-auki' isosti ja silloinen nuori allekirjoittanut loisti varmasti kuten naantalin aurinko.

Vastustajan rundi.

...Ländit ei riitä... ei ole rituleita... ei ole muitakaan manavehkeitä. vaultti pysyy kii ja 1 päihin. Victory !
Vastustajalla kädessä yawgmoth's win valmiina ja galaksit olisivat räjähtänyt. 

Ja näin nuori amatööri voitti matsin josta olisi pitänyt tulla het-niin-selkään-ettei-ikään.
Yksi hienoimpia pelejä vielä tänäkin päivänä.

Poissa Polari

« Vastaus #43 : 11.02.09 - klo 12:33 »
Mana Vault: At the beginning of your draw step, if Mana Vault is tapped, it deals 1 damage to you.
Yawgmoth's Bargain: Skip your draw step.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa GrandLux

« Vastaus #44 : 11.02.09 - klo 12:37 »
Revikan Mana vaultti... erratoja ei ollu keksitty vielä liitukaudella

Poissa toni_a_salmi

« Vastaus #45 : 11.02.09 - klo 12:38 »
  eli vastustaja skuupas mauttomaan huijaukseen :D  jos errata oli jo tuolloin tehty

Poissa Mizch

« Vastaus #46 : 22.04.09 - klo 16:05 »
Hauskin mehustelu oli tässä kerran ihan tollane kaveri peli, pelasin (ei niin hyvällä) goblin pakalla, kaverin highlanderia vastaan (reilua?-> ei!)

No kummiskin, kaveri pelaili jotain ihme dekkiä; Kauheesti tappailtiin ja untappailtiin ja nosteltiin ja discardailtiin mutta mitään ei tapahtunu, siinä muutaman vuoron jälkeen (olisiko ollut joku 8-10), kaveri sitten sanoi ''Hävisitki ens vuorolla sitte'', noh se oli jo keräilemässä kortteja, mut minä sitten alottelin siinä vuoroani, nostin Goblin Pyromancerin, ja onneksi oli pöydässä kaikkien gobbojen kaveri (noh kortin toimivuudesta voidaan puhua sitten joskus) Goblin Warchief, heitin sen siitä sitten. Kaverin ilme oli näkemisen arvone, ku gobbot tuikkaa 18 damagea, ja kaverin ''häviit  kohta'' puheet vedettiin niin sanotusti vessasta alas. Musta tuntuu että kaverille tuli fobia Goblin Pyromanceria kohtaan.

Lainaus käyttäjältä: jkk
Ja nyt kun kaaosmato on postannut nokkelan leijonamakronsa, muilla on toivottavasti jotain järkevää sanottavaa aiheesta.

H/W

Poissa t-m

« Vastaus #47 : 07.10.09 - klo 12:17 »
Kävinpä kirpputorilla. Pussissa tuli lisäksi mm. Anthologies Swords to Plowshares ja  Judgement Browbeat.

http://users.jyu.fi/~tusoikke/karakas.jpg

Eipä laiteta noin isoja kuvia
-- luma

« Viimeksi muokattu: 07.10.09 - klo 12:20 kirjoittanut luma »

Poissa oblivion69

« Vastaus #48 : 02.11.09 - klo 10:16 »
Eilen minimasterissa kaverilla taisi olla 28 lifeä ja tiskissä 4-5 miestä jotka tappavat minut seuraavalla vuorolla, itsellä taisi olla pöytä tyhjä(paitsi miljoona manaa) ja alle 10 lifeä. Omalla drawilla huudan "Day of judgement!" ja isken kortin pakasta pöytään, paljastuikin että se oli lavaball trap ja itse repeän ja vastustaja hajoaa kun ammun siltä kaikki miehet ja 2 mountainia ettei se varmana saa pelattua sitä ruinous minotauria jonka palautti edellisellä vuorolla soul stair expeditionilla :) Voitin vielä kyseisen pelin.

Poissa Rancid-

« Vastaus #49 : 02.11.09 - klo 23:35 »
Tööttäsinpä tänään Zendikar-draftissa one hit killin. Kakkosvuorolla pöytään Khalni Heart Expedition, vitosrundilla Territorial Baloth ja kuutosvuorolla ländi (6), Savage Silhouette (8), Harrow'lla kaksi forestia (12), Khalni Heart remonttiin (16), Vines of Vastwood kickerillä (20).
« Viimeksi muokattu: 02.11.09 - klo 23:45 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Hideo

« Vastaus #50 : 03.11.09 - klo 15:30 »
Joskus vuonna nakki ja kives pelasin jotain todella hämmentävää WUBRG-zoota, ihan kaveriporukassa. Kortit oli ihan oikeita (tarmoja lukuunottamatta) ja kaipa sillä jotenkin pärjäilin extended-turnauksissakin. Tällä dekillä sitten tulikin mehustettua oikein urakalla.

Kaveri on the play, pelaa jotain todella hämmentävää (mutta toimivaa) WB-Haakkon läjää, aloittaa:

Godless Shrine, go.
Oma vuoroni: Temple Garden pystyssä, Wild Nacatl pöytään, go.
Vastustaja pelaa plainsin, heittää kissaan jostani syystä omalla vuorollaan Inversion. go.
Steam Vents auki tiskiin, Viashino Slaughtermaster tiskiin. Go.
Vastustaja pelaa swampin, katselee hetken kättään, ja antaa vuoron.
Omalla kolmosvuorollani pelaan Overgrown Tombin auki pöytään, ja lähden ajolle. Inversiotahan sieltä on tulossa, mutta tupla-Gaea's Might auttaa kummasti. Lämmittää kun tuuttaa kolmosvuorolla 28 suuhun. <3

Samalla pakalla on useampaankin kertaan huudettu HELIX, flipattu kortti suoraan pakan päältä, ja voitettu kolmessa tai vähemmässä elämänpisteessä oleva vastustaja.

Poissa miguel

« Vastaus #51 : 04.11.09 - klo 18:43 »

Masti-coren combo highlander ei mahtanut mitään, kun mulla kuudennen vuoron upkeepissä All Hallow's Evestä removautui viimeinen scream counter.

Poissa Hideo

« Vastaus #52 : 05.11.09 - klo 09:18 »
Ihan vaan intressikysymyksenä, millä saat itseäsi millattua noin paljon vuorolle kuusi? Vitosvuorolla traumatize suuhun?

Poissa kapek

• Pääkaupunki
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • you know my decks don't lie
Re: Mehustelu-thread (omakehu sallittu!)
« Vastaus #53 : 05.11.09 - klo 09:24 »
Kuvateksti kertoo, kamut toi pöytään: Hermit Druid + All Hallow's Eve

Poissa Hideo

« Vastaus #54 : 05.11.09 - klo 11:24 »
Mauton.   ;D

Tulipas All Hallow's Evestä mieleen:

Kaveri on kerran onnistunut kyllä moninpelissä, pelattiin siis kolmistaan. Pelaan itse jotain Bant-väristä larkkihäsläystä (Highlander), toinen kaveri pelaa can of wormisia (normaali pakka, tosin hieman yli sadan kortin kokoinen. Idea = ländit gravelle ja Worm Harvestia suuhun.) Kolmas pelaa jotain todella hämärää millataan itseään ja reanimoidaan. Itse pyörittelen loamia, can of worms dredgeilee menemään minkä kerkiää, ja sitten tämä einstein (millauspelaaja) saa älynväläyksen. Mulla meni Akroma gravelle, nyt on varmaan hyvä hetki tappaa tuon matopurkin toukat ja ton toisen manamiehet, ja pelata Living Death! No, sieltähän tuli kaikki pähkinäiset molemmilta vastapelaajilta suoraan tiskiin, ja sen pituinen se tarina. Itse gainin jotain 10 lifeä, toinen sai kaikki isommat disci / dredge vehkeet tiskiin (gravetroll jne.) ja siellä se nököttelee Akromansa takana. Tuliko nyt fiksu olo? Ei kuulemma tullut.

Poissa Laako

« Vastaus #55 : 05.11.09 - klo 11:39 »
Mauton.   ;D

Tulipas All Hallow's Evestä mieleen:

Kaveri on kerran onnistunut kyllä moninpelissä, pelattiin siis kolmistaan. Pelaan itse jotain Bant-väristä larkkihäsläystä (Highlander), toinen kaveri pelaa can of wormisia (normaali pakka, tosin hieman yli sadan kortin kokoinen. Idea = ländit gravelle ja Worm Harvestia suuhun.) Kolmas pelaa jotain todella hämärää millataan itseään ja reanimoidaan. Itse pyörittelen loamia, can of worms dredgeilee menemään minkä kerkiää, ja sitten tämä einstein (millauspelaaja) saa älynväläyksen. Mulla meni Akroma gravelle, nyt on varmaan hyvä hetki tappaa tuon matopurkin toukat ja ton toisen manamiehet, ja pelata Living Death! No, sieltähän tuli kaikki pähkinäiset molemmilta vastapelaajilta suoraan tiskiin, ja sen pituinen se tarina. Itse gainin jotain 10 lifeä, toinen sai kaikki isommat disci / dredge vehkeet tiskiin (gravetroll jne.) ja siellä se nököttelee Akromansa takana. Tuliko nyt fiksu olo? Ei kuulemma tullut.

Tuo nyt luultavasti kuuluisi lähinnä tänne, mutta saa kai sillä mehustellakin :P
gooby pls

Poissa Hideo

« Vastaus #56 : 06.11.09 - klo 10:41 »
Vastustajan pelivirheellä voittaminen on aina mehustelun arvoinen asia.

Tulipa taas mieleen yksi lisää: kolmen muun kaverin kanssa päädyttiin pelaamaan 2HGtä, kun todettiin että on hyvät parit. Minä ja eräs toinen elf-balleilla, kaksi muuta 8posteilla. Pelin kulkua en muista tarkasti, mutta sen muistan että meillä oli sovittuna yhteiset manapoolit, ja "mun kretu on sun kretu, mun ländi on sun ländi." Eli symbioottisesti. Ja tietenkin ihan päin vittua noin muutenkin sääntöteknisesti, kun oli yhteensä 8kpl Elvish Promenadeja. Mutta tarkoituksena olikin vain kokeilla, kuinka infernaalista se on.

Infernaalisuudesta kertoo tarkistus kaverin kalenterista sen päivän damageista: "Vuoro neljä: Elffit dealaa 138 780 00 damagea." Molemmat heittää kädestä siis 3 Roar of The Crowdia ja yhdet Overrunit. Ja siinä sitä sitten oltiinkin. Elfit pohjaltaan jo 7/7 miehiä.

Pakko oli siis oikein puristamalla mehustaa. Mutta kivaa se pyörittely silti oli.

Poissa jkk

• L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
« Vastaus #57 : 06.11.09 - klo 12:26 »
Pelasin tokalla vuorolla 2/2 Tarpanin EDH:ssä. Sitten laitoin siihen Fireshriekerin ja voitin pelin.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa miguel

« Vastaus #58 : 30.01.10 - klo 12:46 »

Kuvassa siis aito pelitilanne, jossa Joni (Masti-core) yrittää pelata Ancestral Recallin itseensä omalla vuorolla.
Vaihdan anssin kohteen Misdirectionilla.
Joni countteroi Misdirectionin Red Elemental Blastilla.
Itse countteroin REB:in Force of Willillä.
Joni vaihtaa FoW:in kohteen Misdirectionilla.
Countteroin Misdirectionin ReB:illä.
Joni vaihtaa ReB:in kohteen Misdirectionilla.
Countteroin Misdirectionin FoW:illa.
Kummallakaan ei ole enää yhtään käsikorttia ja stackin tyhjennyttyä nostan Jonin anssilla kolme korttia, joista yksi on Tinker.
Voitin pelin kolme vuoroa myöhemmin Inkwell Leviathanilla.

Poissa rayenni

« Vastaus #59 : 30.01.10 - klo 18:35 »
Lainaus
Kuvassa siis aito pelitilanne...
Onko kuvassa se kuuluisa playmat?

Ettei ihan mennä aiheen ohi, niin kohta saa tortillaa ja se on mehukasta.