Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ostomahdollisuuksia?  (Luettu 7428 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eBuddy

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "The flow of time is always cruel..."
Ostomahdollisuuksia?
« : 31.05.07 - klo 21:07 »
Voiko näiltä tai miltään muulta vastaavan laiselta sivulta ostaa postiennakolla?  ??? Ettei tarvitsis luottokorttia hankkia.  :-\
- www.cardkingdom.com
- www.starcitygames.com
- www.cardshark.com
"Memory is the treasure and guardian of all things."

Poissa tapio

Vs: Ostomahdollisuuksia?
« Vastaus #1 : 31.05.07 - klo 21:59 »
Eipä onnistu postiennakko Amerikasta. Suomesta kortteja voi ainakin tilisiirrolla ostaa mm. Magic Islestä.

Poissa Anssi

« Vastaus #2 : 31.05.07 - klo 23:48 »
Tai vaikkapa täältä tai huuto.netistä. Tai suunnilleen mistä vain suomea. Jotkut ulkomaalaiset sivut hyväksyvät paypalin, suosittelen tarkistamaan.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
« Vastaus #3 : 01.06.07 - klo 00:01 »
Jotkut ulkomaalaiset sivut hyväksyvät paypalin, suosittelen tarkistamaan.

Onko Paypalin käyttö ilman luottokorttia helppoa vai vaikeaa?

Poissa vodel

« Vastaus #4 : 01.06.07 - klo 10:40 »
Lainaus
Onko Paypalin käyttö ilman luottokorttia helppoa vai vaikeaa?

Tällä hetkellä Paypalia ei voi käyttää kuin luotto/maksukorteilla (Visa Elektron, poikkeuksena ainakin Paikallis Osuuspankki). Omalta tililtä ei rahaa Paypal-tilille voi siirtää eli palvelussa lukee teksti:
Lainaus
PayPal does not currently offer the ability to add funds from your bank account.

Luottokortilla laskutus tapahtuu luotolla ja elektronilla tapahtuu veloitus suoraan tililtä heti. Molemmissa tapauksissa palveluun liittyminen tapahtuu syöttämällä kortin numero, jonka jälkeen Paypal veloittaa tililtä 1.5e (saa takaisin seuraavassa maksussa) ja laskuun tulee vahvistusnumero jonka avulla sitä voi palvelua voidaan alkaa käyttää. Kun kortti on kirjattu ja vahvistettu on käyttö lähes liiankin helppoa, eli tuotteet voi maksaa lennosta sähköpostiosoitteen ja erikseen määritetyn salasanan avulla, muutamalla napin painalluksella (eli ei todellakaan kannata kadottaa noita tietoja, koska muuta vahvistusta ei ole). Itse käytän luottokorttia, mutta mielestäni tuo elektron on kätevämpi, sillä velotus tapahtuu suoraan tililtä heti eikä jälkeenpäin tarvitse erikseen maksella laskuja.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Koumo

« Vastaus #5 : 01.06.07 - klo 11:03 »
Eikös PayPalia käyttäessä muuten tarvitse olla 18-vuotias?

Poissa vodel

« Vastaus #6 : 01.06.07 - klo 11:27 »
Lainaus
Eikös PayPalia käyttäessä muuten tarvitse olla 18-vuotias?

Ei sitä käsittääkseni missään tarkisteta, ellei sitten Paypal tarkista ikää korttisi myöntäneestä pankista. Kuitenkin jos jotain ongelmia kaupoissa tulee ja ilmenee alaikäinen käyttäjä, niin taitaa Paypalin apu jäädä melko vähäiseksi.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #7 : 01.06.07 - klo 12:26 »
Tällä hetkellä Paypalia ei voi käyttää kuin luotto/maksukorteilla (Visa Elektron, poikkeuksena ainakin Paikallis Osuuspankki). Omalta tililtä ei rahaa Paypal-tilille voi siirtää eli palvelussa lukee teksti:

Minulla on tosiaan ollut Paypal-tili ollut aktiivisessa käytössä vuodesta 2000 asti. Kysyin lähinnä siksi, että koskaan ei ole tullut vastaan tuo pankkisiirtoasia, koska olen aina maksanut luottokortilla. Anssin vastaus alkuperäiselle kysyjälle ei siis ole kauhean hyödyllinen, koska Paypalia ei kuitenkaan saa skulaamaan ilman luottokorttia. Mutta mutta. Nythän on kuulunut semmoista tarinaa, että Paypal Europe siirtyy yhtiönä Englannista Luxemburgiin. Luxemburg kuuluu euroalueeseen, joten mahdollisesti euromaiden kansalaisille voisi olla luvassa lisää helpotuksia käytössä - esimerkiksi mahdollisuus pankkisiirtoihin Paypal-tilille. Vaan se jää nähtäväksi, tämä on vain arvelua. Ainakin sen mahdollistaminen tulisi helpommaksi, koska tarjoaja on tulevaisuudessa Luxemburgissa.

Poissa eBuddy

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • "The flow of time is always cruel..."
Ostomahdollisuuksia?
« Vastaus #8 : 01.06.07 - klo 13:44 »
kiitosh  :)
"Memory is the treasure and guardian of all things."

Poissa Nastaboi

« Vastaus #9 : 01.06.07 - klo 15:08 »
Joidenkin pankkien Visa Electron -kortit toimivat Paypalin kanssa, Nordean ainakin ja tietääkseni myös Sampon. Kannattaa kokeilla, jos Electroidin omistat.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #10 : 01.06.07 - klo 15:34 »
Joidenkin pankkien Visa Electron -kortit toimivat Paypalin kanssa, Nordean ainakin ja tietääkseni myös Sampon. Kannattaa kokeilla, jos Electroidin omistat.

Ei ole edes varsinainen mysteeri, miksi jotkut toimivat ja jotkut eivät. Kyse on ns. Verified by Visa -palvelusta. Jos pankin Electron-palveluun kuuluu lisänä tuo Verified by Visa, kortti toimii ulkomaan maksuliikenteessä ongelmitta, kunhan tilillä vain on katetta maksuhetkellä. Sen, onko omassa kortissa Verified by Visa, pitäisi olla helposti selville saatava asia. Sammon ja Nordean Electroneissa on Verified by Visa, Osuuspankin Electroneissa ei ole. Muiden pankkien tilanteesta ei ole tietoa.

Poissa Polari

« Vastaus #11 : 01.06.07 - klo 17:41 »

Ei ole edes varsinainen mysteeri, miksi jotkut toimivat ja jotkut eivät. Kyse on ns. Verified by Visa -palvelusta. Jos pankin Electron-palveluun kuuluu lisänä tuo Verified by Visa, kortti toimii ulkomaan maksuliikenteessä ongelmitta, kunhan tilillä vain on katetta maksuhetkellä. Sen, onko omassa kortissa Verified by Visa, pitäisi olla helposti selville saatava asia. Sammon ja Nordean Electroneissa on Verified by Visa, Osuuspankin Electroneissa ei ole. Muiden pankkien tilanteesta ei ole tietoa.

Err, kyllä ainakin minulla on OP:n Electronissa Verified by Visa. Enkä ainakaan viimeksi yrittäessäni pystynyt sillä mitään järkevää tekemään. Mikäli en ihan väärin ole systeemin toimintaa ymmärtänyt, ideana on että kun yrität maksaa kortillasi, palvelu pyytää verkkopankkitunnuksiasi ja hoitaa maksun sitä kautta. Tämä taas vaatii tuen myyjän puolelta, jolloin pystyt maksamaan kortillasi tietyissä liikkeissä (lue: et missään mihin luottokorttia tarvitsisit) muttet missään muualla. Hypoteesia tukee testi jonka samalla kertaa tein - yrittäessäni maksaa netAnttilassa (random liike em. listalta) selain siirtyi OP:n sivuille, kun taas yrittäessäni avata accounttia MODOon Wizards kertoi että pankki hylkäsi korttini. Itse olen siis käsittänyt tilanteen niin päin että jos pystyt maksamaan ilman Verified by Visaa niin homma toimii.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Anssi

« Vastaus #12 : 01.06.07 - klo 17:47 »
Voin olla pihalla tässä asiassa, mutta jotkut firmat vissiin tarjoavat prepaid-kortteja, ainakin Forexilla olen tuollaisia nähnyt, jotka tietääkseni toimivat luottokortin tavoin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Thaurwylth

• Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
« Vastaus #13 : 01.06.07 - klo 18:10 »
Itse olen siis käsittänyt tilanteen niin päin että jos pystyt maksamaan ilman Verified by Visaa niin homma toimii.

Jännä juttu, ja voit hyvinkin olla oikeassa. Minun tietoni perustuvat siihen, mitä olen useammalta kaveriltani kuullut asiasta, mutta aika varmasti heidänkin käsityksensä perustuvat vain vajavaisten testien pohjalta pääteltyihin johtopäätöksiin. Mitään omia kokemuksia minulla ei ole, koska minulla on aina ollut käytössä ihan aito Visa-luottokortti, ei koskaan Electronia.

Poissa Thalian

« Vastaus #14 : 05.06.07 - klo 13:21 »
Electroneiden kanssa homma menee niin, että Sampon ja ilmeisesti myös Nordean kortit toimivat suurimmassa osassa paikoista ihan kuin normaali visa. Tosin huhujen mukaan luottokunta ei korvaa menetettyjä rahoja, joten kannattaa olla tarkkana huijareiden kanssa, jos käyttää ko. kortteja maksuun. Korttien toimivuuden taas selvittää vain kokeilemalla, mutta Sampo toimii käytännössä kaikkialla ja Nordeakin suurimmassa osassa paikoista. Tosin uusissa Nordean korteissa on raportoitu jotain ongelmia, mutta en niistä tiedä sen tarkemmin. Mikäli jonkun marginaalipankin kortti toimii myös, niin olisi kiva kuulla siitä, nimittäin tätä kysytään pirusti netin ihmemaassa. Pankista asiaa ei muuten kannata kysyä, sillä siellä asiasta ei tiedetä tasan yhtään mitään ja todennäköisesti saat vain väärää tietoa.

VbV taas on järjestelmä, joka on siis jokaisessa electronissa mukana. Ongelmana on, että ko. palvelua tukee noin kaksi firmaa maailmassa, joten sitä ei hirveästi kannata mainostaa. Järjestelmähän on muuten ihan hyvä, mutta se on hidas ja kankea, minkä lisäksi se maksaa myyjäfirmalle ihan tolkuttomasti. Electron on muutenkin kallis maksuväline firmalle ja VbV on vieläpä todella kallis electron-palvelu, joten ei ole mikään yllätys, että se ei ole kovin paljon levinnyt.