Vitun "ihanat" synttärit
Ehdotan kuusen-neulas teetä. Ihan metsästä haettua tavaraa.
Paras tapa uskoakseni voida paremmin on rikkoa mikro, sitten, valmistaa tätä teetä jonka paras valmistusmenetelmä on kuivata oksa ja myllätä se 1900-luvun kahvimyllyssä. Se on mieluiten puinen laatikko, jonka pohjassa on vedettävä ja työnnettävä laatikko, päällä on vipu. Pieniksi paloiksi saadut ainekset laitetaan vipun ympärillä olevaan syvänteeseen ja sitten pyöritetään vipua siihen suuntaan joka aiheuttaa ainesten hajoamisen.
Jos asialla on kiire eikä valmisteluja ole tehty, tee kuusenoksa sellaiseksi että se pysyy kupissa. Sitten tosi kuumaa vettä päälle.
Mieluiten löisin tuoretta oksaa vasaralla ns puhtaalla alustalla, sillä se, mitä oksa ja neulasensa sisältävät, mitä lieneekään, on tärkeää.
Myös metsässä käynti voi parantaa, ellei fyysisesti niin sitten ainakin psyykkisesti.
Omista murheistani sen verran.. minua ahdistutti kun porukkaa kävi vähän väliä kurkkimassa huonetta jossa katsoin valkokankaalla taru sormusten herrasta ensimmäistä elokuvaa. se aiheutti pientä kipua päässä, mutta en voi laskea valppauttani alas kun olen kovin epäluottavainen ympäröivään maailmaan - minkä itse asiassa katson aiheelliseksi, olivat ajat mitkä tahansa.
Minun äitini myös unohti kotikaljantekovehkeitä tuodessa hankkia mukaan kotikonnuilta tuotua kuusenoksaa. Käytin sijaismausteena appelsiinia, joten siitä on odotettavissa tulevan pehmeää.
Viime kerralla käytin kuin käytinkin kuusta. Kaupungin puista en uskalla repiä oksaa, vaikka siitä ei mitään sanottaisikaan. Voin kuvitella kuinka paljon kaikenlaista ne ovat keränneet sisälleen, en minä uskaltaisi niitä maistella. Siksi pitäisi olla kunnon metsä...
Joskus yksinäisyyskin painaa päätä. Mutta minusta on ihana tehdä omin käsin asioita. Kuten vuolla puukolla kaarnaa puusta, josta on tuleva jousi, tai lyödä vasaralla metallia, josta on tuleva mitä ikinä aijonkaan tehdä. Enkä nyt muutenkaan kykene tappamaan itseäni.
Tässä maailmassa on minulle liikaa asioita, joiden vuoksi kannattaa elää.