Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Miten pitää toimia, jotta saan Thunderheadsit hyökkäämään?  (Luettu 3187 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Kaverini kertoi "End of turn"-viikon jälkeen kykenevänsä saamaan Thunderheadsit hyökkäämään Wakestone Gargoylen avulla ilman, että niille antaa erikseen Hastea pelaamalla Thunderheads-kortin jotenkin ihmeellisesti vuoron lopussa. Jos nyt kuvitellaan tilanne, että minä olen tällä hetkellä se aktiivinen pelaaja ja kaverillani on pelissä Wakestone Gargoyle, Thunderheads kädessä ja paljon manaa käytettävissä. On toinen main phaseni. Olen pelannut sen aikana jotakin, mutta nyt päätän siirtyä "End of turn" -steppiin ja annan priorityn kaverilleni, joka passaa ja siirrymme "End of turn" -steppiin. Käsittelemme mahdollisia "At the end of turn" -efektejä ja näiden päätyttä oletan, että minulla on priority, jonka passaan sitten kaverilleni. Miten kaverini pitää korttinsa pelata, että hän saisi Thunderheadsit hyökkäämään omalla vuorollaan? Minua kiinnostaa myös se, että milloin minulla on oikeus eli priority vastata Thunderheadsin pelaamiseen. Sen vuoksi selittäkää myös, että miten priorityä passaillaan, jotta voin pysyä perässä.

ps. Unohdin vielä sen jonkun "Clean up" -stepin. Lisätkää se (ne) tuohon tarinaan oikeille kohdilleen.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Polari

End of turn: Haku sanoilla "end of turn" paljastaa heti ensimmäisenä tämän topicin jossa asia on selitetty ja johon olet itsekin postannut.

Priority: Sääntökoulu osa 1 - Priority

Cleanup step: End of turn stepin jälkeen tulee vielä cleanup step, jossa vuorossa oleva pelaaja discardaa jos kädessä on yli seitsemän korttia, minkä jälkeen yhtäaikaisesti until end of turn ja this turn -efektit päättyvät ja vahinko poistuu olennoilta. Pelaajat eivät saa cleanup stepissä priorityä (käytännössä tarkoittaa etteivät voi tehdä mitään) ellei jotain state-based efektejä synny tai abilityjä triggeröi. State-based efekteistä esimerkkinä häviäminen nollassa lifessä Angel's Gracen efektin loputtua ja triggered abilityistä Basking Rootwallan discardoiminen kahdeksantena korttina.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)