Pakkaosasto on jo jonkin aikaa ollut väärällään erilaisia GW Saproling-pakkoja, joista useimmat ovat kamalaa jörssiä. Kuten muualla on jo huomautettu, pakalla
ei kannata hakea "erittäin paljon saproja ja niitäkin vielä enemmän". Paska kortti joka tekee saprolingeja on edelleen paska kortti. Kasalla saprolingeja voi voittaa, mutta se tarvitsee paremman suunnitelman kuin "tehdään 1/1 dorkia ja katellaan mitä tapahtuu". Tässäpä oma listani:
16
Forest - perusmananlähteet
2
Plains - SNAPE KILLS DUMBLEDORE
4
Windswept Heath - Jätetään harjoitustehtäväksi päätellä miksi juuri fetsejä
2
Rampant Growth - KYLLÄ, NÄILLÄ TODELLAKIN SAA LISÄÄ MANAA
4
Sakura-Tribe Elder - Hyviä alkupelissä -cpt
4
Mirari's Wake - KYLLÄ, NÄISTÄ TODELLAKIN SAA BOOSTIA TOKENEILLE
4
Gauntlet of Power - JA MANAAKIN
4
Muraganda Petroglyphs - JA
ENEMMÄN BOOSTIA
4
Beacon of Creation - O RLY
4
Supply - YA RLY
4
Selesnya Guildmage - NO WAI
1
Sprout Swarm -
oikeesti kiva höhhöhöö temppuPower Gloven ja kaverien tukemana ihan oikea uhka
1
Grizzly Bears - "This is madness!" "Madness? THIS IS BETAAAAAAAA!!!"
2
Crush of Wurms - ...ja joskus sen saa pelattuakin!
4
Faith's Fetters - yleispätevä vastaus ongelm... MITÄ? AI ETTÄ ARVASIT IHAN ITSE!?
Okei, muutama kortti on tässäkin pakassa ihan vaan koska niin voi tehdä, mutta niinhän sitä casualissa pitääkin. Unohdetaanpa ne nyt hetkeksi. Sen sijaan että saprolingeja tuotettaisiin ihan millä sattuu, pakkaan on valittu kolme eri korttia jotka tuottavat riittävän määrän yksinään, ja näitä kaikkia löytyy pakasta neljä kappaletta. Sen sijaan että loput pakasta olisi randomia jolla on synerkiaa mutta joka ei oikeastaan tee paljoakaan, pakassa on 12 kappaletta vehkeitä jotka oikeasti tekevät siitä saproling-läjästä pelottavan. Tämän ansiosta pakalla on ihan oikea gameplan. Vertaa:
Perinteinen1. Paskoja kortteja joista saa saprolingeja
2. Random kortteja joilla saattaa olla synerkiaa kohdan 1. kanssa
3. ?
4. PROFIT
Now with less fail!1. Manakiihyä, nalleja ja Fettersejä
2. Wake/Glove/Petroglyphs
3. Kasa tokeneja yhdellä hyvällä kortilla monen huonon sijaan
4. Piestään isolla kasalla tokeneja
jotka ovat isompia kuin 1/1Huomaa erityisesti että pakan (lähes) kaikki kortit ovat yksinään hyviä. Beacon + Petroglyphs ja Wake + Supply ovat parempia komboja kuin Sprout + Thallid Shell-Dweller + Thallid Germinator + Fists of Ironwood + Scatter the Seeds + Strength in Numbers, eikä tarvitse edes suhteuttaa korttien määrään. Jos peli stallaa, enkamentit ja faksit jäävät pöytään toisin kuin kertakäyttöiset jönttikset, ja tekevät kaikista creatureista vaarallisia topdeckkauksia. Ilmankin pakan jokainen uhka on aika rankasti pelottavampi kuin fungukset ja Ravnican tunkit jotka eivät toimi ilman vähintään viittä kaveria.
---
Vaikka ylläolevasta saattaakin niin voida päätellä, en usko että tämä on ainoa oikea tai välttämättä edes paras tapa rakentaa tällaista pakkaa, mutta ainakin sillä on jonkinlainen suunnitelma, jota se pystyy jopa toteuttamaan. Jos haluat Standard-laillisen version niin useimmille korteille vaikuttaisi olevan ihan siedettävät vastineet sielläkin, tosin eipä sillä enää kauheasti liene väliä kun Lorwynin jälkeen pakka kuolee pois joka tapauksessa. Kunhan nyt yleisesti oppisitte jotain ettei Lorwynin ilmestymisen jälkeen tarvitse hajota miljoonaan samanlaiseen MUN [insert Lorwyn tribe here]-PAKKAAN.