Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Cobsume Spirit yms. X-mana cost kortit!  (Luettu 4007 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tervonaattori

Cobsume Spirit yms. X-mana cost kortit!
« : 18.10.07 - klo 17:42 »
Elikäs! Lähinnä kysymykseni koskee tuollaisen spellin counteroimista tms. Esim. Jos pelaan Consume Spiritin, niin pelaanko sen suoraan sen X:n kanssa vai ilman? Ja mites Delay counterointi? Eli pelaanko sen aluksi vai sillä kahdella manalla, jolloin toinen sen counteroi vai tuleeko se X mukaan? Ja kun Consume Spirit poistuu Suspendista niin maksaako Suspend sen X:n vai ainoastaa sen kaksi? Ja jos se maksaa sen X:n niin onhan se se sama jolla sen aiemmin maksoin pöytään? Kysymys on hieman monimutkaistettu mutta eiköhän ihmiset siitä selviä!!

Poissa Polari

Vs: Cobsume Spirit yms. X-mana cost kortit!
« Vastaus #1 : 18.10.07 - klo 19:17 »
X:n toimintaa olen selittänyt täällä. Lyhyesti: jos esim. päätät pelata Consume Spiritin kolmella, toimit kuin pelaisit kortin Consume Spirit 4B - Sorcery - Consume Spirit deals 3 damage to target creature or player and you gain 3 life (paitsi että voit käyttää X:n osuuteen mana costista vain mustaa manaa).

Suspend antaa pelata kortin maksamatta sen mana costia, jolloin X on aina nolla. Muutenkaan Consume Spirit ei "muistaisi" mitä X on ollut joskus aiemmin, vaan koska se on vaihtanut välissä zonea, sitä käsitellaan uutena ja erillisenä objektina.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Tervonaattori

Vs: Cobsume Spirit yms. X-mana cost kortit!
« Vastaus #2 : 19.10.07 - klo 14:17 »
Eli tuo vastauksesi herättää kaveripiirissämme hieman erimielisyyksiä. Maksanko siis sen X:n uudestaan vai tuleeko se ns. nolla-imuna kun se astuu Suspendista voimaan??

Poissa Rancid-

Vs: Cobsume Spirit yms. X-mana cost kortit!
« Vastaus #3 : 19.10.07 - klo 14:28 »
Lainaus käyttäjältä: Polari
Suspend antaa pelata kortin maksamatta sen mana costia, jolloin X on aina nolla. Muutenkaan Consume Spirit ei "muistaisi" mitä X on ollut joskus aiemmin, vaan koska se on vaihtanut välissä zonea, sitä käsitellaan uutena ja erillisenä objektina.
Mikä tässä on epäselvää?
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Tervonaattori

Vs: Cobsume Spirit yms. X-mana cost kortit!
« Vastaus #4 : 19.10.07 - klo 14:34 »
Siis lähinnä tuo jos sen countteroi Delaylla niin se 1B tulee ainakin ilmasena, mutta mites se X? Maksanko sen uusiks vai tuleeko se nollana (kuten yksi ystäväni väittää)??

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Cobsume Spirit yms. X-mana cost kortit!
« Vastaus #5 : 19.10.07 - klo 14:35 »
Se tulee nollana, sitä ei voi maksaa uudestaan. Suspendista tuleva kortti pelataan maksamatta sen mana costia, ja X on osa manacostia.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.