Öh, Ite oon bongannut Lorwysta neljä (4) ihan pelattavaa korttia, ehkä viisi. Ekaks vaikka ne ei-miehet;
PonderVarmaan toiseksi paras cantrippi Brainstormin jälkeen, ei tarvi joidenkin threshien enää pelata Portentia. Menee siis 4-offiksi Portentien tilalle.
ThoughtseizeTämä nyt on aika särki niin Extendedissä kuin Legacyssäkin, Vintaasissa taitaa riittää pelkkä Duress(?). Luulis, että tulee 4-offiksi kaikkiin Extendedin mustaa pelaaviin dekkeihin. Legacystä en osaa sanoa, siellä voi varmaan syrjäyttää Duressin (koska miehiäkin pelataan kun formaatti ei ole ihan kangistunut) tai sitten pelataan jotain variaatiota (4 seize, 1-4 Duress).
Ja pistetään nytten vaikka ne miehet.
Gaddock TeegTämä on aika särki, tappaa kombon suoraan (paitsi solidarityn) jossei siitä pääse eroon, ei kuole Wogiin, Damnaatioon tai Engineered Explosivesiin (paitti jos on valmiiksi kentällä d'uh) ja haittaa toki myös muitakin dekkejä ja on samanlainen kello kuin Meddling Magekin. Saas nähdä miten tälle saadaan tilaa dekkeihin, Legacyssä menis aika näppärästi jonkun tilalle UGw-Thresholdiin tai johonkin Rockeihin, Extendedistä en osaa sanoa.
Doran, The Siege TowerOnhan se nyt aika liha kolmella manalla ja menee vielä Rockin väreihin. Lisäboonuksena antaa vielä Tarmolle yhden plussaa. Taas luulisin että Legacy ja Extended Rockeihin voi löytää tiensä.
Siinä olis nyt nuo neljä, yksi olisi ehkä vielä, nimittäin
Oona's Prowler. En keksi miksei Black-Deck-jotain pelaisi tätä Extendedissä (ehkä siksi etten tiedä mitänä extendedistä), joskus parempi kuin Hippie ja helpompi manacostikin. Tykkään tästä kortista ja luulen että se ainakin jossain tulee saamaan peliaikaa.
Siinä olisi kriittistä analyysiä, ja joku kerkesi jo jotain postaamaankiin mutta postaanpa itsekin silti. Ei tarvii vetää hernettä nenään jos olen jossain kohtaa pahasti hakoteillä.
EDIT: Joo, Thorn of Amethysti voi staxeihin kelvata.
EDIT2: Melkein unhotin et Extendedissäkin on vielä Duress.
EDIT3: Voi helsvetti, oisko se BDW sitte Borossi.