Poromagia

Kirjoittaja Aihe: UR koNpo  (Luettu 9307 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
UR koNpo
« : 28.11.07 - klo 14:21 »
Eli tarkoituksenani olisi tehdä kombo pakka casual peleihin, jonka voittokoneena toimisi Mind Over Matter + Quicksilver Dagger.
Kaipailisin jotain neuvoja mitä kortteja pakkaan kannattaisi tunkea. Mielellään menisin melko halvalla linjalla, koska pakka on tosiaan vain casualpeleihin.
Pakan olisi myös hyvä pysyä vain UR värisenä, sillä kalliimpiin dualeihin en jaksa panostaa.

Laitanpa tässä nyt joitain omia mietteitäni mitä pakassa tulisi olla:

Ländejä tarPeeksi

Konpokortit:
4 Quicksilver Dagger
4 Mind Over Matter

tutorit:
4 Drift of Phantasms (tikari löytyy/blokkeri)
3 Ethereal Usher (pöydässä turha tässä pakassa, mutta löytää kombon toisen osapuolen)

Kounttereita:
4 Mana Leak (sattuu löytymään)

Cantripsit:
4 ponder (parempi kun aivomyrsky kun ei kerta ole fetsei)

Manakiihdytystä? Olennonpoistoa? Pulttia? Bounceja? Kountteria? Blokkereita?

Eli jos joku saisi jonkunlaisen listan kehiteltyä malliksi niin olisin erittäin kiitollinen!
« Viimeksi muokattu: 28.11.07 - klo 18:40 kirjoittanut Eetu »

Poissa Polari

Vs: UR koNpo
« Vastaus #1 : 28.11.07 - klo 14:26 »
Niv-Mizzet ainakin toimisi vaihtoehtoisena kombopalikkana, vähintäänkin Usherilla löytyvänä one-offina.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa TesTang

Vs: UR koNpo
« Vastaus #2 : 28.11.07 - klo 14:31 »
Horseshoe Crabillä on kuulemma synergiaa tikarin kanssa ilman Mind Over Matteriäkin.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: UR koNpo
« Vastaus #3 : 28.11.07 - klo 14:36 »
Horseshoe Crabillä on kuulemma synergiaa tikarin kanssa ilman Mind Over Matteriäkin.

No tuo on jo wanha, mutta se on vain synergiaa. Tarkoitus on saada combo, jolla voittaa suoraan.

Niv-Mizzet ainakin toimisi vaihtoehtoisena kombopalikkana, vähintäänkin Usherilla löytyvänä one-offina.

Niv-mizzetin kanssa tietysti voisi jättää koko tikarin pois, joka merkitsisi sitä, että komboon tarvitsisi vain sen 2 korttia. Varmaankin manakiihdytystä olisi hyvä olla siinä vaiheessa, jotta saisi kombon mahdollisimman nopeasti pyörimään. Olisiko high tide mitään? Tai rite of flamesit?

Poissa Polari

Vs: UR koNpo
« Vastaus #4 : 28.11.07 - klo 14:45 »
Ihan yhtälailla komboon tarvitsee vain kaksi korttia riippumatta siitä onko toinen osa lohari vai tikari, eiköhän sille nyt joku turha seinä aina löydy. Paha sanoa kumpaan niistä sitten kannattaisi ensisijaisesti keskittyä, Niv-Mizzet kyllä tekee enemmän yksinään, mutta jos aiot käyttää jotain manakiihyjä tai jos manabase ei ole fetsi-duali -tasoa, 2UUUU + 2UURR kuulostaa aika paljon kamalammalta kuin 2UUUU + 1UR. Drift of Phantasms on myös ihan ok vehje ostamaan aikaa.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: UR koNpo
« Vastaus #5 : 28.11.07 - klo 15:10 »
Ihan yhtälailla komboon tarvitsee vain kaksi korttia riippumatta siitä onko toinen osa lohari vai tikari, eiköhän sille nyt joku turha seinä aina löydy. Paha sanoa kumpaan niistä sitten kannattaisi ensisijaisesti keskittyä, Niv-Mizzet kyllä tekee enemmän yksinään, mutta jos aiot käyttää jotain manakiihyjä tai jos manabase ei ole fetsi-duali -tasoa, 2UUUU + 2UURR kuulostaa aika paljon kamalammalta kuin 2UUUU + 1UR. Drift of Phantasms on myös ihan ok vehje ostamaan aikaa.

Niinhän se tietenkin on. Eli jospa pysytään tässä alkuperäisessä tikarissa.
Pitäisi kait sitten sitä pakkaa alkaa muodostelemaan. Yritänpä saada jonkinlaista listaa kokoon kunhan kerkiän.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
U koNpo
« Vastaus #6 : 28.11.07 - klo 15:51 »
Löysinpä aiheeseen liittyvän pakan, joka tosin oli pelkästään sininen, mutta tikarin tilalle löytyy lähes vastaava kortti: Curiosity. Pitää vain laittaa pakkaan prodigal sorcereita. Eli pelkästään sininen pakka tulossa:

21 Islands
2 mountain

Manakiihdytys:
4 Izzet Signet

Kombokortit:
4 quicksilver dagger
4 Mind Over Matter

Tutorit & nosto:
2 Ethereal Usher (tutoroi mind over matterin)
4 Accumulated Knowledge (kortinnosto on jees)
4 Drift of Phantasms (tutoroi tikarin/blokkii)
4 Psychic Membrane (torjuu pieniä miehiä ja nostetaan korttia)

Disruptia:
3 Boomerang (pomput hidastaa kivasti)
2 Legacy's Allure (kiusausta)
2 Propaganda (hillitsee vastustajan hyökkäysintoa)
4 Counterspell (hyvä kountteri)

Eli onhan tuo aika köykänen vielä, mutta heittäkää ehdotusta!

EDIT. Eli nyt taas Ur versio pakasta esillä.
« Viimeksi muokattu: 28.11.07 - klo 18:47 kirjoittanut Eetu »

Poissa Polari

Vs: UR koNpo--->U koNpo
« Vastaus #7 : 28.11.07 - klo 18:13 »
Umm... paransit pakkaa muuttamalla kombon 2-korttisesta 3-korttiseksi, lisäten yhdeksi palikaksi kolmen manan 1/1-äijän jonka täytyy selvitä vuoro hengissä jotta voit voittaa?
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: UR koNpo--->U koNpo
« Vastaus #8 : 28.11.07 - klo 18:19 »
Umm... paransit pakkaa muuttamalla kombon 2-korttisesta 3-korttiseksi, lisäten yhdeksi palikaksi kolmen manan 1/1-äijän jonka täytyy selvitä vuoro hengissä jotta voit voittaa?

Punainen tuntui olevan muuten aivan turha dekissä, paitsi se tikari. Olisiko kannattavampaa laittaa vaikka tikarit ja punasini signetit ja muutama mountain? Ainakin useat tuplacasterit helpottuu.

Poissa Polari

Vs: UR koNpo--->U koNpo
« Vastaus #9 : 28.11.07 - klo 18:30 »
Ei kaksivärisen pakan ole mikään pakko olla jakautunut tasaisesti kummallekin värille. Jos parhaiten toimiva versio on U/r yhden kortin splashilla niin pelaa sitten sitä. Tuossa kokosinisessä versiossa ei ainakaan ole mitään järkeä - pelaat kolme lappua vaativaa komboa jossa yksi kortti on kuuden manan enkamentti joka ei tee yksinään mitään, toinen on kolmen manan 1/1 creature jonka täytyy selvitä summoning sicknessistä hengissä jotta voit voittaa ja joka myöskin on lähes turha yksin, ja kolmas kortti on aura joka ei tee yhtään mitään ilman tuota edellistä creaturea. Jos tikarikombo ei kelpaa niin kannattaa mieluummin tehdä jotain ihan muuta kuin vääntää väkisin vähän samanlainen mutta ihan hemmetisti huonompi versio.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa electricgorilla

Vs: UR koNpo--->U koNpo
« Vastaus #10 : 28.11.07 - klo 18:38 »
niv-mizzet toimii pelkän Curiosityn kanssa.ei tarvi edes laittaa MoMia pöytään

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: UR koNpo--->U koNpo
« Vastaus #11 : 28.11.07 - klo 18:39 »
Ei kaksivärisen pakan ole mikään pakko olla jakautunut tasaisesti kummallekin värille. Jos parhaiten toimiva versio on U/r yhden kortin splashilla niin pelaa sitten sitä. Tuossa kokosinisessä versiossa ei ainakaan ole mitään järkeä - pelaat kolme lappua vaativaa komboa jossa yksi kortti on kuuden manan enkamentti joka ei tee yksinään mitään, toinen on kolmen manan 1/1 creature jonka täytyy selvitä summoning sicknessistä hengissä jotta voit voittaa ja joka myöskin on lähes turha yksin, ja kolmas kortti on aura joka ei tee yhtään mitään ilman tuota edellistä creaturea. Jos tikarikombo ei kelpaa niin kannattaa mieluummin tehdä jotain ihan muuta kuin vääntää väkisin vähän samanlainen mutta ihan hemmetisti huonompi versio.

Olet kyllä valitettavan oikeassa. Eli pysytäänpä siinä UR versiossa. Muokkaanpa pakkalistaa sen mukaiseksi!

niv-mizzet toimii pelkän Curiosityn kanssa.ei tarvi edes laittaa MoMia pöytään

Ööh... Ei kyllä minun silmissäni näytä toimivan.

Poissa Fumba

Vs: UR koNpo--->U koNpo
« Vastaus #12 : 28.11.07 - klo 18:40 »
niv-mizzet toimii pelkän Curiosityn kanssa.ei tarvi edes laittaa MoMia pöytään

Ööh... Ei kyllä minun silmissäni näytä toimivan.

Sittenpä varmaan kannattaisi tarkistuttaa näkö.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: UR koNpo
« Vastaus #13 : 28.11.07 - klo 18:56 »
niv-mizzet toimii pelkän Curiosityn kanssa.ei tarvi edes laittaa MoMia pöytään

Ööh... Ei kyllä minun silmissäni näytä toimivan.

Sittenpä varmaan kannattaisi tarkistuttaa näkö.

Kappas, niinpäs toimii. Voisihan tuo ihan kätevä olla... Kumpikahan on helpompi saada kokoon?

Ja Fumba, olen itse asiassa huomenna menossa tarkistuttamaan näköni ja mitä suurimmalla todennäköisyydellä otan myös rillit. Ja vielä ihan Joensuussa ;)

Poissa electricgorilla

Vs: UR koNpo
« Vastaus #14 : 28.11.07 - klo 19:14 »
niv-mizzet+curiosity on kahden kortin combo joten kai se helpompi on saada

Poissa mahonen

Vs: UR koNpo
« Vastaus #15 : 28.11.07 - klo 19:22 »
Missä yksi kovimmista nostoista Fact of Fiction on? Saat kaivaa 5 korttia ja saat aina sen kortin mitä haluat + yleensä jotain muuta.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: UR koNpo
« Vastaus #16 : 28.11.07 - klo 19:53 »
« Viimeksi muokattu: 28.11.07 - klo 23:20 kirjoittanut Eetu »

Poissa electricgorilla

Vs: UR koNpo
« Vastaus #17 : 28.11.07 - klo 20:13 »
tota vois kokeilla combocontrollina.pyroclasmit ja fire//icet creatureita vastaan,impulse kaivaa hyvin kortteja,kuten myös fakta.näyttäis vaan vähän siltä,että mitä tahansa vähänkin controllimpaa vastaan on vaikeuksia pitää combon palaset ehjänä jos ne pöytään saa.eli counterin lisääminen vois auttaa siinä.thirst for knowledge toimis ihan hyvin artifactilandien kanssa ja sillä pääsis myös ylimääräsistä combopalasista eroon

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: UR koNpo
« Vastaus #18 : 28.11.07 - klo 22:59 »
tota vois kokeilla combocontrollina.pyroclasmit ja fire//icet creatureita vastaan,impulse kaivaa hyvin kortteja,kuten myös fakta.näyttäis vaan vähän siltä,että mitä tahansa vähänkin controllimpaa vastaan on vaikeuksia pitää combon palaset ehjänä jos ne pöytään saa.eli counterin lisääminen vois auttaa siinä.thirst for knowledge toimis ihan hyvin artifactilandien kanssa ja sillä pääsis myös ylimääräsistä combopalasista eroon

Hyvä idea. Yritänpä muokata tuota edellistä viestiä hieman enemmän kontrollin suuntaan. Pyroclasmit ovat ainakin loistava veto starstormien tilalle, joiden tuplacasteri osoitti MWS testailulla harmaita hiuksia. Fire//ice on myös hyvä kortti ja jos kontrollimpaan suuntaan mennään, niin ne löytävät kyllä oman paikkansa dekistä.
Impulse vs Ponder. Kumpi parempi?
Sitten jotain olento/olennonpostoehdotuksia, koska ainakaan drift of phantasmsit eivät toimi toivotulla tavalla vaan ovat uskomattoman kömpelöitä ja transmutekin on vähän turha, kun komboon ei enää vaaditakaan 3 manan kortteja.
Manabase on vähän takkuillut myös (eikä ihme näin halvalla kokoonpanolla), mutta omasta mielestäni ratkaisin sen ainakin paremmin toimivaksi lisäämällä 4 terramorphic expansea sinne.

Poissa Eetu

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Kuningas karismaattinen saa aina väkeä taakseen
Vs: UR koNpo
« Vastaus #19 : 28.11.07 - klo 23:37 »
Löysin netistä samaa komboa hyväksikäyttävän dekin UB värisenä. Pakan tarkoitus on enemmänkin reanimoida niv-mizzet, joka tapahtuu melko nopeasti goryo's vengeancen avulla. Itse tykästyin tähän pakkaan heti kun näin sen enemmän kuin tähän sinipunaiseen versioon, joten vaihdan punaisen mustaan ja muutan hieman pakkaa. Katsotaan mitä mieltä olette;

Läänit 21:
4 terramorphic expanse
basicceja sopivassa suhteessa

Olennot (4):
4 putrid imp (thresholdin kanssa ihan mukava, mutta pääsääntö saada kortit hautuumaalle)

Laputus (12):
4 careful study (nostoa+kortteja hautaan)
4 deep analysis (laputus)
3 ideas unbound (nsotoa+kortteja hautaan)
1 fact or fiction (nosto)

Häirintä (11):
4 smother (erittäin hyvä alkupelin poisto)
3 innocent blood (nopea poisto)
4 mana leak (halpa  kountteri)

Kombo (12):
4 niv-mizzet, the firemind
4 curiosity
4 goryo's vengeance

Eli Goryo's vengeancella nostetaan hautuumaalle laitettu niv-mizzet peliin ja isketään siihen kiinni curiosity ja se on bye. Kombo tarvitsee toimiakseen 3 manaa ja on valmis puörähtämään vuorolla kolme nopean laputuksen ansiosta (careful study, ideas unbound). Olennontuhous ja kountteri pitävät pelissä mukana vaikkei komboa saisikaan toimimaan heti alkupelissä.

Tästä en enää lähde pakan toimitatapaa (jolla päästään niv-mizzet+curiosity tilanteeseen) muuttamaan. Tämä on kuitenkin kohtuullisen nopea, jopa ilman manakiihdytystä ja pakka on kuitenkin todella halpa.

Pientä viilausta vielä pakan kanssa, mutta testipelit selvittävät!