Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Protection  (Luettu 4945 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Cathodion

Protection
« : 05.04.05 - klo 20:38 »
Moro!(taas)
Jos ukko on esim.protection from red nii voiko punaset ukot blokata sitä?
-Cathodion-

Poissa duracel

Protection
« Vastaus #1 : 05.04.05 - klo 21:50 »
Ei voi.

Protection from FOO tarkoittaa, että
a) Creaturea ei voi blockata creaturella, joka on FOO.
b) Creatureen FOO-sourcesta tuleva vahinko preventoidaan.
c) Creaturea ei voi enchantoida tai equipata kortilla, joka on FOO.
d) Creaturea ei voi targetoida FOO spelleillä eikä FOO-sourcen abilityillä.

(FOO voi olla melkein mikä vain ominaisuus: väri, creature type,...)

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa DragonSlayer

Protection
« Vastaus #2 : 01.02.06 - klo 00:17 »
Ymmärsinkö oikein: Pöydässä on Protection from White ukkeli -> Pelaan Wrath of Godin -> Protection from White ukko kuolee?

Poissa korpi

Protection
« Vastaus #3 : 01.02.06 - klo 00:38 »
Kyllä ymmärsit. Protection suojaa olentoa vain duracel aiemmin luettelemissa tapauksissa. Wrath of God ei targetoi olentoa, vaan tuohoaa kaikki olennot. Samoin kävisi esim. protection from blackin x/2 olennon ja Hideous Laughterin kanssa.

Asia on toinen esimerkiksi Pyroclasmin kanssa, koska Pyroclasm tekee damagea kaikille olennoille. Jos pöydässä on prot. red olento ja castaat Pyroclasmin, ei olento saa damagea, sillä sille tulossa oleva vahinko preventoituu.

Poissa V7lNNVH

Protection
« Vastaus #4 : 05.02.06 - klo 22:35 »
Itteä vaivaa tälläinen: Jos vastustajalla on weeniessään esim hand of honor pöydässä niin pystyykö sen tappamaan hideous laughterilla, sillä sehän ei targetoi.

Poissa duracel

Protection
« Vastaus #5 : 05.02.06 - klo 22:39 »
Kyllä pystyy, ja juuri tuosta syystä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Revolting

Protection
« Vastaus #6 : 07.02.06 - klo 22:41 »
Entäs jos esim. Giant Crab käyttää abilityn "(island): until end of turn, Giant Crab cannot be target of spells or abittlies" jonka jälkeen Mageta the Lion käyttää abilityn "Discard two cards: Destroy all creatures except for Mageta the Lion. Those creatures can’t be regenerated." Giant Crap kuolee silti vaikka käytti abilityn koska käytännössä ei ollut target of spell or abitily?

Edes Akroma's Blessing ei pelastaisi creatureja Mageta the Lionin abilityltä?

Kiitos jo etukäteen

Poissa duracel

Protection
« Vastaus #7 : 07.02.06 - klo 23:11 »
Protection ei auta mitään, jos efekti ei
a) targetoi (tämän tietää siitä, että efektissä lukee sana "target", tai siitä, että kyseessä on juuri pelattu stackissa oleva Aura)
b) tee vahinkoa (tämän tietää siitä, että kortti sanoo tekevänsä vahinkoa)
c) ole creature, joka haluaisi blockata
d) ole permanentiin laitettu Aura tai Equipment.

Wrath of God ei ole mitään näistä. Ei myöskään Mageta the Lionin ability. Minkään valtakunnan Protection ei auta näitä vastaan.

Pyroclasm tekee vahinkoa, siksi Protection from Red auttaa sitä vastaan. Infest ei targetoi, eikä tee vahinkoa, joten Protection from Black ei auta sitä vastaan. Clonen tullessa peliin, sille pitää valita jotain kopioitavaa, mutta siinä ei lue sanaa "target", joten sillä voi valita Protection from Blue creaturen.

~jari