Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Dark Knightin Musta "Suicide" Weenie  (Luettu 9116 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Dark Knightin Musta "Suicide" Weenie
« : 13.04.05 - klo 09:52 »
(s) Ländit ( 20 ):
20xSwamp

(s) Olennot ( 20 ):
2xCarnophage (*2 puuttuu)
4xCarrion Feeder
4xCarrion Rats
4xFright Crawler
2xNezumi Graverobber
2xPutrid Imp
2xWicked Akuba (*1 puuttuu)

(s) Sorceryt ja instantit ( 10 ):
4xCabal Therapy (*3 puuttuu)
4xDark Ritual
2xDiabolic Edict

(s) Enchantmentit ja Artifactit ( 10 ):
2xAttrition
4xGravestorm
4xSkullclamp

(s) Sideboard ( 15 ):
1xBubbling Muck
2xSkittering Skirge (1* puuttuu)
2xDiabolic Edict (*2 puuttuu)
2xPutrid Imp
1-2xKeeper of the Dead
?x?

Ihan ekaks täytyy ohjeistaa, että tämä on Casual-pakka, joten jättäkää kaikki liian arvokkaat kortit mainitsematta. Kaikkien mun korttien mana costin on oltava kaksi, tai vähemmän. Korkeampia en huoli. (eli tästä ei tule mitään turnaustyylistä Suicide-pakkaa) Gravestorm onkin sitten se ainoa poikkeus.
Pakka toimii silleen, että se jyrää pikkuäijillä nopeasti, joita Skullclamp tehostaa ja aina sopivan tilaisuuden tullen äijät voi uhrata clampille ja nostaa kortteja. Nezumi Graverobber toimii hyvin Carrion Ratseja ja Gravestormia varten ja hyvän tilaisuuden tullen hautaryöstäjä kääntyy ympäri ja saan aika kivan reanimoijan.
Periaatteessa tää pakka toimii nyt ihan hyvin, mutta eihän sitä koskaan tiedä, mitä hyviä neuvoja muilta pelaajilta voi saada. ;)
Eniten apua teiltä muilta pelaajilta toivoisin Sideboardin luonnissa. Omia ajatuksiani on 2xCabal Interrogator, Entrails Feaster, Vebuild ja ehkä pari Zombie Cannibalia. Liikeniskö teitlä vähän apua?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa oltrak

« Vastaus #1 : 13.04.05 - klo 13:38 »
Tässä on pari vähän harkittua fiilistelyehdotusta, voi miettiä tuleeko sitten sidelle vai mainiin (jos nyt casualissa sidea tarvitsee).

Onko manaa vähän liikaa? Kuvittelisin että parin Swampin leikkaaminen (ja Bubbling Muckin) ei haittaisi pakkaa. Jos poistoa halua lisää, niin Snuff Out on "ilmainen". Keeper of the Deadkin ehkä mahdollinen?

Creatureista tuli mieleen Carnophage ja Crypt Creeper. Toimisiko Pit Imp/Phyrexian Battleflies paremmin kuin Ornithopter?

Poissa Anssi

« Vastaus #2 : 13.04.05 - klo 15:49 »
Eikö ritualit ole vähän huonoja, jos on 3 korttia, jotka maksavat 4 Tai enemmän. Phyrexian Arenat on muutenkin parempia kuin gravestormit.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Dark Knight

jaa
« Vastaus #3 : 16.04.05 - klo 10:21 »
oltrak: Tota swamppijuttua täytyy ny vähän miettiä. Kuullostaa mielenkiintoiselta. Ton Bubbling Muckin voi ihan tosissaan heittää pois, tai pistää vaikka sideen. Keeper of the Dead näyttäisi toimivalta, ja voipi olla, että pistänkin sellasen pakkaani, mutta mitä ottaisin pois, vai pistäisinkö sen sideen. Olennoista voisin sanoa, että Crypt Creeper on liian huono tähän pakkaan. Jos sen puolustus olis 2, ni voisin harkita sitä. Sen sijaan Carnophage vaikuttaisi aika hyvältä, mutta mitä poistaisin pakasta Carnophagen tilalta? Itse asiassa Ornithopther toimii PALJON paremmin, kuin Pit Imp/Phyrexian Battleflies, koska mietis tällasta ekan vuoron alkua: Swamp+Ornithopther+Cabal Therapy (x2). Aika kova, etten sanoisi. :D Ornithopther on muutenkin käytännöllisempi, koska siihen voi asettaa yhen clampin, kun taas niihin 0/1 ei voi ilman, että ne kuolee.

Andar: Olet enemmän kuin väärässä Dark Ritualien suhteen. Pelin alussa niistä voi tulla superkovia, kuten sain eräässä pelissä huomata. Tässä mun eka vuoro: Swamp+Dark Ritual+3xCarrion Rats. Arvatkaapa kuka sen pelin voitti. :D Toinen kiva vaihtoehto olis vaikka ekan vuoron Gravestorm.

Mitä tulee vielä tohon Snuff Outiin ja Phyrexian Arenaan, ni mä oon aina kammonu noita "Lose Life"-effektejä. Juuri siksi päätinkin poistaa noi Foul Impitkin pakasta. Musta toi Gravestorm toimii kuiteski paremmin, koska vähitellen vastustajan Graveyard häipyy pelistä ja voi samalla viedä pari ilkeää korttia sielä pois. (esim.Flashback) Carnophagesta saattaa tulla tän pakan ainoa poikkeus, kunhan joku vaan keksii, mitä sen/niiden tilalta voi poistaa+hyvät perustelut, että miksi juuri tuo/nuo kortti/kortit. Kiitos hyvistä kommenteista. Jatkakaa vaan samaan malliin. ;)
Tässä vaihtolistani:

Poissa Anssi

« Vastaus #4 : 16.04.05 - klo 11:07 »
Väitän duressin olevat varsin hyvä lisäys dekkiin.

Poissa oltrak

Re: jaa
« Vastaus #5 : 16.04.05 - klo 13:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Dark Knight"
Itse asiassa Ornithopther toimii PALJON paremmin, kuin Pit Imp/Phyrexian Battleflies, koska mietis tällasta ekan vuoron alkua: Swamp+Ornithopther+Cabal Therapy (x2).

Vaikuttaa siltä, että käytät kaksi korttia siihen, mihin Duress tai Ostracize (joka on usein toimivampi casualissa, etenkin jos ei ole paljon ukonpoistoa) tarvitsee yhden. Toki jos tuntee vastustajan pakan, niin saahan sillä Cabalilla ehkä ongittua kaksi korttia. Lähinnä ajattelin noita mustia lentäviä, koska korttejahan sillä clampilla pitää tehdä eikä 1/1 lentäviä. Tosin Carnophaget voi myös laittaa tilalle.

Se Suicide tulee pakan nimen käsittääkseni siitä, että ei pahemmin pelätä omien lifejen kulumista. Parhaimpana esimerkkiä Flesh Reaver.

Poissa Dark Knight

hehee
« Vastaus #6 : 16.04.05 - klo 21:04 »
Aivan niin oltrak, mutta tämähän on Dark knightin Musta Suicide Weenie, eikä mikään normaali suicide-pakka, joten käsitelkää tätä pakkaa hieman eri näkökulmasta. Mulle sana Suicide meinaa lähinnä pientä clämppäystä ja enimmäkseen olentojen syöttämistä Carrion Feederille. (tässä pakassa)
Kun sanoit oltrak, että Skullclampilla on tarkotus tappaa ukkoja, eikä pumpata niitä, ni voin vain sanoa, että olet TÄLLÄ KERTAA väärässä, koska tässä pakassa se menee melkeinpä päinvastoin. Uhraan omia äijiäni clampille meinaan aika harvoin. Oon huomannu, että pumppu on toisinaan tehokkaampi, kuin uhraus. Mutta pidän kuiteski kommenttisi mielessä oltrak. Mitä tulee discardaukseen, ni en viitti laittaa Duresseja mihinkään pakkaani, koska ne on sellaisia yleiskäyttiksiä, että ne saa helposti vaihdettua muualle. Cabal Therapy onkin poikkeus sen hauskan Flashback-abilityn takia. Mitä tulee Ostarizeen, ni ne voikin osoittautua aika hyödyllisiksi (samoin kuin Shattered Dreams), joten niitä voikin sitten laittaa vaikka sideen. Kiitti maininnasta. ;)

Vielä palatakseni noihin Carnophageihin, ni kuinka monta kantsis laittaa niitä pakkaan, ja mitkä kortit olis sellasia, että vois vaikka ottaa pois? (antakaa mielellään useampi vaihtoehto, kuin suositeltujen Carnophagejen määrä)

Edit:
Unohdin mainita, että pakassa oli vielä kaksi Wicked Akubaa. Poistan vaikka niiden tilalta ton Bubbling Muckin ja yhen Skittering Skirgen. (siirrän ne vaikka sitten sideen)
Tässä vaihtolistani:

Poissa Anssi

« Vastaus #7 : 16.04.05 - klo 22:01 »
Therapyillä on paljon enemmän arvoa kuin duresseilla ja ne saa helpommin eteenpäin. Kun MtG:ssä käytetään termiä Suicide, sillä viitataan AINA dekkiin, joka pelaa Flesh Reaverin, Foul Impin ja Phyrexian Negatorin kaltaisia miehiä. Jos et tarvi sitä clampin 'huonoa' laputus-abilityä, mikset pelaa samantien Bonesplittereitä tai unholy strenghtejä?

Poissa Dark Knight

hm
« Vastaus #8 : 18.04.05 - klo 12:06 »
Itse asiassa en muuten tiiä. Musta vaan tuntuu siltä, ettei ne Bonesplitterit ja Unholy Strentghtit oo tarpeeksi tehokkaita. Koetas vaikka andar perustella mulle, että MIKSI mun kannattais laittaa noita tähän pakkaan ja MINKÄ tilalle?
Tässä vaihtolistani:

Poissa instiqma

« Vastaus #9 : 18.04.05 - klo 14:51 »
Veikkaanpa että Andar yritti olla hieman sarkastinen. Jos tavoitteena on tehdä Dark Knightin oma suicide weenie, miten kummassa muut ihmiset voivat neuvoa dekin rakentamisessa?

Yritänpä nyt kuitenkin: Clampilla on tarkoitus hajottaa ukkoja. Ei pumpata niitä. Itse vaihtaisin Carrion Ratsit Ravenous Ratseiksi. Saat vastustajalta lapun veks ja ne on hauska clampata.

Poissa Dark Knight

.
« Vastaus #10 : 27.04.05 - klo 09:51 »
Noni. Vihdoin jaksan taas vastata. Koska mun pakan nimeä on niin paljon valiteltu, ni mä "muutin" hieman sitä. Mutta sit parannusehdotuksiin.

Oltrak ja Andar, te ehotitte mulle Carnophagejen, Bonesplitterien ja Unholy Strengthien lisäämistä pakkaani, mutta ette sitten koskaan vasyaillu siihe, että jos mä niitä lisään, ni mitä mä otan sitte pois, ja erityisesti haluaisin kuula, että miksi ottaisin juuri NE kortit pois.

ps. Instiqma: Noi Ravenous Ratsit vois olla muuten hyvä idea pakkaani, mutta mä pöljä menin vaihtamaan iteltäni kaikki tollaset rotat pois, plääh! xD Ai niin, miksi sinä instiqma väität, että clampilla pitää nimenomaan hajottaa ukkoja, eikä pumpata niitä. Kuka/Ketkä on sellasta väittäny? Eikö pumppu pelkästään ole sallittua?
Tässä vaihtolistani:

Poissa maybach

« Vastaus #11 : 27.04.05 - klo 11:18 »
Toki pumppaaminen on sallittua, mutta tuo +1-1 tuskin tuo suurta tehoa olennolle. Mutta pikkuolentojen korteiksi muuttaminen on varsin hyodyllista, silla se joka laputtaa tykimmin voittaa yleensa ;)

Kaikista hauskinta on kun on vaikkapa kaksi clamppia poydassa ja laittaa ne 2/2 olennolle, saa nostella 4 korttia jne...

Carnophageja kannattaa laittaa, halpoja otuksia jotka lyovat kovaa.
pari putrid imppia voisi varmaan vahentaa ainakin?

Dark rituaaleja ala vahenna missaan tapauksessa, ensimmaisen vuoron pari, kolme lihaa ovat varsin hyva etu.
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa vodel

« Vastaus #12 : 27.04.05 - klo 11:22 »
thopterit, impit ja graverobberit pois ja tilalle 4 x Cranophage, witheredejä (parempi, kuin graverobber) ja diabolic edictejä.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa oltrak

Re: .
« Vastaus #13 : 27.04.05 - klo 12:02 »
Oltrak ja Andar, te ehotitte mulle Carnophagejen, Bonesplitterien ja Unholy Strengthien lisäämistä pakkaani, mutta ette sitten koskaan vasyaillu siihe, että jos mä niitä lisään, ni mitä mä otan sitte pois, ja erityisesti haluaisin kuula, että miksi ottaisin juuri NE kortit pois.

Äh, ei sitä yleensä jaksa hirveästi perustella, etenkään casual-pakoissa, joissa on ihan perusteltua että niistä tulee tekijänsä näköisiä. Mutta: jos tarkoitus on voittaa nopeasti niin Bonesplitterit tai ehkä mielummin Unholy Strengthit pumppaavat äijiä tehokkaasti. Jos taas haluaa voittaa vähän hitaammin niin Skullclampilla saa hiljalleen korttiylivoimaa, ja on siinä se marginaalinen pumppausefektikin. Itse saa valita kumpaa käyttää, ja jos käyttää Clampia niin silloin kannattaa suosia 1-toughness-äijiä.

Mitä creatureihin tulee, niin Putrid Imp tekee aika vähän ilman reanimointia, kortteja menee vain hukkaan jos sitä opettaa lentämään. Ornithopter ei tee oikeastaan mitään ilman buustausta tai terapiaa - ei riitä beatdown-pakassa. Itse tykkään kyllä enemmän Graverobberista kuin Witheredistä. Jos Diabolic Edictejä haluaa lisätä niin poistaisin ekana Cabal Therapyja, kun se on kuitenkin yleensä kaksi korttia sinulta pois ja yksi vastustajalta.

Poissa Dark Knight

jess
« Vastaus #14 : 04.05.05 - klo 09:35 »
Noni. Nyt tää keskustelu muuttui tosissaan mielenkiinotiseksi. Nyt vähän vastailemaan.

1) Mä pysyn tossa oltrakin mainitsemassa hitaassa voittamisessa, jossa saan myös vähitellen korttiylivoiman, joten en pistä Bonesplittereitä tai Unholy Strengthejä tänne.

2) Nezumi Graverobber toimii tässä pakassa paremmin, kuin Withered Wretch, joten zombi saa nyt väistyä rotan tieltä.

3) Mä alan pikkuhilja kallistumaan ton Carnophagen suuntaan, joten kokeilen aluksi kahta ja heitän tilalta pois yhen Ornithoptherin ja yhen Putrid Impin. Jos Carnophage toimii, ni lisää vielä kolmannen, mutta neljää tässä pakassa tulee tuskin koskaan olemaan. Diabolic Edictien suhteen ajattelin niin, että poistan yhen Putrid Impin, jolloin pakassa on edictejä kaksi ja sideboardiin pistän toiset kaksi.

4) Cabal Therapyt toimii mielestäni tässä pakassa niin hyvin, etten taida poista niitä täältä.

Kiitos kommenteista. Ne on parantunu joka viestin jälkeen. Jatkakaa vaan samaan tyyliin.
Tässä vaihtolistani:

Poissa Dark Knight

jihuu
« Vastaus #15 : 10.05.05 - klo 20:58 »
Hemmetti teijän kanssanne! Miksei ketään ehdottanu mulle Attritionia, niinku Burnsaber teki mulle vaihdon yhteydessä. Äkkiäpä pistän yhen pakkaan ja kenties toisenkin.
Tässä vaihtolistani:

Poissa Masa88

« Vastaus #16 : 11.05.05 - klo 19:59 »
Grave Pact + Attrition = Massatuho
niin ehottaisin Grave Pactia pakkaan
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Dark Knight

äh
« Vastaus #17 : 13.05.05 - klo 10:44 »
Sori Masa88, mutta vaikka toi Grave Pact sopiskin tohon pakkaan, ni se on liian kallis (neljä manaa) tähän pakkaan, joten se ei ny valitettavasti käy. :/
Tässä vaihtolistani:

Poissa Burnsaber

« Vastaus #18 : 13.05.05 - klo 19:20 »
Aika villi ehdotus, mutta heitetääs kuitenkin; Aether Vial?
Se on ihan mauton halpojen miehien kanssa. Sillä on useita etuja.
1) Sinun miehiä ei voi countteroida (joo,joo stifle...)
2) Sinä voit heittää miehiä vastustajan EoT, jolloin vastustajan matikka heittää hevonpyllyä.
vastustaja; "Hei! mähän selviän vielä yhden kierroksen!Sinä saat vain 6/8/10 vahinkoa"
Sinä; "EoT, vial, mies pöytään."
vastustaja; "Angst!"
3)Ne ei hidasta pakkaa. Jos semmoisen pudottaa vuorolla yksi, niin silti on vuorolla kaksi komen manan edestä lihaa.
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa Masa88

Re: äh
« Vastaus #19 : 14.05.05 - klo 14:47 »
Sori Masa88, mutta vaikka toi Grave Pact sopiskin tohon pakkaan, ni se on liian kallis (neljä manaa) tähän pakakan, joten se ei ny valitettavasti käy. :/

sitä vartehan ne dark ritualit on ;)
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa Dark Knight

huoh
« Vastaus #20 : 16.05.05 - klo 11:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Burnsaber"
Aika villi ehdotus, mutta heitetääs kuitenkin; Aether Vial?
Se on ihan mauton halpojen miehien kanssa. Sillä on useita etuja.
1) Sinun miehiä ei voi countteroida (joo,joo stifle...)
2) Sinä voit heittää miehiä vastustajan EoT, jolloin vastustajan matikka heittää hevonpyllyä.
vastustaja; "Hei! mähän selviän vielä yhden kierroksen!Sinä saat vain 6/8/10 vahinkoa"
Sinä; "EoT, vial, mies pöytään."
vastustaja; "Angst!"
3)Ne ei hidasta pakkaa. Jos semmoisen pudottaa vuorolla yksi, niin silti on vuorolla kaksi komen manan edestä lihaa.

Suorastaan loistava ehdotus Burnsaber, mutta kun tutkiskelin kortin hyviä ja huonoja puolia, ni pääsin tähän.

+ Miehiä ei voi countteroida. Muutamalla kaverillani on jonkinlainen counter-pakka, joten ihan hyvä ehdotus, mutta silloinhan ne countteroi vialin, joten se siitä sitten.
+ Kukaan mun kavereista ei pelaa Stifleä.
+/- Ne nopeuttaa kyllä pakkaa, mutta mä en halua tehdä pakastani mitään supernopeaa tappoa, vaan haluan pelata reilua peliä kaverin kanssa. -> Kaverilla täytyy olla edes jonkinlaisia mahiksia voittoon.
- Kortti on arvokortti ja hiukan kallis, joten jos sellaisen saan käsiini, ni vaihdan sen äkkiä iteltäni pois.
- Vie "liikaa" tilaa pakastani.

Lopputulos on, että AEther Vial taitaa nyt jäädä pois pakasta. Sori. :(
Tässä vaihtolistani:

Poissa Dark Knight

.
« Vastaus #21 : 22.06.05 - klo 15:02 »
Haha. Voihan "lol" sentään. xD Taisto vaihtoi minulta KAIKKI Ornithoptherit pois, jolloin enemmän, kuin yksi tyyppi tuli iloisiksi siitä. Hah! Siitä vapautuikin tilaa sen verta, että sain ujutettua toisenkin Attritionin pakkaan.

ps. Kiitos vielä hyvästä Attrition-vinkistä Burnsaber. ;)
Tässä vaihtolistani: