Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vial Goblins  (Luettu 8544 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mns

Vial Goblins
« : 04.01.08 - klo 23:57 »
Joo elikkäs haluaisin kasata sen vial gobliinin. Saa laittaa omia deckilistoja tänne ja se on toivottavaa, koska erilaiset vaihdoehdot ovat kiehtovia. On mulla myös hyvä tietää jos budjetti ratkaisuja löytyy (dualit-> Shock-dualit, tms.). Ja mitään kun en suomalaisesta lekasta vielä tiedä niin perustelut luultavasti tulee tarpeen.Pelilliset neuvot/kikat yms. ovat myös tervetulleita.

Niin eli turnauskuntoinen pakka pitäisi saada aikaiseksi, mutta kertokaa myös hankkimisen arvoisia kortteja.

Main pakka, johon tulee vähemmän muutoksia, tyhjät kohdat täyttelen mieleni mukaan teidän ehdottamilla korteilla.

Ländit:22-24
4 Wasteland
4 Rishadan Port
Mountaineita, dualeita ja fetsejä tarpeeksi

Creaturet:

4 Goblin Lackey
4 Mogg Fanatic
4 Goblin Piledriver
3 Gempalm Incinerator
4 Goblin Warchief
4 Goblin Matron
4 Goblin Ringleader
2 Siege-Gang Commander

Muut:
4 Æther Vial

Tänne periaatteessa ehdotuksia kaipailisin kuin myös pakkalistoja. Pakassa on semmoset 3-5 sijaa täytettävänä.
Vaihtoehtoiset:
1 Gempalm Incinerator lisäksi
Sparksmith
Kiki-Jiki, Mirror Breaker 1 omistan
Goblin Tinkerer
Siege-Gang Commander
Goblin Sharpshooter 1 omistan
Goblin King 4 omistan
Goblin Pyromancer
4 Red Elemental Blast (Sidelle ennemmin)
4 Pyrokinesis (sidelle ennemmin)

Elkää jauhako niistä lapuista jotka on jo mainittu ketjussa, kyllä minä vähemmälläkin jankkaamisella saan asian tietooni. Morningtiden goblinit varmaankin kiinnostavat eniten, mitä kannattaa hankkia? Toki pyrin muutenkin hankkimaan niistä suurimman osan, mutta pelattavat näin niinkuin teidän näkökannalta olisi hyvä tietää.
« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo 14:31 kirjoittanut Mns »

Poissa mahonen

Vs: Vial Goblins, auttakaa aloittelijaa!
« Vastaus #1 : 05.01.08 - klo 00:04 »
Pari mielenkiintoista listaa löysin. En ole oikein perehtynyt Goblineihin ja listoja voi olla parempiakin, mutta:
http://www.deckcheck.net/deck.php?id=10905

Ja tässä on kokonainen topicci kyseisestä pakasta:
http://www.mtgthesource.com/forums/showthread.php?t=5557

Poissa Mns

« Vastaus #2 : 05.01.08 - klo 00:20 »
Kiitokset tuosta, pitänee perehtyä tarkemmin sitten illemmalla tuohon keskusteluun.

Poissa Jetch

« Vastaus #3 : 05.01.08 - klo 00:35 »
4 Gempalm Incinerator => 2
=> 1 Goblin Sharpshooter
=> 1 kiki-jiki, mirror breaker

Tuommoiset nyt ainakin tekisin, kun ainakin neljä on liian paljon.

Sidelle:
X Red elemental blast/pyroblast
X chalice of the void
X Shattering Spree
X Leyline of the void/Tormod's crypt

Ja mielummin värit olisivat punavihreä. Mutta ihan miten vain.
« Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo 00:37 kirjoittanut Jetch »

Poissa Anssi

« Vastaus #4 : 05.01.08 - klo 00:43 »
Auntie's Hovel on parempi kuin Crypt.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Mns

« Vastaus #5 : 05.01.08 - klo 00:48 »
Auntie's Hovel on parempi kuin Crypt.

Pelaanko minä sitten R/G fetsejä ja dualeja, Auntie's Hovelit olis sitten ainoita R/B?

Niin pelaanko minä mustaa ollenkaan tässä pakassa?

Poissa Polari

« Vastaus #6 : 05.01.08 - klo 00:50 »
Unlocking Legacy - A Modern Goblins Primer, Part I
Unlocking Legacy - A Modern Goblins Primer, Part II

Vaikuttivat hitusen vanhentuneilta (yhdeksän ja kahdeksan kuukauden takaa), mutta parempakaan ei taida olla tarjolla. Suosittelen myös Mahosen linkeistä jälkimmäistä, tosin 39 sivua on aika raskasta ja seassa on paljon tauhkaa.

Jos haluat dekin mahdollisimman halvalla, esittäisin Coppolaa mukaillen jotain tällaista :

15 Mountain - en usko että niitä fetsejä haluaa yksiväriseen pakkaan jota ei korttien saaminen gravelle kiinnosta, ja vaikka juuri ja juuri haluaisikin, ei niiden karsiminen ainakaan ihan liikaa satu
4 Wasteland
4 Rishadan Port - väittävät että näiden merkitys on tippunut ja että yhden tai kaksi voisi cutata Mountaineiksi, minä en uskaltaisi, mutta enpä toisaalta ole itse juuri pakalla pelannutkaan

4 Aether Vial
4 Goblin Lackey
4 Mogg Fanatic
4 Goblin Piledriver
4 Gempalm Incinerator
4 Goblin Warchief
4 Goblin Matron
4 Goblin Ringleader
2 Siege-Gang Commander
^ Älä koske mihinkään näistä ennen kuin tiedät varmasti mitä olet tekemässä

3 [jotain] - viimeiset kolme slottia eivät ole niin justiinsa, yleensä splashivärin kortit menevät mainiin näihin slotteihin, punaisia kortteja on nähty ainakin Goblin Tinkerer, Pyrokinesis, kolmas Siege-Gang Commander, Goblin Sharpshooter, Goblin King, Kiki-Jiki, Goblin Pyromancer, Sparksmith

Mahosen linkkaamassa listassa on näemmä peruskaavasta leikattu neljäs Mogg Fanatic ja yksi landi, laitettu tyhjiin slotteihin 2 Sparksmith, 2 Tinkerer, 1 Kiki-Jiki, sekä lopuissa landeissa muutettu puolet fetseistä manaa tuottaviksi maiksi ja Taigat sisään siden Krosan Grippejä varten. Aika erikoinen buildi, mutta vain muutaman kortin päässä niistä yleisimmistä kuten goblineilla yleensäkin.

---

Näemmä threadissa on tullut runsaasti uutta sillä aikaa kun naputtelin:
-Älä nyt mitään splashia laita ennen kuin tiedät mitä kortteja haluat splashata. Ei niistä landeista huvikseen kannata päihin ottaa.
-Jetch: jotain perusteluja sille miksi neljä Incineratoria on liian paljon? Minä en ottaisi yhtäkään pois, ja vaikka "vain" kolmea pelaavia buildeja näkyykin niin kyllä se neljä selvästi yleisin numero on. Sideanalyysikin vaikuttaa aika... jännältä, mutta ei tuo nyt ihan väärin ole.
-Okei, Auntie's Hovel lienee toki parempi kuin Crypt jos et pelaa fetsejä (minkä muuten tajusin vasta äsken). Paljon mieluummin kyllä vain pitäisin pakan yksivärisenä kuin yrittäisin väkisin tehdä sen splashin paskoilla mailla, varsinkin jos et edes tiedä mitä kortteja varten sen splashin haluat.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)

Poissa Mns

« Vastaus #7 : 05.01.08 - klo 01:17 »
Jeps, jos säilyttäisin tuon polarin kertoman rungon (muokkaisin ehkä tulevaisuudessa/tarvittaessa),  ländit tietenkin myöhemmin hommaan kun innoissani olin tunkemassa pakkaan dualeita, ilman kummempia syitä. Montakos ländiä gobbo yleensä pelaa? (22-24?) Jos minä mustaa/valkoista/vihreää aion splashata niin kertokaa kortteja, jotka ovat splashaamisen arvoisia. Itsellä tulee mieleen StoP,  tin street hooligan ja wort mitä oon nähnyt selaillessani joitain eri vial-goblineita.

Niin ja oon kiitollinen jokaisesta hyödyllisestä/rakentavasta kommentista, eli vaikken sitä sanokaan niin silti tarkoitan.

Poissa Jetch

« Vastaus #8 : 05.01.08 - klo 01:21 »
-Jetch: jotain perusteluja sille miksi neljä Incineratoria on liian paljon? Minä en ottaisi yhtäkään pois, ja vaikka "vain" kolmea pelaavia buildeja näkyykin niin kyllä se neljä selvästi yleisin numero on. Sideanalyysikin vaikuttaa aika... jännältä, mutta ei tuo nyt ihan väärin ole.
Itse olen kokenut, että neljä on liikaa. 2-3 välillä olen pomppinut ja tällä 2 kaksi tuntuu mukavemmalta.
On niitä variaatiota näkyvissä.
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgevent/worlds07/legacydecks

Ja side nyt on tunnepohjalta vain tehty, että sen puoleen. Chalicet oli ainoa jostain metsän siimeksestä tempausta veto sidelle. Niiden tilalle vaikkapa Pyrostatic Pillarit. Ja jos on vielä jotain, niin suoraan voi sanoa, missä metsään mentiin.

Mä painun nukkumaan, kun ajatuskin kulkee heikosti. Mns, lukemisen iloja.

~ Juho

ps. Polari, olisit voinut tehdä oman siden ehdotuksen, jos kerran omani kummastutti.

Poissa Anssi

« Vastaus #9 : 05.01.08 - klo 01:51 »
Suomen legacy-scene ainakin vaikuttaa combo-painotteiselta, jolloin Incinerator muuttuu usein kolmen manan 2/1:ksi. Tarmogoyffiakaan ei aina tapa. Kyllähän se sitten vastapainona monessa match-upissa loistaa.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Polari

« Vastaus #10 : 05.01.08 - klo 02:19 »
22-23 landia yleensä. Coppola näytti tuolla ehdottavan 24:ttä vaihtoehdoksi niihin kolmeen viimeiseen slottiin mutta kenenkään en ole oikeasti nähnyt niin tekevän. 23 vaikuttaisi edelleen yleisimmältä, mutta monikin on pelannut vähempää. Alle 22 buildeissa on jo jotain hämärää, mutta niitäkin näkyy.

Itse olen kokenut, että neljä on liikaa. 2-3 välillä olen pomppinut ja tällä 2 kaksi tuntuu mukavemmalta.
On niitä variaatiota näkyvissä.
http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgevent/worlds07/legacydecks

2 buildia jotka pelaavat neljää, yksi joka pelaa kolmea ja jolla on mainissa 4 StoPpia ja 1 Sharpshooter, yksi joka pelaa kahta ja jolla on mainissa 3 Pyrokinesistä ja 2 Sharpshooteria, yksi joka pelaa yhtä ja joka on muutenkin vahvasti metagametettu neljällä Price of Progressilla ja kolmella Cabal Therapyllä. Aika jänniä ratkaisuja.

Ja side nyt on tunnepohjalta vain tehty, että sen puoleen. Chalicet oli ainoa jostain metsän siimeksestä tempausta veto sidelle. Niiden tilalle vaikkapa Pyrostatic Pillarit. Ja jos on vielä jotain, niin suoraan voi sanoa, missä metsään mentiin.
...
ps. Polari, olisit voinut tehdä oman siden ehdotuksen, jos kerran omani kummastutti.

Miksi Shattering Spree? Miksi ehdotat vihreää splashia jos et edes pelaa Krosan Grippiä tai mitään muutakaan vihreää? Vissiin jaksan ruveta pohtimaan mitä sidellä oikeasti kannattaisi pelata kun pysyn hereilläkin ihan vain omaa tyhmyyttäni kun en tajua nukkua, mutta miksen voisi kyseenalaistaa sideä joka on selvästi heitetty lonkalta ilman minkäänlaisia perusteluja ellei jopa ilman minkäänlaista oikeaa pohdintaa?

Deckbuilding 101: Ne mainin "löysät" slotit ja side kannattaa valita sen perusteella mitä vastaan odottaa joutuvansa pelaamaan, tai mihin matchuppeihin muuten haluat apua. Tällä foorumilla kukaan ei varmasti tunne goblineja, legacyä ja Suomen metaa niin hyvin että voisi antaa varman vastauksen siitä mitkä ovat Oikeat valinnat paikkakunnalla X. Ja jos joku väittää tietävänsä niin en varmasti usko. Pistä nyt ainakin ensiksi se maini kasaan joillain lapuilla, opettele miten pakkaa pelataan ja mitä sillä voi tehdä, ja päätä itse mitä siihen kaipaat. Muutenkin jos pelaat pakkaa tietyllä tavalla, kannattaa laittaa sisään kortteja jotka tukevat sitä pelisuunnitelmaa vaikka joku toinen saattaisi teoriassa olla parempi.

Tulipas taas avautuminen. Noh, siinäpähän on. Nyt nukkumaan.

Poissa Thalian

« Vastaus #11 : 05.01.08 - klo 11:15 »
Jos splashaa vihreää, niin kannattaa kokeilla Pendelhavenia. On melkoinen mvp mirrorissa, joskin hajoaa wastelandiin. Deckissä on kuitenkin melkoinen läjä 1/1 miehiä, joten ko. lappunen tekee yllättävän paljon.

Yksi King mainissa voipi olla jees. Hakua deckistä kuitenkin löytyy, joten sen kyllä saa kaivettua tarpeen tullen. Sillä saa kuitenkin joskus lisättyä sitä poweria sen verran, että voitto irtoaa.

Poissa Jetch

« Vastaus #12 : 05.01.08 - klo 12:36 »
Miksi Shattering Spree? Miksi ehdotat vihreää splashia jos et edes pelaa Krosan Grippiä tai mitään muutakaan vihreää? Vissiin jaksan ruveta pohtimaan mitä sidellä oikeasti kannattaisi pelata kun pysyn hereilläkin ihan vain omaa tyhmyyttäni kun en tajua nukkua, mutta miksen voisi kyseenalaistaa sideä joka on selvästi heitetty lonkalta ilman minkäänlaisia perusteluja ellei jopa ilman minkäänlaista oikeaa pohdintaa?
My bad, unisen näyttävästi unohdin perustella miksi vihreä, juuri krosan gripin takia. Tein vain sen side-ehdotuksen musta/punaiselle, niin shattering spree tuntui sopivammalta ja affinity&affownityä vastaan loistava. Itse olen pelannut tuollaisella sidellä, että ei se ilman harkintaa ole tullut. Chaliceihin itse olen vain tykästynyt, ei muuta.
Totta, että niissä on sidellä muita. Itse kritisoin lähillä vaikutelmaa, että "4" on ainoa oikea määrä, mutta antaa olla. Yöllinen vittuuminen asialla.

Ja tästä linkki, millaisia goblineita ollaan pelattu ajan saatossa legacyssa.
http://www.deckcheck.net/list.php?type=Goblins&format=Legacy

Pahoittelen yöllistä örveltämistä, olisi pitänyt päivällä ajatuksen kanssa tehdä ehdotus.

Tässä on mitä sidellä ollaan pelattu, joskus tungettu maininkin.

Itse punainen:
Price of Progress
Pyrokinesis
Red Elemental Blast
Pyroblast
Shattering Spree
Blood Moon
Magus of the moon
Pyrostatic Pillar
Scald
Anarchy

Vihreän splashaamisella saadaan, mitä jotkut ovat pelanneet turnauksissa
Krosan Grip
Tranquil Domain
Tin Street Hooligan

Valkoisen splashaamisella saadaan
Disenchant
Swords to Plowshares
Orim's Chant
Crib Swap
Lightning Helix
Shared Triumph

Mustan splashaamisella saadaan
Leyline of the void
Wort, Boggart Auntie
Duress
Thoughseize
Snuff Out
Perish
Cabal Therapy

Artifaktit jota ollaan pelattu:
Tormod's Crypt
Pithing needle
Chalice of the void
Umezawa's Jitte
Gauntlet of Might
Thorn of Amethyst
Engineered Explosives

No tuosta ainakin saat mietittyä, minkä värin aiot splashata. Yksivärisyyttä en itse suosittele.

http://www.mtgthesource.com/forums/
Legacylle omistettu foorumi, sieltä vaan tutkailemaan muita deckejä.

~ Juho

Poissa Polari

« Vastaus #13 : 05.01.08 - klo 12:51 »
No tuosta ainakin saat mietittyä, minkä värin aiot splashata. Yksivärisyyttä en itse suosittele.

Onhan se splashaus fetseillä ja dualeilla niin helppoa että on hyvin vähän syytä olla sitä tekemättä... paitsi jos otetaan korttien saatavuus huomioon, mitä yleensä ei tehdä, mutta mistä ketjun aloittaja erikseen mainitsi. Monessa "oikeassa" buildissa splashi on esim. pelkästään Tin-Street Hooligania ja siden Krosan Grippiä tai StoPpia ja siden Disenchanttia varten. Jos oletetaan että tässä tapauksesssa ei haluta sijoittaa landeihin sitä about sataa euroa, mikä on mielestäsi paras vaihtoehto: epäluotettavat manat splashille, paskat landit, ei splashia? Minä kallistun ehdottomasti viimeisen suuntaan, mutta jos jotkut tietyt splashikortit ovat niin hyviä että niiden takia kannattaa kärsiä, kerro ihmeessä mitkä. Voin toki olla väärässäkin.

Poissa Jetch

« Vastaus #14 : 05.01.08 - klo 13:23 »

Onhan se splashaus fetseillä ja dualeilla niin helppoa että on hyvin vähän syytä olla sitä tekemättä... paitsi jos otetaan korttien saatavuus huomioon, mitä yleensä ei tehdä, mutta mistä ketjun aloittaja erikseen mainitsi. Monessa "oikeassa" buildissa splashi on esim. pelkästään Tin-Street Hooligania ja siden Krosan Grippiä tai StoPpia ja siden Disenchanttia varten. Jos oletetaan että tässä tapauksesssa ei haluta sijoittaa landeihin sitä about sataa euroa, mikä on mielestäsi paras vaihtoehto: epäluotettavat manat splashille, paskat landit, ei splashia? Minä kallistun ehdottomasti viimeisen suuntaan, mutta jos jotkut tietyt splashikortit ovat niin hyviä että niiden takia kannattaa kärsiä, kerro ihmeessä mitkä. Voin toki olla väärässäkin.
En sanonut, että splashaa. Itse en vaan suosittele yksivärisyyttä.
Ja luin kyllä, että hän haluaa budjettia ratkaisuja ja kunnioitan tätä. Mustaan näillä näkymiin voisi hyvin splashata, kun hankkisi vain auntie's hovelit lisäksi, jos kerran blood cryptit jo omistaakin. Ajattelin vaan nuo, mitä eri värit toisivat tuoda esille selkeästi. Ehkä sitten annoin jonkinlaisen kuvan, että splashaa splashaa, jota en todellakaan tarkoittanut. Kunnioitan Mns päätöstä pysyä budjetissa.

Mutta Msn, voisit tarkentaa tuota budjetti ratkaisu ideaasi, että mitä kirjaimellisesti sillä tarkoitat, kun topicisi on vaihtanut muotoaankin.

Polarille anteeksipyyntö hyökkäävyydestäni häntä kohtaan.

~ Juho

Poissa Mns

« Vastaus #15 : 05.01.08 - klo 14:09 »
Jos splashaa vihreää, niin kannattaa kokeilla Pendelhavenia. On melkoinen mvp mirrorissa,
joskin hajoaa wastelandiin. Deckissä on kuitenkin melkoinen läjä 1/1 miehiä, joten ko. lappunen
tekee yllättävän paljon.

Yksi King mainissa voipi olla jees. Hakua deckistä kuitenkin löytyy, joten sen
kyllä saa kaivettua tarpeen tullen. Sillä saa kuitenkin joskus lisättyä sitä
poweria sen verran, että voitto irtoaa.

Omistan kaikki mainitsemasi kortit, Pendelhaveneista en varma ole, mutta voin ehkä kokeillakin. Goblin King on jo tuolla
"vaihto-ehtoiset kortit" listalla.

Deckbuilding 101: Ne mainin "löysät" slotit ja side kannattaa valita sen perusteella
mitä vastaan odottaa joutuvansa pelaamaan, tai mihin matchuppeihin muuten haluat apua.
Tällä foorumilla kukaan ei varmasti tunne goblineja, legacyä ja Suomen metaa niin hyvin että
voisi antaa varman vastauksen siitä mitkä ovat Oikeat valinnat paikkakunnalla X. Ja jos joku väittää
tietävänsä niin en varmasti usko. Pistä nyt ainakin ensiksi se maini kasaan joillain lapuilla, opettele
miten pakkaa pelataan ja mitä sillä voi tehdä, ja päätä itse mitä siihen kaipaat. Muutenkin jos pelaat
pakkaa tietyllä tavalla, kannattaa laittaa sisään kortteja jotka tukevat sitä pelisuunnitelmaa vaikka
joku toinen saattaisi teoriassa olla parempi.

No tämä vaihtoehtolais lista on juurikin se, mistä tulee kortit vapaille paikoille. Side korttejakin varmaan kattelen siihen
Jetchin antamasta linkistä ja hänen ehdottamistaan korteista. Ehdin varmasti höylätä pakkaa ennen mitään turnauksia, tosin
pitänee innostaa kavereitakin legacyn pariin.

Onhan se splashaus fetseillä ja dualeilla niin helppoa että on hyvin vähän syytä olla sitä tekemättä...
paitsi jos otetaan korttien saatavuus huomioon, mitä yleensä ei tehdä, mutta mistä ketjun aloittaja erikseen mainitsi.
Monessa "oikeassa" buildissa splashi on esim. pelkästään Tin-Street Hooligania ja siden Krosan Grippiä tai StoPpia ja
siden Disenchanttia varten. Jos oletetaan että tässä tapauksesssa ei haluta sijoittaa landeihin sitä about sataa euroa,
mikä on mielestäsi paras vaihtoehto: epäluotettavat manat splashille, paskat landit, ei splashia? Minä kallistun
ehdottomasti viimeisen suuntaan, mutta jos jotkut tietyt splashikortit ovat niin hyviä että niiden takia kannattaa kärsiä,
kerro ihmeessä mitkä. Voin toki olla väärässäkin.

Näköjään osoitit viestisi Jetchille, mutta vastaan myös omasta puolestani.
Kyllä minä ajan kuluessa aion ländiä ja fetsejä hankkia, riippuen väristä jota haluan ehkä pelata turnauksessa.
Proksyttelen ensin ja testailen, että mikä tuntuu hyvältä. Kavereita vastaan menestynee Mono punaisellakin.

Mutta Msn, voisit tarkentaa tuota budjetti ratkaisu ideaasi, että mitä kirjaimellisesti sillä tarkoitat,
kun topicisi on vaihtanut muotoaankin.

Se koskee lähinnä sitä, että jos haluan pakastani toimivan, niin voiko siitä sellaista saada kun kuluttaakin hiukan vähemmän rahaa. Tämän asian huomasin koskevan n.90% pakan ländejä.
Suurin osa gobboista on aika halpoja, joten näissä se budjetti-ratkaisu ei ole tarpeen.

Kyselkää jos näette jotain ristiriitaisuuksia tms. Kuitenkin sellaista sattuu välillä minulle.

Poissa VuRkka

Re: Vial Goblins, auttakaa aloittelijaa!
« Vastaus #16 : 05.01.08 - klo 15:53 »
Jos tähän nyt aikoo jotakin splashia laittaa, kannattaa se laittaa parantamaan huonoja matchuppeja. Gobbohan on älynopea aggro, muttei se silti pysty parhaimmillaankaan haastamaan average comboa, Gobbon kolmosvuoro häämöttää kaukana jos vaikka Iggy nostaa god handin.
Budjetin kun ottaa huomioon, tuntuu loogisin splashiapu olevan tuo Auntie's Hovel. Mutta mitäpä sellaista musta sitten antaisi, joka comboa vastaan pystyisi kisaamaan? Aimo annoksen discardia tietenkin, ykkösvaihtoehtona ollen Cabal Therapy(jonka voi aluksi korvata Duressilla). Therapyn kyky viedä montakin korttia kerrallaan on poikaisa, eikä flashback costi tunnu ollenkaan mahdottomalta.
Therapy osaa myös viedä creatureitakin pois, joten sen maindeckkaaminenkaan ei olisi kovin iso miinus. Suurin ongelma on kortin nimeäminen, mutta senkin oppii aika nopsasti.
Discardi ei tietenkään toimi kaikkia comboja vastaan, vaan Ichorid ja Cephalid Breakfast vaatii vastaansa Leyline of the Voidin, jonka voisi kätevästi sijoittaa sidelle, mikäli näitä pakkoja olettaa näkevänsä.
Mustalta saa myös poistoa; Diabolic Edict tappaa Mongooset ja Smother vie Goyffit, monen muun lomassa.

Valkoisella on vastaukset samoihin ongelmiin, mutta koska budjetti otetaan huomioon;
Hovel > Plateau
Therapy & Leyline > Orim's Chant
ja ylempi yhtälö huomioon ottaen;
Smother > Stp
"Poets dream the verses of otherworldly stories.
Artificers dream the blueprints of otherplanar artifacts."

Poissa Selesnya

« Vastaus #17 : 12.01.08 - klo 15:03 »
Olen goblinilla ennenkin pelaillut ja yks kiki-jiki sinne menee ja 1 kingi. 4x pyrokinesistä äkkiä pakkaan monestakin syystä:
lackey ajelee paremmin tyhjässä pöydässä sekä muutenkin aivan mahtava koska goblinissa on korttietua niin paljon että ei sen punaisen kortin heittäminen haittaa. kiki-jiki monestakin syystä ainakin 1 kpl. se combottaa commanderin, ringleaderin ja matronin kanssa aivan mahtavasti. myös 22-23 landiä olisi paras.

Poissa electricgorilla

« Vastaus #18 : 12.01.08 - klo 16:43 »
Uudessa sarjassa on taas tulossa mauttomia gobbolappuja,ainakin yksi.Suosittelisin mustaa splashia,sillä saa Wortin,Cabal Therapyn ja sen uuden Goblin-Edictin.Vihree on kyllä myös maukas Krosan Gripin ja Tin-Streetin ansiosta.