Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Epic  (Luettu 4657 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Burnsaber

Epic
« : 08.07.05 - klo 23:33 »
jos minä kopion epic spellin vaikkapa twincastillä, saanko minä sitä seuraavalla upkeepillä kaksi kopiota?
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Epic
« Vastaus #1 : 09.07.05 - klo 06:59 »
Kaikki mitä Twincast tekee on targettina olevan spellin kopion lisääminen stäkkiin. Eli kun pelaat vaikka Undying Flamesin ja sitten pelaat siihen Twincastin, stäkkiin tulee alkuperäisen päälle toinen Undying Flames. Epic ei poista jo stäkissä olevia spellejä joten nekin resolvaavat ja saat seuraavalla upkeepillä kaksi triggered efektiä.

Twincast | UU | Instant
Copy target instant or sorcery spell. You may choose new targets for the copy.

Undying Flames | RR4| Sorcery
Remove cards from the top of your library from the game until you remove a nonland card. Undying Flames deals damage to target creature or player equal to that card's converted mana cost.
Epic (For the rest of the game, you can't play spells. At the beginning of each of your upkeeps, copy this spell except for its epic ability. You may choose a new target for the copy.)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Dark Knight

Epic
« Vastaus #2 : 23.07.05 - klo 10:27 »
Tähän aiheeseen liittyen mulla olis hyvä kysymys:
Voiko Epicciä huijata?

Meinaan tolla Mirrodin-blokin Imprint-kortteja. Esim Soul Foundry on suhteellisen selvä, koska se vain pistää imprintattua token-äijää peliin, mutta mites tällaset kortit, kuten Isochron Scepter, Panoptic Mirror ja Spellbinder. Niissähän lukee selvästi, että spelli pelataan ja epichän kieltää spellien pelaamisen. Eli, jos olet pelannut onnistuneesti Epic-spellin, ni voiko edellä mainituista korteista ja niiden variaatioista enää käyttää niihin imprintattuja spellejä?
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa duracel

Epic
« Vastaus #3 : 24.07.05 - klo 20:42 »
Et pysty pelaamaan spellejä Epicin resolvattua, et edes artifaktien tuottamia kopioita niistä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Dark Knight

Epic
« Vastaus #4 : 25.07.05 - klo 11:54 »
Okei. Mutta, saa kai sen Soul Foundryn abilityä käyttää ihan rauhassa?
Tässä vaihtolistani:

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Epic
« Vastaus #5 : 25.07.05 - klo 12:02 »
Put into play ei ole play a spell. Vertaa vaikka Soul Foundryä ja Isochron Scepteriä.

Soul Foundry | 4 | Artifact    
Imprint — When Soul Foundry comes into play, you may remove a creature card in your hand from the game. (The removed card is imprinted on this artifact.)
X Mana, Tap: Put a creature token into play that’s a copy of the imprinted creature card. X is the converted mana cost of that card.

Isochron Scepter | 2 | Artifact
Imprint — When Isochron Scepter comes into play, you may remove an instant card with converted mana cost 2 or less in your hand from the game. (The removed card is imprinted on this artifact.)
2, T: You may copy the imprinted instant card. If you do, you may play the copy without paying its mana cost.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Dark Knight

Epic
« Vastaus #6 : 14.01.06 - klo 19:25 »
En ole ihan varma, olenko ymmärtänyt Epicin oikein, mutta jos pelaan Epic-spellin, ni saanko välittömästi käyttää sen abilityn, mitä kukin epicci tekee? Tähän asti olen kavereitteni kanssa pelaneet silleen, että epic-spelli rupee toimimaan vasta seuraavasta upkeepista lähtien. Ollaanko me siis pelattu tähän mennessä väärin?
Tässä vaihtolistani:

Poissa duracel

Epic
« Vastaus #7 : 14.01.06 - klo 19:55 »
Kyllä ne Epicit jo resolvatessaan tekee sen mitä kortissa lukee. Upkeepissa sitten tulee lähes täydellinen kopio tästä samasta spellistä.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!