Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Merrow Reejerey & Stonybrook Schoolmaster ym. pientä Spellien peluusta  (Luettu 3360 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa diller


Terve,

1. Minulla on pöydässä Merrow Reejerey, jos pelaan Stonybrook Schoolmasterin ja se resolvaa, saanko täpätä sen suoraan Reejereyn takia ja saada 1/1 tokenin peliin?

2. Edelliseen viitaten, mitä tarkalleen tarkoittaa "Whenever player plays a spell." jos laitan spellin stäkkiin ja se counteroidaan, pelasinko silti spellin?

3. Haluan lopettaa vuoroni ja ilmoitan asiasta. Vastustajani pelaa vuoroni loppuun Sentinels of Glen Elendran, jos minulla on kädessä Terror, voinko tappaa Sentinelssin sillä vai onko minun pakko lopettaa vuoroni?

4. Kaveripiirissämme on ollut vähän hässäkkää "All xxxx creatures get +1/+1" ukkojen kuolemisesta ennen "lämät stäkkiin" vaihetta. Mikäli tälläinen +1/+1 creature (vaikkapa Mad Auntie kuolee Incineraten seurauksena, voiko sen +1/+1 bonuksista enää olla mitään hyötyä muille creatureille? Sanotaan nyt vaikka että tuo Incinerate pelataan blokkaajien valinnan jälkeen, ennen "lämät stäkkiin" vaihetta.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
1. Et, koska Reejery targetoi jotakin heti kun pelaat Merfolk spellin. Juuri pelaamasi spelli ei ole ehtinyt resolvata ennen Reejeryllä targetointia ja Reejeryn abilityn resolvausta.

2. Heti kun olet laittanut sen stäkkiin (eli valinnut sille moodit, targetit ja maksenut sen hinnan).

3. Jos vastustajasi tekee jotakin saat prioriteetin heti kun vastustajan tekeminen on mennyt stäkkiin (tai jos vastus tekee jotakin mikä ei käytä stäkkiä saat silti prioriteetin). Tämän jälkeen peli jatkuu siitä pisteestä, saat tehdä asioita _siitä eteenpäin_ aivan kuin et olisi sanonut "sun".

4. Jos Mad Auntie lähtee pelistä blokkereiden jälkeen ennen kuin damaget ovat stäkissä goblinisi kutistuvat samantien ja tekevät vähemmän vahinkoa kun damaget menevät stäkkiin.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa diller


...jatkoa edelliseen

Minulla on pöydässä sama Merrow Reejerey ja kädessä vaikkapa Judge of Currents jonka haluaisin pelata, vastustajallani on ainoastaan Cancel kädessään ja kolme islandia täppäämättä. Voinko siis laittaa Judge of Currentsin stäkkiin ja täpätä vastustajaltani islandin, tehden näin counteroimisen mahdottomaksi?

Poissa duracel

Vihollisesi voi responsata Reejereyn triggered abilityyn ottamalla manaa pooliin ländistään, joten et suoranaisesti pysty estämään vihollista counteroimasta Merfolk-spelliäsi.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!