Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Parannusta H/W osioon.  (Luettu 8888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa u0200423

Parannusta H/W osioon.
« : 02.09.05 - klo 13:30 »
Mielestäni Have/Want osiota voisi hieman parantaa.

-Jokaiseen otsikkoon listättäisiin päiväys milloin listaa on viimeksi päivitetty.

eli otsikko esim. tyyliin:
-W: Taiga, Needle...H: 4xBribery, City Of Brass...Update 2.9

Tällä hetkellä h/w osiossa on todella paljon listoja joita kukaan ei ole päivittänyt pitkiin aikoinhin.
Olen seurannut kyseistä palstaa aktiivisesti ja huomannut että välillä nämä "kuolleet" listat nuosevat kärkeen jonkun ehdottaessa tradea. Kun lista on ensimmäisellä sivulla se pysyy siellä jonkin aikaa kun muutkin alkavat ehdotella kauppoja. Kukaan ei kummiskaan vastaa ehdotuksiin ja "kuollut" lista tippuu alaspäin kunnes sama kierre alkaa alusta kuukauden tai parin päästä.
Päiväyksen lisäys otsikkoon todennäköisesti vähentäisi tätä kierrettä. Eikai kukaan ehdottele tradea sellaisen henkilön kans joka on viimeksi päivittänyt listaa 3 kuukautta sitten?? Tämä kun kertoo sen että listan omistaja ei ole kovin aktiivinen tradettaja.

Päiväyksen perusteella voisi myös poistaa vanhat (1kk-2kk) listat helposti.

Eli tuon update päivän lisäämisen voisi kirjata H/W osion sääntöihin.

Mitä mieltä olette?

Poissa duracel

Parannusta H/W osioon.
« Vastaus #1 : 02.09.05 - klo 14:58 »
Enpä noita listoja itse koskaan lue, mutta ehdotus on hyvä ja kannatettava. Uskon tuon kuolleiden listojen nousun olevan oikeastikin ongelma. Itse en lähtisi suoraan tuon perusteella listoja tuhoamaan, mutta ainakin vaihtoehdotusten tekijät tietäisivät milloin listan omistaja on listaansa vilkaissut. Kaikkiin lista-reanimaattoreihin ei taida kyllä tuollainenkaan purra. ;)

(Tuon päivityksen ei tarvitse tarkoittaa varsinaista listan muokkaamista vaan enempikin sitä, että kyseinen lista on ajantasalla oli sitä muutettu tai ei.)

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Tuoja

Parannusta H/W osioon.
« Vastaus #2 : 02.09.05 - klo 16:22 »
Hyvä idea. Ei välttämättä kiinnosta hirveästi, jos lista on päivitty vaikkapa 12.3.2004 :/.
kaikki on k.

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
  • W:Breeding Pool,Rafiq,RhoxWarMonk,QasaliPride.....
    • Progebändi, jossa vaikutan
Parannusta H/W osioon.
« Vastaus #3 : 04.09.05 - klo 14:46 »
Itse en ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä on niin kauheaa jos vanhat topikit nousevat ylös? tässä hw:ssä sen kyllä ymmärrän... Mutta muissa jutuissa, minusta se on jopa mukavaa jos vanhoja animoidaa, varsinkin silloin jos joku on keksinyt siihen jonkun uuden "twistin".
mutta en kyllä lähtisi tuohon poisto juttuun, voihan joku olla vaikka kuukauden kaksi ulkomailla tradeiluiden ulottumattomissa. Olisi ikävä palata reissusta kotiin ja huomata että koko lista kadonnut  (9)

Poissa duracel

Parannusta H/W osioon.
« Vastaus #4 : 04.09.05 - klo 14:52 »
Joo, kivaa oliskin jos olis joku twisti. Yleensä siellä on vain sellasia "oon samaa mieltä"- tai "elämä on" -tyyppisiä neronleimauksia.

Ja kuten sanoin, ei olekaan järkevää poistella niitä listoja tuon päivämäärän perusteella.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Nameless One

Parannusta H/W osioon.
« Vastaus #5 : 04.09.05 - klo 20:05 »
tuetaan kovasti

Poissa u0200423

Parannusta H/W osioon.
« Vastaus #6 : 04.09.05 - klo 20:59 »
Kiitoksia palautteesta.

Tämän perusteella  näyttää siltä että päivämäärän lisääminen otsikkoon saisi kannatusta mutta listojen poisto taas ei.

H/W osion moderaattorit (Rage, xapanthe, kivi, Mindraker) ohoi!
Olisiko mitenkään mahdollista saada tämä lisäys kirjattua sääntöihin?

Hmm...miten on osto ja myynti osasto?

Poissa kivi

• L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Ei tällä kuuhun mennä
Parannusta H/W osioon.
« Vastaus #7 : 04.09.05 - klo 21:39 »
Osto ja myyntipuolella vanhat viestit yleensä poistetaan kohtuullisen nopeasti ja yleensä myyjän pyynnöstä. Kyllähän noita H/W listojakin on poistettu niiden kirjoittajien niin pyytäessä. Kannatan lämpimästi editointiaikojen lisäämistä subjectiin, tosin 100% kattavuutta tälle tuskin saadaan. Sääntölistaa pystyy editoimaan adminit.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa u0200423

Vs: Parannusta H/W osioon.
« Vastaus #8 : 26.05.06 - klo 13:35 »
Up.

Voisiko tämän update homman ottaa nyt käyttöön näiden muiden uudistusten myötä?

Poissa Tharna

« Vastaus #9 : 26.05.06 - klo 14:11 »
Foorumia siivotaan automaattisesti silloin tällöin, jolloin poistetaan kaikki aiheet, joihin ei tiettyn päivämäärän jälkeen ole tullut viestejä. Lisäksi uutena ominaisuutena liian vanhoihin viesteihin vastattaessa pitäisi tulla ilmoitus viestin vanhuudesta. Tietysti nämäkään eivät kaikissa tapauksissa auta mainittuihin ongelmiin, mutta ehkä hieman helpottaqvat kuitenkin asiaa.

Poissa TseiCo

« Vastaus #10 : 19.09.06 - klo 22:03 »
En tiedä onko tuo häirinnyt muita, mutta itsellä ainakin pistää vähän silmään h/w osiolla jatkuva listojen uppiminen. Ei siinä jos joskus uppii listaansa, mutta kun monet uudet käyttäjät näkyvät tekevän sitä tuolla jo monta kertaa päivässä. Ajattelin, että olisiko kannattajia idealle laittaa jonkinlainen rajoitus sillekin?

Poissa Nastaboi

« Vastaus #11 : 20.09.06 - klo 12:26 »
Yksi uppiminen päivässä kuulostaa kohtuulliselta rajoitukselta, käytössä esim. MOTL:ssa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Hopo

« Vastaus #12 : 20.09.06 - klo 13:24 »

Yksi uppiminen päivässä kuulostaa kohtuulliselta rajoitukselta, käytössä esim. MOTL:ssa.

Kannatan. Omien topikkien uppiminen vain uppimisen ilosta on tapa kasvattaa virtuaalikikkeliä, jonka pituus korreloi tietyissä piireissä postausten määrän kanssa. Se on alhaista. Jos ketjun 15 viimeistä viestiä on sisällöltään upuppia, niin voisi jo päätellä että ehkä ketään ei vain listan antimet kiinnosta. Omakin lista roikkuu tuolla jossain, kun ei ole otsaa sitä alkaa itse nostelemaan. Seuraavan suuren päivityksen yhteydessä sitten.
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa kolatatti

« Vastaus #13 : 20.09.06 - klo 13:36 »
Itse kannatan uppimisrajoitusta.

Uppimiselle löytyy vaihtoehtoja, esim. toisten käyttäjien listojen selaaminen ja niihin vaihtoehdotusten tekeminen monesti "mystisesti" uppaa oman listan kun vastapuoli vastaa ehdotukseen. Jos joku kortti kiinnostaa tai jostain kortista kiinnostaa päästä eroon niin olen huomannut tuon ylälaidassa olevan Hakukentän ihan käyttökelpoiseksi työkaluksi.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
« Vastaus #14 : 20.09.06 - klo 20:38 »
Itse upin ehkä kerran viikossa... koska, meillä on tuossa searchi, jolla kyllä löytää niitä kortteja ihan kivasti.... hetko, tästä teenkin äänestyksen.

edit: niin, kerran päivässä up raja voisi olla hyvä, ehkä jopa harvempi...
« Viimeksi muokattu: 20.09.06 - klo 20:54 kirjoittanut cosminen »

Poissa TseiCo

« Vastaus #15 : 20.09.06 - klo 22:07 »
Itse kannattaisin vähän harvempaakin rajaa, edes 2-3 päivää?

Poissa Tharna

« Vastaus #16 : 20.09.06 - klo 23:54 »
Tuota omien topikkien uppimista on hankala rajoittaa mitenkään teknisesti. Säännöissähän siitä jo taidetaankin mainita, mutta melko pitkälle moderoinnin vastuulle tuon valvominen tietysti jää. Jokainen voi tietysti harkintansa mukaan käyttää sosiaalisia keinoja noiden animoijien taltuttamiseen, eli esim. karmalla, tai mieluumin ehkä lievempänä ensin ilmoittamalla asiasta valvojille (jokaisen viestin oikeasta alakulmasta löytyvällä "ilmoita valvojalle"-linkillä.

Poissa cosminen

Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Foorumiaddikti
  • *
« Vastaus #17 : 20.09.06 - klo 23:58 »
Niin, ja voihan sitä suoraan sille tulokkaalle pistää privaakin, itse ainakin karman tulon jälkeen ja "ensi karmojen" jälkeen, olen melkein enemmän privamailella opastanut tulokkaita, kuin pelkällä karmalla, koska karman selitys ruutu on niin lyhyt, ja minä niin jaarittelevainen... :P

Poissa Farseer

« Vastaus #18 : 21.09.06 - klo 15:27 »
Itse kannatan uppimisrajoitusta.

Uppimiselle löytyy vaihtoehtoja, esim. toisten käyttäjien listojen selaaminen ja niihin vaihtoehdotusten tekeminen monesti "mystisesti" uppaa oman listan kun vastapuoli vastaa ehdotukseen. Jos joku kortti kiinnostaa tai jostain kortista kiinnostaa päästä eroon niin olen huomannut tuon ylälaidassa olevan Hakukentän ihan käyttökelpoiseksi työkaluksi.

Itse ainakin suosin privaa, jonka huomaa yleisestikin helpommin, ja niin tekee moni muukin, joten tuo ei toimi aina. Uppimisrajoitus (kerran päivässä on hyvä) on sinänsä hyvä idea, kannatetaan.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Veritas

« Vastaus #19 : 04.11.06 - klo 12:29 »
Tuli mieleen kun siivosin H/W topicciani, että olisiko mahdollista saada vaihtoalueelle (ja miksei osto ja myyntialueellekin) mahdollisuutta poistaa viestejä myös "raksi ruutuun" periaatteella kuten yksityisviesteissä? Sitten olisi helpompi poistella suurempia määriä vanhoja tradetusehdotuksia kun ei jokaista viestiä tarvitse poistaa erikseen...

Poissa miinin

« Vastaus #20 : 04.11.06 - klo 19:13 »
Tuli mieleen kun siivosin H/W topicciani, että olisiko mahdollista saada vaihtoalueelle (ja miksei osto ja myyntialueellekin) mahdollisuutta poistaa viestejä myös "raksi ruutuun" periaatteella kuten yksityisviesteissä? Sitten olisi helpompi poistella suurempia määriä vanhoja tradetusehdotuksia kun ei jokaista viestiä tarvitse poistaa erikseen...

Tämä on jokaisen mahdollista kytkeä käyttöön kohdasta: Profiili->Keskustelualueen asetukset->Näytä pikamoderointi->Valintalaatikot. Tämän jälkeen päivität profiilin ja valintalaatikot ilmestyvät alueille, jossa niitä voit moderoida.