Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kysymyksiä säännöistä  (Luettu 3788 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nbli

Kysymyksiä säännöistä
« : 24.03.08 - klo 03:04 »
Oon juuri suunnitellut madness deckiä ja jotkut säännöt hieman epäselviä. Jos minulla on pelissä esim. kaksi Aquamoebaa, joiden abilitynä on, että kun discardaan kortin niin aquamoeban toughenss ja power vaihtuvat vuoron loppuun asti. Jos discardaan kortin, niin vaihtuuko molempien aquamoebojen toughness ja power vuoron loppuun asti, vai vaan valitsemani toisen?
Tai toisena esimerkkinä jos pelissä on wild mongrel ja aquamoeba ja discardaan kortin, niin vaihtuuko aquamoeban toughness JA wild mongrel saa +1/+1 vuoron loppuun vai vaan toisen?

Poissa Rancid-

Vs: Kysymyksiä säännöistä
« Vastaus #1 : 24.03.08 - klo 03:16 »
Oon juuri suunnitellut madness deckiä ja jotkut säännöt hieman epäselviä. Jos minulla on pelissä esim. kaksi Aquamoebaa, joiden abilitynä on, että kun discardaan kortin niin aquamoeban toughenss ja power vaihtuvat vuoron loppuun asti. Jos discardaan kortin, niin vaihtuuko molempien aquamoebojen toughness ja power vuoron loppuun asti, vai vaan valitsemani toisen?

Aina, kun kortissa lukee "<kortin nimi> tapahtuu jotain", se tarkoittaa vain sitä nimenomaista yksilöä.

Tai toisena esimerkkinä jos pelissä on wild mongrel ja aquamoeba ja discardaan kortin, niin vaihtuuko aquamoeban toughness JA wild mongrel saa +1/+1 vuoron loppuun vai vaan toisen?

Saat vain toisen efektin. Sekä Aquamoeban että Mongrelin kyvyt ovat activated abilityja, eli muotoa "hinta: efekti". Et voi discardata samaa korttia kahden eri abilityn maksamiseen. Jotta sama discard voisi vaikuttaa molempiin otuksiin, pitäisi ainakin toisella kyvyn olla triggered ability eli muotoa "Whenever you discard a card, ..."
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa nbli

« Vastaus #2 : 24.03.08 - klo 12:20 »
Selvä, sama pätee varmaan sitten myös tähän: jos pyödässä on wild mongrel ja pelaan kädestä careful studyn. Nostan siis kaksi korttia ja discardaan kaksi, niin careful studyn velvottamista kahdesta discardista wild mongrel ei saa +1/+1 vuoron loppuun asti?

Poissa Polari

« Vastaus #3 : 24.03.08 - klo 12:34 »
Kuten Markku jo sanoi, jos jokin efekti käskee tekemään asioita, se koskee ainoastaan sitä kyseistä efektiä. Jos vastustaja pelaa sinuun Lightning Boltin, et voi "samalla elämän menetyksellä" myös nostaa kortteja Yawgmoth's Bargainista. Samaan tapaan kun Careful Study käskee sinun discardata kortteja, silloin yksinkertaisesti discardaat kortteja koska Careful Studyn efekti käskee sinun tehdä niin. Jos haluat myös käyttää Wild Mongrelin abilityä, se on tehtävä erikseen.
Twitch-kanava (ensisijaisesti Mega Man -speedrunausta)